11 اسفند 1394
شماره خبر: 159647

حواشی اولین روز از اکران فیلم های منتخب جشنواره فیلم فجر در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

حواشی اولین روز از اکران فیلم های منتخب جشنواره فیلم فجر در البرز


همه چیز برای یک افتتاحیه عالی فراهم بود، تا تماشاگران خوش ذوق و زیبا پسند البرزی در اولین شب از اکران فیلم های منتخب حوزه هنری از سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، میهمان سینما هجرت باشند و شبی به یاد ماندنی را تجربه کنند.
گرچه فیلم به علت ازدحام زیاد مشتاقان و صف طولانی ورود به سالن ورودی سینما چند دقیقه ای با تاخیر آغاز شد اما روایت جاری و همراهی خوب داستان سعید روستایی از ابتدا نگاه و ذهن مخاطبان را از آن خود نمود. در گوشه ای از تالار ورودی سینما هنرمندان و فرهیختگان حاضر که به تماشای "ابد و یک روز" آمده بودند با حضور در "کمپین مردمی نه به نفوذ فرهنگی" و امضای این کمپین مردمی خطی از خویش در حمایت از این پویش مردمی به یادگار میگذاشتند. "کمپین مردمی نه به نفوذ فرهنگی" پویشی مردمی و با تایید هنرمندان و فرهیختگان است، که در آن از رویکردها و راههای مقابله با نفوذ فرهنگی و ضرورت برنامه ریزی دقیق خانواده های ایرانی در مقابل آن حمایت مینماید. فرهیختگان و هنرمندای چون محمد عسگری، امین آبادی، حمیدرضا تاج دولتی، پرویز بزرگی، نادر فوقانی، جبار آذین و برخی دیگر از چهره های فرهنگی و هنری با حضور در سینما هجرت ضمن تماشای "ابد و یک روز" به "کمپین مردمی نه به نفوذ فرهنگی" پیوستند. اما حضور پرشور و کم سابقه مردم در افتتاح جشنواره برخی حواشی جذاب را نیز به صحنه کشاند، از خانواده ای که به علت ازدحام زیاد و پرشدن صندلی های تالار اصلی سینما مجبور به نشستن بر زمین شدند و مخاطبانی که ایستاده فیلم را تا انتها دنبال میکردند.
تماشاگران اکران فیلم منتخب حوزه هنری از سی و چهارمین فیلم جشنواره فجر، در اولین شب به تماشای "ابد و یک روز" به کارگردانی و نویسندگی" سعید روستایی" و تهیه کنندگی "سعید ملکان"
"ابد و یک روز" سعید روستایی با استقبال پرشکوه بالای تماشاگران البرزی مواجه شد اما این استقبال نتوانست تلخی زیاد فیلم را مهار کند، گر چه سعید روستایی با قرار دادن بخش هایی سعی در تلطیف و تعدیل فضای فیلم داشت و در انتها نیز انتظار مخاطب از عدم سرنوشت تلخ سمیه به واقعیت بدل شد و رضایت مخاطبان را برانگیخت . "ابد و یک روز" راوی داستان زندگی خانواده ای است که در محله پایین شهر پر از تلاطم زندگی میکنند. آدم هایی که به صورت واقعی برای مخاطبان جلوه کرد و میتوانیم نمونه هایش را به صورت پراکنده در جامعه مشاهده کنیم. در ابد و یک روز سمیه خواهر کوچکتر خانواده محکوم حقیقی ماجراست. خواهری که با دلسوزی و مهربانی از خانواده خود حمایت میکند. خانواده در طی تدارکات مراسم عروسی سمیه با یک پسر افغانی است اما همه نارضایتی و نگرانی خود را جز برادر بزرگ خانواده به سمیه اعلام میکنند و در همین میان روابط خواهر و برادر ها با بحث و جدل همراه میشود، خواهر ها درگیر ماجراهای خانوادگی و اعتیاد برادر کوچکترشان هستند و همین اتفاق باعث دردسرهایی برای آنان در زندگیشان میشود."ابد و یک روز" اثر پر بحث و دیدنی "سعید روستایی" 9 جایزه ویژه از جشنواره سی و چهارمین را به شرح زیر از آن خود کرد:
سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی نگاه نو اهدا شد به "سعید روستایی"
سیمرغ بلورین بهترین فیلم اهدا شد به تهیه کنندگی "سعید ملکان"
سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی اهدا شد به "سعید ملکان"
سیمرغ بلورین بهترین تدوین اهدا شد به "بهرام دهقانی"
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اهدا شد به "نوید محمد زاده"
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن اهدا شد به "پریناز ایزدیار"
سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اهدا شد به "سعید روستایی"
سیمرغ بلورین بهترین کارگردان جشنواره فجر اهدا شد به "سعید روستایی"
سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران
پس از انتهای فیلم نیز استاد "جبار آذین" از منتقدین خوب و به نام جشنواره سی و چهارم با حضور مخاطبان مشتاق به نقد فیلم "ابد و یک روز" نشست تا شرحی بر تماشای فیلم از سوی مخاطبان باشد.
عزیزان مشتاق به تماشای فیلم های جشنواره میتوانند برای تهیه بلیط و تماشای فیلم های منتخب از مراکز ذیل اقدام به تهیه بلیط نمایند:
"حوزه هنری استان البرز واقع در میدان نبوت به سمت خیابان مطهری کوچه میلاد 4، حوزه هنری استان البرز"
"گیشه ی فروش بلیط سینما هجرت در میدان مرکزی شهر کرج"
"کافه کتاب سما به آدرس کرج، بلوار امام زاده حسن(ع)، بین مصلای کرج و چهارراه مصباح "
شایان ذکر است علاقمندان جهت آشنایی بیشتر با نحوه فعالیتهای حوزه هنری استان البرز و اطلاع از برنامه های درحال انجام حوزه هنری میتوانندبه پایگاه اطلاع رسانی این مرکز به آدرس www.artalborz.ir مراجعه و از آخرین رویدادهای هنری استان نیز مطلع گردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود