4 خرداد 1395
شماره خبر: 163597

حریم ریحانه و قصه های دل نشین در نشست کتاب خوان معرفی شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

حریم ریحانه و قصه های دل نشین در نشست کتاب خوان معرفی شدند


نشست کتاب خوان کودک و نوجوان در کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) با حضور به مناسبت نیمه شعبان و با حضور اعضاء فعال کودک و نوجوان و مادران آنها برگزار شد.
نشست کتاب خوان کودک و نوجوان در کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) با حضور به مناسبت نیمه شعبان و با حضور اعضاء فعال کودک و نوجوان و مادران عزیز کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع) در تاریخ 1/3/95 مصادف با میلاد با سعادت حضرت مهدی(عج) برگزار شد، در این نشست که مسئول کتابخانه و اعضای دانش آموز کتابخانه حضور داشتند 6 تن از کودکان به معرفی کتابهای خود پرداختند.
در ابتدای این آیین که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت ولیعصر(عج) برگزار گردید، حاضرین جهت فرج امام عصر دست به دعا شده و دعای فرج ایشان را بصورت گروهی خواندند. در ادامه کتابدار بخش کودک کتابخانه های عمومی شهرستان نظرآباد به مناسبت این ایام اقدام به قصه خوانی از ولادت حضرت مهدی (عج) نمود . برگزاری مسابقه نقاشی، انشا، کاردستی و برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع نیمه شعبان، از دیگر برنامه ها اجرا شده در حاشیه این نشست بود. در ادامه نیز کتابدار بخش کودک به معرفی اجمالی طرح کتاب خوان و اهداف آن پرداخته و 6 نفر از اعضای کتابخانه به ارائه کتابهای خود برای حاضران در مراسم نمودند. و در پایان به ارائه کنندگان نشست کتابخوان هدایای از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نظرآباد تقدیم شد. در این نشست، زینب کریمی، فاطمه خلیلی، سکینه حکیمی، معصومه بربری، طاهره محمدی، فاطمه حسینی به ترتیب کتابهای حریم ریحانه، جک جنگلی، قصه های دل نشین، خوارزمی بنیان گذار جبر، هرآیه یک قصه و شفایافتگان امام زمان(عج) را به دوستان خود معرفی کردند. در ادامه خلاصه کتابهای ارائه شده در این نشست را می توانید ملاحظه نمایید.
کتاب حریم ریحانه / نویسنده :نعیمه اسلاملو / ارائه شده توسط زینب کریمی
این کتاب دارای ۱۸فصل است که در فصل اول اشاره به تاریخچه پوشش و عفاف در کشورهای جهان ، پوشش در روسیه و ژاپن و تاریخچه پوشش و عفاف در دوره‌های مختلف ایران اشاره شده است . پوشش در دوران مادها، پارس‌ها و همچنین به پوشش و عفاف در کلام بزرگان و مشاهیر جهان اشاره دارد. سیمای حجاب در شعر پارسی ، پوشش و عفاف در ادیان الهی و مبحث حجاب و عفاف در احادیث و روایات معصومین (ع) از جمله موضوعات مورد بحث این کتاب است.
کتاب جک جنگلی / نویسنده جان کریستوفر / ارائه شده توسط فاطمه خلیلی
این رمان تخیلی خوانندگانش را به 300 سال بعد می‌برد؛ به زمانه‌ای که بیش‌تر مردم- به علت ماشینی شدن بیش از حد زندگی از بین رفته‌اند. شهرهای قدرتمند، جنگلی‌های ساده را استثمار می‌کنند. پسرکی نوجوان به این وضع اعتراض می‌کند و به جزیره‌ای دور تبعید می‌شود. او و دوستش تصمیم می‌گیرند فرار کنند و به جنگل بگریزند.
کتاب قصه های دل نشین / نویسنده کاظم سعیدپور / ارائه شده توسط سکینه حکیمی
شنیدن حکایت ها و قصه های شیرین، حکایتی طولانی به وسعت همه تاریخ آدمی دارد. همه انسانها شنیدن حکایت را دوست دارند و از شنیدن قصه زندگی دیگران لذت می برند. از این رو شایسته است که معلمان، مربیان، نویسندگان و مبلغان از این میل عمومی در جهت اهداف تربیتی و آموزشی خود به درستی استفاده کنند و گنج پر بهای حکایات و قصه ها را در مسیر درست آن به کار گیرند. کتاب قصه های دلنشین که در بردارنده 244 حکایت در 40 موضوع است راه استفاده از ذخیره با ارزش قصه ها را آسان کرده و از تلفیق حکایات با آیات و احادیث و اشعار، متنی جذاب و خواندنی فراهم کرده است. نویسنده پیش از این نیز کتاب داستان های موضوعی را نوشته که اثر جدید او را می توان جلد دوم داستان موضوعی نیز برشمرد.
کتاب خوارزمی بنیان گذار جبر/ نویسنده:کارونا برزینا / ارائه شده توسط معصومه بربری
متن اصلی کتاب "خوارزمی، بنیان‌گذار جبر" در 112 صفحه تنظیم شده و با تصویرهای رنگی همراه است که بر گیرایی محتوای جذاب آن می‌افزاید. نویسنده در فصل اول و دوم این کتاب به معرفی زندگی خوارزمی و دوران شکوفایی تمدن اسلامی و در فصل سوم، چهارم و پنجم، به معرفی دستاوردهای علمی خوارزمی و نقشی که در پیشرفت ریاضیات و اخترشناسی داشته پرداخته و کتاب را با این جمله‌ها به پایان رسانده است:"خوارزمی بی‌آن‌که خود بداند نامی برای یکی از شاخه‌های بنیادی ریاضیات پیشرفته فراهم کرد و نامش بر علم الگوریتم مانگار شد که پایه‌‌ی یکی از فعالیت‌های علمی و نظری کار با رایانه است. دیگر درباره‌ی‌ اثرگذاری این دانش‌پژوه بزرگ چه می‌توان گفت .مترجم با راهنمایی ویراستار علمی مطالب کوتاهی را درون کادرهایی جدا از متن به آن افزوده است تا فهم مطالب کتاب برای خواننگان نوجوان آسان‌تر شود. برای مثال، نویسنده‌ی‌ کتاب در جایی اشاره می‌کند که خوارزمی برای نگارش زیج خود از "زیج شهریاران" بهره گرفته است. مترجم با راهنمایی ویراستار کادری با عنوان زیج شهریاران افزوده و در آن توضیح داده که زیج چیست و زیج شهریاران چگونه پدید آمد.
کتاب هر آیه یک قصه / نویسنده سید حمید موسوی گرمارودی / ارائه شده توسط طاهره محمدی
در این مجموعه از داستان‌های کوتاه و جالب برای هر آیه استفاده شده است تا پیام آیه به سادگی در ذهن و فکر مخاطب خردسال باقی بماند و از آن بهره‌مند شود. جلد نخست این مجموعه به آیه یک سوره «الفاتحه» اختصاص یافته و موضوع قصه «بسم‌الله» است که به کودکان می‌آموزد شروع هر کاری را با نام خدا آغاز کنند.جلد دوم با عنوان «نیکی به پدر و مادر» درباره آیه ۸۳سوره شریفه «بقره» است و مجلد سوم از این مجموعه به قصه‌ای درباره کار خوب با توجه به آیه ۱۴۸سوره «بقره» پرداخته است. همچنین موضوع همکاری در آیه ۲سوره مبارکه «مائده» مورد توجه نویسنده قرار گرفته و جلد پنج از این مجموعه با موضوع خودپسندی است که نگارنده داستانی درباره آیه ۱۸سوره لقمان بیان کرده است.
کتاب شفایافتگان امام زمان / نویسنده محمد یوسفی / ارائه شده توسط فاطمه حسینی
حکایاتی در مورد معجزات «امام زمان» (عج) در «مسجد جمکران» قم است. در این نوشتار نخست تاریخچه مختصری از بنای.مسجد مقدس جمکران توسط امام زمان ارائه شده است و پس ار آن برخی از ملاقات هابا امام در این مسجد و کراماتی که امام مهدی در این مسجد از خود ثبت کرده است . نگارنده به توسلاتی که در این مسجد نسبت به امام عصر صورت گرفته و معجزاتی که منجر به شفای لاعلاج بیماران شده است را ثبت کرده است و عنایت ویژه امام عصر را نسبت به زائران و نمازگزاران را ارائه کرده است.هدف نویسنده تبیین اهمیت مسجد مقدس جمکران و عنایت خاص امام زمان به این مسجد و بیان گوشه هایی ا ز کرامات امام زمان نسبت به شیعیان است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود