19 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162564

تحقق اقتصادمقاومتی منجر به حل مشکلات فرهنگی می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تحقق اقتصادمقاومتی منجر به حل مشکلات فرهنگی می‌شود


مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز تحقق اقتصاد مقاومتی را عاملی برای برطرف شدن مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور دانست.
حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری مسائل فرهنگی است، اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از مسئولان ما این امر مهم را در اولویت دوم قرار داده اند غافل از اینکه اگر فرهنگ کشور اصلاح شود سایر مشکلات برطرف خواهد شد. مسعودی با تاکید بر اینکه باید با ارائه راهکارهای مناسب زمینه رشد و توسعه فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه ایجاد شود، گفت: راه های سعادت و خوشبختی بشر در اسلام، قرآن و مفاهیم ارزشمند آن نهفته است. به گفته وی بر خلاف نظر بعضی افراد به اصطلاح روشنفکر و غرب زده دین اسلام و احکام آن بهترین منبع و مأخذ برای رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور است.
حمایت از فعالیت های فرهنگی ضروری است
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: تامل در داستان یوسف صدیق این نکته را می رساند که این پیامبر ابتدا وضعیت فرهنگی مصر را اصلاح کرد و همین اصلاح ساختار فرهنگی زمینه ساز رفع مشکلات مردم در زمان خشک‌سالی و قحطی شد. وی با تاکید بر اینکه اگر روحیه معنوی و اعتقادی در افراد جامعه تقویت شود باعث پررنگ شدن حس مسئولیت پذیری میان مردم می شود، گفت: در این صورت می توان امیدوار بود بسیاری از معضلات با عزم راسخ و اراده قوی برطرف شود. مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: دستگاه های فرهنگی جزو اثرگذار ترین دستگاه ها در توسعه و ترویج فرهنگ اسلام و قرآن هستند و مسئولان باید با حمایت همه جانبه زمینه رشد و توسعه فرهنگ ناب محمدی را در جامعه فراهم کنند.
رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بهترین راهکار در اجرای برنامه‌های فرهنگی است
مسعودی در ادامه سازمان تبلیغات اسلامی را نهادی اثرگذار در عرصه فرهنگی دینی دانست و گفت: این نهاد مقدس با بهرگیری از پتانسیل بالای روحانیون مستقر و هیئت مذهبی و همچنین با بهرگیری از گفتمان های دینی اثر گذار نقش موثری در توسعه و ترویج فرهنگ اسلام و قرآن انجام داده و همه تلاش خود را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گرفته است. مسعودی در پایان سخنان خود عمل به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است اشاره کرد و گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بهترین راهکار در اجرای برنامه‌های فرهنگی است چرا که ایشان بارها بر تحقق اقتصاد مقاومتی به منظور برطرف کردن مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور تاکید کرده اند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود