6 دی 1391
شماره خبر: 17345

پنج مصوبه رهاورد نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

پنج مصوبه رهاورد نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی البرز


سپیدارآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی البرز گفت: تشکیل جلسه نوزدهمین شورای فرهنگ عمومی استان بر مبنای نیازهای فرهنگی جامعه و مطابق با روزشمار، در قالب پنج مصوبه بسته شد.
مجتبی ابراهیمی درباره مصوبات نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور استاندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی و جمعی از مدیران دستگاه های فرهنگی در دفتر امام جمعه کرج برگزار شده بود گفت: بررسی وقایع فرهنگی کشور مبنای مصوبات این جلسه از شورای فرهنگ عمومی استان بود و 5 مصوبه را در بر داشت.
تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س)
وی به تشریح نخستین مصوبه این شورا پرداخت و افزود: با توجه به توهین و هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) توسط دشمنان که با ابزارها و طرق مختلف شاهد آن بوده ایم؛ ضروت شناساندن ابعاد گوناگون شخصیتی این حضرت به جد وجود داشت؛ از این رو درصدد آن برآمدیم تا قبل از اقدام های مشابه، کنشی به همین منظور داشته باشیم.
مجتبی ابراهیمی گفت: بر همین اساس نخستین مصوبه این شورا به این مهم اختصاص پیدا کرد که هر سال مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با دعوت از اندیشمندان و بهره گیری از ابزار فرهنگی به تبیین شاخصه ها و الگوهای رفتاری این بانو در قالب سلسله برنامه هایی ویژه پرداخته شود.
وی افزود: متولی برگزاری این مراسم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود.
حماسه 9 دی و تبلیغات سراسری
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به فرا رسیدن سالروز 9 دی ماه گفت: دومین مصوبه شورای فرهنگ عمومی به سلسله بزرگداشت های حماسه ماندگار 9 دی ماه اختصاص داشت و برگزاری سخنرانی های مذهبی در مساجد، تهیه و توزیع بروشور با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز در دستور کار این مصوبه قرار گرفت. وی افزود: به مناسبت این روز ویژه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برنامه های متعددی را در اداره های متبوع شهرستانی برگزار می نماید.
اجتماع شاعران آیینی
مجتبی ابراهیمی گفت: طبق سومین مصوبه شورای فرهنگ عمومی، با آغاز دهه آخر ماه صفر شاهد اجتماع شاعران آیینی استان خواهیم بود. وی افزود:این اجتماع با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل می گیرد. مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز گفت: اعزام مبلغان مذهبی به مساجد در دهه آخر ماه صفر، اجتماع دسته های عزاداری و حرکت آنها به سمت مصلی کرج،تبیین شخصیت رسول اکرم(ص) و برگزاری مراسم دعای آخر ماه صفر در مساجد و تکایا از برنامه های این ایام خواهد بود. ابراهیمی چهارمین شورای فرهنگ عمومی را در راستای احیاء سنت وقف برشمرد و اظهار داشت با عنایت به آغازهفته وقف در دهه آخر صفر ویژه برنامه هایی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه اجرا می شود که همایش تجلیل و تقدیر از واقفان، تهیه و توزیع بروشور، ترغیب به احیاء سنت وقف از جمله برنامه های این هفته و مصوبات نوزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان بود.
نواختن زنگ نمادین بیعت با امامت در مدارس استان و شهرستان
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز گفت: نهم ربیع الاول در روزشمار مصادف با سالروز امامت امام زمان(عج) است؛ از این رو با محوریت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود زنگ بیعت با امامت به صورت نمادین در مدارس شهرستان و استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش نواخته می

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود