23 تیر 1395
شماره خبر: 166280

توسعه مراکزمحلی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

توسعه مراکزمحلی در البرز


مدیر کل آموزش و پرورش البرزبا بیان اینکه مراکز یادگیری محلی مکانی مناسب برای آموزش مهارت های زندگی است، گفت: با حمایت دولت درصدد توسعه این مراکز درالبرز هستیم.
خسرو ساکی در آیین گشایش مرکز یادگیری محلی شهید عباسعلی البرزی در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج واقع در خط 4 حصار افزود: آموزش این مهارت ها نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی، فقر ، بیکاری و ناآگاهی در بهداشت فردی و گروهی اهالی آن محله دارد. وی اظهار کرد: مراکز یادگیری محلی سبب توانمندسازی سوادآموزان و سایر ساکنان محله که با این مرکز ارتباط دارند می شود زیرا در این مرکز شیوه آموزش ها بر حسب مشارکت و سلایق افراد برنامه ریزی و هدایت می شود. وی از مراکز یادگیری بعنوان فرصتی مهم به منظور تلفیق سواد آموزی با مهارت های زندگی ، اجتماعی ، حقوق شهروندی و توانمند سازی آنها در زمینه شغلی یاد کرد و خاطرنشان شد: با راه اندازی این مراکز افراد در کنار یادگیری سواد ، مهارت های فنی - شغلی را جهت رشد وضعیت اقتصادی خانواده با کسب و کار مناسب را هم فرا می گیرند. مدیر کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به فعالیت مراکز یادگیری محله در دهه 80 در کشور پرداخت و یادآور شد: این مراکز فقط تا سال 84 فعال بوده و سپس تعطیل شدند.
ساکی توسعه مراکز یادگیری در سطح روستاها ، نقاط پر جمعیت ، مهاجرپذیر و حاشیه ای را ضروری دانست و بیان کرد: زیرا این مراکز نقش بسزایی در توانمندسازی خانواده ها و راه اندازی مشاغل زود بازده دارد. وی فعالیت کاری مراکز یادگیری محلی را در 7 زمینه نام برد و یادآورشد: این مراکز برای اهالی محله برنامه های آموزشی مداوم در بخش های اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، مهارتی و ... دارند .
وی تحکیم سواد، داشتن برنامه های معادل سازمان فنی حرفه ای با صدور گواهینامه مهارت ، بهبود کیفیت زندگی ، ارتقاء نگرش شخصی و علائق فرد در فرآیند یادگیری مهارت ها، غنی سازی اوقات فراغت اعضای خانواده و برنامه های آینده محور البته با مشارکت سازمان های مردم نهاد را از دیگر محورهای راه اندازی مراکز یادگیری محلی در کشور برشمرد مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: نخستین مرکز یادگیری محلی ناحیه یک کرج به دلیل نیاز اهالی این محله در خط 4 حصار راه انداری شده است. مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز از راه اندازی این مرکز محلی بعنوان ایجاد یک پل ارتباطی بین اهالی این محله در زمینه تبادل دانش و تجربه در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی ، شغلی و مهارت های زندگی یاد کرد. وحید یعقوبی گفت: آموزش و سواد جزء لاینفک زندگی بشر است که درمراکز یادگیری محلی سواد کوشش می کنیم تا شرکت کنندگان در قالب ایاد دهی و یادگیری به مرزی برسند که آنچه را آموخته اند در زندگی فردی و اجتماعی بکار ببندند. وی راه اندازی مراکز یادگیری محلی را در سال 95 که به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگذاری شده را گامی عملی و موثر در تحقق اهداف تعیین شده در این سال برشمرد. وی بیان کرد: مرکز یادگیری محلی شهید عباسعلی البرزی واقع در جنب هنرستان پسرانه شهدای حصار گامی در راستای خدمات رسانی و توسعه آموزش مهارت ها به اهالی این محله است که با پشتیبانی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستانی و استانی به نام شهید والامقام اولین معلم سواد آموز البرز از امروز فعالیت خود را آغاز کرده است. در این آیین از همسر شهید البرزی تقدیر شد. در مرکز یادگیری محلی شهید البرزی نمایشگاهی از مجموعه فعالیت کاری این مراکز در قالب عکس، پوستر ، برشور های اطلاع رسانی در حوزه آسیب های اجتماعی، امور بهداشتی ، آموزشی و صنایع دستی نیز برپا شده بود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود