9 تیر 1395
شماره خبر: 165520

روز قدس فریاد رسای جهان اسلام

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

روز قدس فریاد رسای جهان اسلام


فرهنگیان البرز روز قدس را برجسته ترین یادگار امام خمینی (ره) و فریاد رسای جهان اسلام دانسته و بر حضور پرشور همه مردم در راهپیمایی آن تاکید دارند.
حضرت امام خمینی (ره) در سال 1358 با نامگذاری آخرین جمعه رمضان به عنوان روز جهانی قدس مسئله آزاد سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس در سرلوحه آرمان های انقلاب اسلامی قرار داد.
در این روز ملت ایران همه ساله ، روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستم کاران تاریخ و به لرزه در آوردن پایه های سست رژیم اسرائیل تبدیل کرده است. بیت المقدس به عنوان مهمترین شهر فلسطین از نظر اسلامی اهمیت ویژه ای دارد زیرا مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان در این شهر تاریخی است. مدیر کل آموزش و پرورش البرز در این زمینه به ایرنا گفت: یکی از اثرات کلیدی انقلاب اسلامی ایجاد حس جمعی و وحدت اسلامی میان مسلمانان جهان بوده و عملکرد فرا فرقه ای و جهانی حضرت امام خمینی (ره) در سطح جهان اسلام به ویژه در مورد قدس شریف موجب وحدت و همدلی مسلمانان بر محور اسلام و آرمان های بلند اسلامی شده است. خسرو ساکی قدس را محور انسجام اسلامی دانست و افزود: بی گمان انسجام اسلامی به ویژه در شرایط کنونی ضرورتی انکار ناپذیر در جهان اسلام است که در این میان مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف از جمله نقاط اشتراکی است که می تواند محور وحدت و انسجام اسلامی باشد. مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج البرز هم در این زمینه به فرمایشاتی از امام راحل در مورد روز قدس اشاره و اظهار کرد: همان گونه که امام خمینی (ره) فرمودند : روز قدس فقط روز فلسطین نیست بلکه روز اسلام است ، روز حکومت اسلامی است. وحید یعقوبی از روز قدس به عنوان یک پشتوانه مهم برای امنیت کشور نام برد و گفت : ملت ایران هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به خیابان می آیند تا بار دیگر وحدت ملی و اقتدار ملت ایران و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند. وی روز قدس را روز دمیدن خون در رگ های امت اسلامی دانست و اظهار کرد: این حرکت بزرگ و ماندگار در تاریخ انقلاب که امروزه سبب موج حمایت مردم جهان از مردم مظلوم فلسطین شده به قدری در اذهان مردم دنیا تاثیر گذار شده که در این روز نه تنها مسلمانان جهان بلکه بسیاری از مردم کشورهای دیگر که پیرو دین و آئین دیگری بجز اسلام می باشند نیز در این راهپیمایی عظیم شرکت می کنند و خون تازه ای را در رگ های امت اسلامی می دمند. یعقوبی بیان کرد: روز قدس تیری است به قلب توطئه های دشمنان علیه مکتب اسلام و همچنین حرکتی است برای خنثی کردن توطئه های خیانت آمیزی که استکبار جهانی ، صهیونیسم ، طرفداران و حامیانشان است که دست به یکی کرده اند تا نقش روز قدس را در بین مردم جهان کم رنگ کنند. مدیر اموزش و پرورش ناحیه یک کرج ادامه داد: روز قدس مناسبتی رسمی در جمهوری اسلامی ایران است که از یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حملیت از ملت فلسطین به نمایش گذاشته می شود و امسال نیز مردم فهیم ایران اسلامی از جمله البرزنشینان در این حرکت انقلابی - اسلامی حضوری پرشور پیدا می کنند. مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج نیز گفت: قدس قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان است که متاسفانه توسط رژیم نامشروع اسرائیل به اشغال در آمد و این حرکت ضد حقوق بشری سبب شد تا میلیون ها فلسطینی آواره شوند. قاسم پوستین دوز اظهار کرد: همه ساله گروه هایی از مردم ایران با همدلی سایر مسلمانان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان می آیند تا بار دیگر با مشت های گره کرده بر دهان یاوه گویان و زور گویان جهان بزنند.
وی با اشاره به اینکه از همان نخستین سال های اشغال فلسطین که امام راحل از آن بعنوان ' پاره تن اسلام ' یاد کرده است ، مردم ایران اسلامی و جهان در حمایت از مردم ستم دیده فلسطین در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند. مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج در این زمینه گفت: با تدبیر امام راحل نهضت مقابله با اسرائیل و حمایت از فلسطین مظلوم شکل گرفت به گونه ای که هر سال شاهد برگزاری این راهپیمایی عظیم در بین مردم ایران و سایر کشورهای جهان هستیم. عبدالکریم رستمی بیان کرد: روز قدس روز فریاد بر آوردن بر سر همه ستمگران دنیاست که به بهانه های مختلف اقدام به تضیع حقوق بشر به ویژه مسلمانان می کنند در حالی که خود را مدافع حقوق بشر می دانند. وی با اشاره به اینکه حمایت از اسرائیل ، خیانت به اسلام است یادآور شد: در این روز به میدان می آییم تا بار دیگر خط قرمز روی اقدامات نسل کشی رژیم صهیونیستی بکشیم. معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز روز قدس را آغازی بر یک پایان دانست و افزود: در این روز مردم جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام می کنند که حمایت از اسرائیل ، خیانت به اسلام و حقوق بشر است. فرزاد شعبانی گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس یک تکلیف اسلامی است که همه ما باید در آن شرکت کنیم. وی ادامه داد: روز قدس روز صف بندی حق و باطل است که در این روز مهم همه طرفداران حق و بیزار از ظلم و ستم در صف های به پیوسته همانند یک سیل خروشان در دفاع از قدس و مردم ستم دیده فلسطین در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر شرکت می کنند. مدیر آموزش و پرورش نظرآباد ضمن محکوم کردن اقدامات ظالمانه رژیم نامشروع اسرائیل در سرزمین مقدس قدس گفت: فرهنگیان البرزی و شاگردانشان در مدارس این استان لبیک گوی امام راحل و مقام معظم رهبری در دفاع از اسلام و انقلاب هستند و با حضورشان در این راهپیمایی تاثیرگذار شرکت می کنند. محسن شهبازی افزود: روز قدس تیری است که ملت ایران و سایر مردم جهان با حضورشان در این حرکت نمادین و تاثیر گذار به پیکر بدخواهان اسلام وارد می کنند. وی به نسل کشی رژیم نامشروع اسرائیل در فلسطین پرداخت و خاطر نشان شد: سکوت مقامات برخی از کشورهای اسلامی و سازمان ملل در برابر ظلمی که به مردم فلسطین و جوی خونی که در این سرزمین به راه افتاده است از دیدگاه مسلمانان و سایر آزادیخواهان جهان پذیرفتنی نیست.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود