20 تیر 1395
شماره خبر: 166089

نماز روز عید و هوا بوی شکوفه می داد در نشست کتاب خوان معرفی شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نماز روز عید و هوا بوی شکوفه می داد در نشست کتاب خوان معرفی شدند


نشست کتاب خوان کودک و نوجوان با معرفی 6 کتاب با مشارکت اعضای کودک و نوجوان در کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.
با نامگذاری سال ۱۳۹۵با عنوان «سال خواندن» از طرف دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) در روستای بختیاربه مناسبت عید سعید فطر اقدام به برگزاری نشسست کتاب خوان کودک و نوجوان کرد. در این نشست که بیش از 50 نفر از اعضای کودک و نوجوان شرکت داشتند؛ به معرفی این 6 کتاب پرداخته شد .
کتابهای خوانده شده به شرح ذیل می باشد:
کتاب دوست مهربان کبوترها، نوشته مجید ملا محمدی/به نشر موسسه بوستان کتاب،ارائه توسط مدینه خلیلی(عضو کتابخانه)
خلاصه کتاب:داستان‌هایی از زندگی امام رضا (ع)، برای گروه سنی "ج" و "د" در این کتاب فراهم آمده که عناوین برخی از آن‌ها بدین قرار است: هوا بوی شکوفه می‌داد؛ راه درست پیراهنی با عطر گل‌های بهشت؛ آن ماجرا، آن خواب؛ نماز روز عید؛ امام به شیرها چه گفت؟! کتاب با کتاب‌نامه به پایان می‌رسد.
کتاب لبخند انار، نوشته هوشنگ مرادی کرمانی/به نشر معین،ارائه توسط سکینه حکیمی(عضو کتابخانه)
خلاصه کتاب :لبخند انار» نام مجموعه داستانی از هوشنگ مرادی کرمانی است که توسط انتشارات معین منتشر شده است. در داستان اول آن که همان لبخند انار است، خاطره ترکه‌های انار ناظم مدرسه که همه مزه‌اش را چشیده‌اند، مرور می‌شود. در بخشی از داستان آمده: «مرد بلند قد، میانه سال با موهای جوگندمی، دستهایش را پیش آورده بود و آن‌ها را به جماعت نشان می‌داد: - باور کنید هنوز کف دست‌هایم می‌سوزد. بعد از سی و چهار سال هنوز سوزش ضربه ترکه‌هایش را به کف دست و پاهایم حس می‌کنم. اما امروز هر چه دارم از او دارم. امشب می‌خواهیم از او حرف بزنیم و مثل آن سال‌ها به کودکی و نوجوانی برگردیم. نه فقط با حرف، بلکه با گوشت و پوستمان آن دوران را زنده کنیم. اول، البته حرف و دست آخر عمل. امشب تعدادی از شاگردانش و معلمینی که با او همکاری می‌کرده‌اند و همین طور مش عبدالله خدمتگزار مهربان مدرسه که سی سال در کنار او بود اینجا هستند.
اینجا جمع شده‌ایم تا یاد و خاطره آن مرد بزرگ را گرامی بداریم....»
کتاب دلم برای تو تنگ است، نوشته آتوسا صالحی/به نشر پیدایش،ارائه توسط لیلا مهدوی پور(عضو کتابخانه)
خلاصه کتاب : :. دلم برای تو تنگ است، مجموعه ی دوازده قطعه شعر است در قالب های گوناگون نیمایی، چهار پاره و غزل که با وزن های متنوع سروده شده است و گاه به شکلی نو ‌آورانه و ابتکاری با هم تلفیق و در آمیخته شده است که نشان از چیرگی شاعر در انواع ساختار و وزن و قالب شعر دارد.شعرهای گرد آوری شده در این کتاب آثاری است لطیف و عاطفی در بیان خاطره های نوجوانی شاعر که در آلبوم ذهن اش ورق خورده از دلتنگی ها، دوری ها و جدایی ها حکایت دارد. کاربرد واژه ها و اصطلاحات روزمره در کنار تعبیرهای زیبای شاعرانه و تخیل هنری و تصویرهای ذهنی غنی از ویژگی های بعد زیبایی شناختی اشعار است. تصویرهایی که اشعار را همراهی می کنند تجسم زیبایی از خاطره های گذشته به شکلی ملموس و زیباست .
درخت هم نفس باد/ و باد دخترک شاد سبز گیسویی/ که چون ستاره بلند است/ و مثل ابر آزاد/ چقدر باد قشنگ است/چکاوکان همه جمع اند/ که در تولد باران ظهر تابستان/ کمی ترانه بنوشند/ و لحظه ها/ هوای رفتنشان نیست/ گیج و خاموش اند/ زمان بارش رنگ است
کتاب آیا می دانید که، نوشته فاطمه بهشت آرا/به نشر ابتکار دانش،ارائه توسط فرشته حکیمی(عضو کتابخانه)
خلاصه کتاب : در این کتاب اطلاعات گوناگونی درباره ی کره زمین ،فضا ،کهکشان ها ، انسان ها ، گیاهان ،جانوران ، و ...ارائه شده است تا راهنمای کوچکی برای پاسخگویی به سوالاتی که ذهن با آن ها روبروست، باشد .
کتاب آب چیه، نوشته بونیتا سرل بارنز/به نشرتیمورزاده،ارائه توسط محدثه حکیمی(عضو کتابخانه)
خلاصه کتاب :این کتاب فعالیت هایی را برای کودکان فراهم آورده تا به کمک آن مطالب بیش تری بیاموزند.آن ها می توانند ساعت های خوبی را صرف آشنایی با آب نموده و اکتشافات خود را یادداشت نمایند.با این روش مهارت های دانشمندان را خواهند آموخت.تماشای بررسی پروژه ها باعث خواهد شد که آن ها به کشفدمسایل جذاب بپردازند و از کشفیات خود احساس رضایت کنند.
کتاب داستان های حکمت آموز، نوشته محمد غلامی/به نشرموسسه بوستان کتاب،ارائه توسط سکینه خلیلی(عضو کتابخانه)
خلاصه کتاب : در این کتاب علاوه بر داستان هایی که مولف با الهام از برخی روایات و تمثیل های کهن فارسی نگاشته یا بازنویسی کرده است داستانهای نیز از اقوام و ملل گوناگون گردآوری شده است که هم چون مثل ها و لطیفه ها وجهه ای همگانی دارند و غالبا به فرهنگ ملت ها تبدیل شده اند.نخستین خصوصیت این کتاب کوتاه بودن و غافلگیر کننده بودن داستانها می باشدکه این باعث شده که داستان ها خست کننده نباشند و جذابیت خود را برای همه نوع خواننده و قشری حفظ نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود