26 تیر 1395
شماره خبر: 166409

استان البرز فاقد امکانات اقامتی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

استان البرز فاقد امکانات اقامتی است


مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: متاسفانه این استان فاقد امکانات اقامتی مناسب بوده و همین امر در جذب گردشگر تاثیر منفی گذاشته است.
عبدالناصر میرچی اظهار داشت: استان البرز موقعیت جغرافیایی بسیار ویژه و با اهمیتی دارد و همجواری با استان تهران به این اهمیت افزوده است. وی تصریح کرد: همچنین وجود سه محور مواصلاتی مهم از جمله آزادراه تهران – کرج، آزادراه کرج – قزوین و جاده چالوس، موجب شده که استان البرز به عنوان پل ارتباطی پایتخت با 13 استان کشور معرفی شود. مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان البرز افزود: با این وجود استان البرز نتوانسته در حوزه جذب گردشگر داخلی و خارجی موفق عمل کند و بیشتر مسافران تنها از البرز عبور می‌کنند. میرچی گفت: این در حالی است که استان البرز دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، باستانی، آب و هوای مناسب و مناطق بکر زیبایی است که اگر برنامه‌ریزی صحیحی در این زمینه داشته باشیم، می‌تواند در صنعت گردشگری موفق باشد. وی با بیان اینکه جذب گردشگر داخلی و خارجی و موفقیت در صنعت گردشگری نیازمند داشتن زیرساخت‌ها است، افزود: متاسفانه در حوزه زیرساختی استان البرز امکانات بسیار کمی دارد. مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان البرز بیان داشت: به عنوان نمونه وقتی اقامتگاه، هتل و مسافرخانه مناسبی نداشته باشیم، نمی‌توانیم امیدوار به جذب گردشگر باشیم. میرچی افزود: در حال حاضر استان البرز تنها چند هتل سه‌ ستاره دارد و به طور قطع این تعداد هتل و عدم بهره‌مندی از هتل‌های چهار و یا پنج ستاره موجب شده که مسافران جذب این استان نشده و از امکانات گردشگری استفاده مناسبی نداشته باشند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای رفع این کمبودها در دستور کار دارد، گفت: ساخت هتل و اقامتگاه مناسب برای مسافران نیازمند ورود بخش خصوصی است و ما از احداث هتل در این استان توسط فعالان بخش خصوصی حمایت می‌کنیم. مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان البرز افزود: در حال حاضر مجوز ساخت 11 هتل در استان البرز صادر شده و انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی دیگر برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در این حوزه و تسریع در احداث هتل‌های فوق همکاری لازم را با بخش خصوصی و همچنین اداره کل میراث فرهنگی داشته باشند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود