26 بهمن 1394
شماره خبر: 158684

اختلاف سطح یادگیری ودانش، خانواده ها را در معرض آسیب قرار داده است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اختلاف سطح یادگیری ودانش، خانواده ها را در معرض آسیب قرار داده است


معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور گفت: اختلاف سطح یادگیری و دانش، خانواده های ایرانی را در معرض خطر و آسیب قرار داده است.
محمد مهدی زاده در نشست توانمندسازی کارشناسان سوادآموزی استان البرز که در سالن شورای اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، افزود: در یک مقطع زمانی، شاخصی به نام درصد باسوادی در جهان مطرح بود اما امروز به این نتیجه رسیده اندکه این شاخص دیگر ملاک نیست بلکه شاخصی به نام درصد افراد در حال یادگیری جایگزین شده است. وی با اشاره اینکه اختلاف سطح دانش در خانواده ها غوغا می کند، اظهار داشت: اکنون در خانواده ها، والدین بی سواد یا کم سواد در کنار فرزندان تحصیلکرده هستند که ادبیات مشترکی برای گفت و گو ندارند. وی گفت: در خانواده هایی که میزان سواد در یک سطح است زندگی راحتی جریان دارد ولی در خانواده هایی که تعادل آموزشی به هم خورده، تداوم آن در معرض خطر است. وی با بیان اینکه آموزش با یادگیری متفاوت است ،اظهار داشت: باید جامعه را به سمت یادگیری ترغیب کرد زیرا یادگیری موجب پویایی می شود. مهدی زاده گفت: مادامی که در آموزش تغییر نگرش مثبت در رفتار و دانش اتفاق نیفتد جریان یادگیری شکل نمی گیرد. وی افزود: متاسفانه آموزش و پرورش نتوانسته خود را با تغییرات مطابقت دهد و به روز شود، مدارس ترکیبی از مدل کارخانه ای و پناهگاه و زندان هستند و همچون خط تولید کارخانه ای بوده که بی سواد وارد و با سواد خارج می شود.
معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور بیان داشت: هر مکانی که اختیار و تحرک نداشته باشد همچون زندان است و کلاس های درس ما زندان هایی هستند که دانش آموزان محکوم هستند روزانه چند ساعت آن را تحمل کنند که این موضوع، معضل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور است. وی گفت: دانش آموزان و فرزندان ما اشتیاقی برای رفتن به مدرسه ندارند و تغییر در آموزش و پرورش ما فقط از لحاظ کمی است و از لحاظ کیفی کوچکترین تغییری نکرده است. در این نشست آموزشی کارشناسان آموزشی سوادآموزی استان البرز با نحوه های یاددهی و جذب بی سواد و سوادآموزان آشنا شدند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود