14 مرداد 1395
شماره خبر: 167685

3 مدرسه در ناحیه آموزشی سه کرج آماده بهره برداری شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

3 مدرسه در ناحیه آموزشی سه کرج آماده بهره برداری شد


مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج گفت: 3 فضای آموزشی در آستانه سال تحصیلی 96-95 با مشارکت خیرین نیک اندیش و سازمان نوسازی مدارس البرز در این ناحیه آماده بهره برداری شده است.
3 مدرسه در ناحیه آموزشی سه کرج آماده بهره برداری شد.

عبدالکریم رستمی افزود: کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش آموزی یکی از چالش های اساسی آموزش و پرورش در مناطق مختلف کشور از جمله استان البرز به ویژه در مناطق پر جمعیت و مهاجر پذیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج است. وی اظهار کرد: تامین فضای آموزشی مورد نیاز برای دانش آموزان که آینده ساز میهن اسلامی ایران هستند نیاز به توجه ویژه خیرین نیک اندیش و افزایش اعتبارات دولتی برای احداث مدارس به خصوص در مناطق کم برخوردار و پرجمعیت دارد. وی در ادامه به نقش مهم حرکت معنوی خیرین در تامین فضاهای آموزشی در طول سال های گذشته پرداخت و یادآور شد: تا کنون خیرین با دست های پر برکت ، نگاه مهربانانه و دل دریایی خود زمینه حضور و تحصیل دانش آموزان را به خصوص در مناطق محروم و کم برخوردار جامعه در مدارسی زیبا و مقاوم بوجود آورده اند که تحسین برانگیز است.
رستمی گفت:در آستانه سال تحصیلی جدید مدرسه 19 کلاسه شهید کبریایی در رجایی شهر با اعتیار دولتی 40 میلیارد ریالی آماده بهره برداری شده است. وی ساخت یک مدرسه 16 کلاسه در مسکن مهر ماهدشت توسط یکی از خیرین مدرسه ساز با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال را در ردیف مدارس آماده بهره برداری تا زمان بازگشایی مدارس ذکر کرد. مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در ادامه به یک مدرسه 6 کلاسه از سوی بانک پاسارگارد در زیبادشت محمد شهر کرج اشاره کرد و خاطرنشان شد: عملیات ساخت این مدرسه کمتر از یک سال طول کشیده که برای احداث آن 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
رستمی بیان کرد: یک هزار و 200 دانش آموز در سال تحصیلی 96-95 در این مدارس ساماندهی و مشغول تحصیل می شوند. ناحیه سه کرج حدود 100 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود