25 تیر 1391
شماره خبر: 8934

سهم البرز از سینمای حرفه‌ای یک آرزو!

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

سهم البرز از سینمای حرفه‌ای یک آرزو!

سپیدار آنلاین: مجموعه فرهنگی سینمایی جوزان که 8 سال است کلنگ آن به زمین خورد در جریان بازدید اخیر استاندار از این پروژه فقط به اظهار امیدواری برای تکمیل و بهره برداری آن بسنده شد. اینگونه که از شواهد امر پیدا است پیش بینی می شود که با تعلل در ارائه تسهیلات و عدم مساعدت های دولتی، کرجی ها جشنواره فجر امسال را هم باید از پرده سینماهای تاریخی کرج نظاره گر باشند.
در خصوص موضوع سینماها با تیتر "سه میلیون جمعیت، سه سالن سینما /مرگ تدریجی سینماها در البرز" و به جهت ضرورت پرداختن به موضوع سینماهای راکد در کلانشهر کرج و استان البرز که از هر سو مورد هجوم هجمه های فرهنگی قرار دارد؛ استاندار البرز ظهر پنجشنبه یکی از ماه های داغ تابستان تصمیم گرفت راهی چهار راه طالقانی شود و از مجموعه نیمه تمام فرهنگی سینمایی جوزان که سینما " سپنتا" نامگذاری شده است و 8 سال است که کلنگ آن بر زمین خورده و تا کنون فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است بازدید کند. پروژه ناتمامی که پیش تر نیز جزئیات آن از سوی خبرگزاری مهر و در گفتگو با معاون سابق هنری سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد استان منتشر شده بود، این بار عیسی فرهادی راهی این پروژه فرهنگی نیمه تمام کرد تا ضمن بازدید، درجریان روند اجرای این پروژه قرارگیرد تا بلکه با مساعدت های وی موجب بهره برداری سریع تراین پروژه شود.
در جریان این بازید که هیئتی از مسئولان مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر استاندار را همراهی می کردند چهره های آشنایی همانند مجتبی ابراهیمی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی که به تازگی قبول مسئولیت کرده در کنارعبدالحمید قره داغی رئیس حوزه هنری استان، ناصر صفار مدیرکل سیمای البرز، صفی الله رمضان خانی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و جمعی دیگر درکنار سرمایه گذاران این پروژه و معدود خبرنگاران که برای پوشش بازدید حضورداشتند؛ به چشم می خوردند. "مسعود جعفری جوزانی" نویسنده و کارگردان پیشکسوت که در ساخت مجموعه های گوناگون دستی بر آتش دارد و "درچشم باد" نیز آخرین مجموعه پخش شده از وی محسوب می شود به عنوان یکی از سرمایه گذاران اصلی این پروژه در جمع حضور داشت. وی نام این مجموعه فرهنگی سینمایی را جوزان و با عنوان سینما سپنتا نامگذاری کرده است که یادآور نام "سپنتا جوزانی" است که به عمد نیز برای این مجموعه انتخاب شده است. دراین بازدید جوزانی از استاندارالبرز درخواست مساعدت و همکاری داشت تا هرچه سریع تر و تا بهمن ماه سال جاری این پروژه که 8 سال است کلنگ آن بر زمین خورده ولی همچون سایر پروژه های طلسم شده این شهر ناتمام بر روی زمین مانده است به بهره برداری برسد.
کلانشهر کرج نیازمند اقدامات وسیع فرهنگی است
جوزانی در جریان این بازدید ضرورت بهره برداری هرچه سریع تر این پروژه را در کلانشهر سه میلیونی کرج تبیین کرد و گفت: این اتفاق برای نخستین بار است که بعد از انقلاب اسلامی توسط بخش خصوصی برای افزایش سالنهای سینما صورت می پذیرد. وی درحالی خواستار همکاری دستگاه های مرتبط با این امر در استان البرز بود که اظهار داشت "کلانشهر کرج در مقایسه با فعالیت های وسیع فرهنگی سایر استانها نیاز به اقداماتی بنیادی تر دارد".
مجموعه فرهنگی سپنتا پایگاهی برای هنرمندان کرجی
جوزانی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به ساخت فرهنگ در کشور گفت: ساخت این مجموعه را بنا به این فرمایش در دستور کار قرار دادم و شهر کرج را انتخاب کردم تا پایگاهی برای اهالی فرهنگ وهنر باشد، از تئاتر گرفته تا سینما و با بهره برداری از آن پایگاهی برای اهالی هنر و جوانان علاقمند فراهم خواهد شد.
عرصه هنر تنها مفر رهایی کرج از آسیب های اجتماعی
وی می گوید: مجموعه فرهنگی سینمایی سپنتا این قابلیت را برای تجمیع جوانان استان و تشکیل اتاق فکر و اقداماتی از این دست دارا است. سرمایه گذار مجموعه سینمایی سپنتا در کرج ورود به عرصه هنر را تنها چاره فرار از بزهکاری ها در این شهر دانست.
بزرگ ترین مجموعه فرهنگی سینمایی در البرز با 11 هزار متراژ و امکانات جنبی
مسعود جعفری جوزانی، درحاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگارمهر، درباره بخش های مختلف این مجموعه می گوید: زیر بنای مجموعه فرهنگی سینمایی سپنتا بالای 11 هزار متراژ دارد و نزدیک به دو هزار متر آن واحد تجاری است و مابقی را سالن سینما تشکیل می دهد. وی می گوید: این مجموعه علاوه براین موارد دارای پارکینگ اختصاصی، باشگاه ورزشی، رستوران و... است.
بهره برداری مجموعه سپنتا به بهمن ماه سال جاری هم نمی رسد
جوزانی در خصوص روند پروژه تا به اکنون می گوید: زمین مجموعه سال 81 خریداری شد و از سال 83 تا کنون در حال ساخت هستیم؛ اما به دلیل برخی عدم همکاری ها در ارائه تسهیلات تا کنون موفق به اتمام پروژه نشده ایم.



منبع: خبرگزاری مهر

ميهمان
پاسخ 5/08/1392 - 13:23 مرجان
در شهر کرج که (مرکز استان) البرز هست از این مشکلات نیست و حداقل 8 سینمای چند سالنه و فرهنگسرا و ...دارد. اما چرا به بقیه شهرهای استان کمتر توجه می شود ؟!!!

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود