10 دی 1394
شماره خبر: 155609

تسریع در تکمیل پروژه‌های فرهنگی و هنری در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تسریع در تکمیل پروژه‌های فرهنگی و هنری در البرز


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بر ضرورت تکمیل پروژه‌های فرهنگی و هنری در استان البرز تأکید کرد و گفت: در صورت اختصاص اعتبارات، سینما سپنتا تا 22 بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
سید موسی حسینی کاشانی در حاشیه بازدید از پروژه سینمایی سپنتا در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای استان البرز توسعه سرانه‌های فرهنگی و هنری است. وی با بیان اینکه این استان دارای استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی در حوزه فرهنگی و هنری است،‌ افزود: با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانیم در توسعه امور فرهنگی اقدامات اساسی را انجام دهیم. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: در این راستا استان البرز دارای عالان فرهنگی بسیاری است که باید زمینه‌های فعالیت این افراد بیش از پیش فراهم شود تا فعالان عرصه هنری استعدادهای خود را خرج استان کنند و بتوانند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. حسینی کاشانی با بیان اینکه توسعه و اعتلای فرهنگ و هنر در استان البرز می‌تواند در کاهش بسیاری از آسیب‌ها موثر باشد گفت: هنگامی که زمینه‌های فعالیت در عرصه هنر و فرهنگ برای نوجوانان و جوانان فراهم باشد آنان می‌توانند به راحتی با امور فرهنگی و اسلامی بیشتر انس گرفته و با تبیین آن، علاوه بر ارتقای حوزه فرهنگ، ‌آن را به دیگران نیز بشناسانند.
وی توسعه فرهنگسراها، سینما، کتابخانه و سالنهای تئاتر و ... را مهمترین نیاز فرهنگی استان البرز عنوان کرد و گفت: سینما سپنتا یکی از سینماهای در دست ساخت این استان در کلانشهر کرج است که با پیشرفت خوبی همراه بوده است.
* پس از 6 سال سینما «سپنتا» به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود از بهره‌برداری سینما سپنتا در کرج و در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در صورت تخصیص اعتبارات و با توجه به پیشرفت فیزیکی این پروژه، سینما سپنتا 22 بهمن پس از 6 سال به بهره‌برداری می‌رسد. حسینی کاشانی با تأکید بر اینکه البرز دارای پتانسیل غنی هنری و فرهنگی است ادامه داد: خوشبختانه اصحاب فرهنگ و هنر در استان همواره در گسترش و تحکیم زیربنای فرهنگ و هنر در جامعه تاثیرگذار بوده‌اند. مجتمع سینمایی سپنتا، در هشت طبقه شامل سالن‌های سینمایی در کرج واقع شده است.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود