4 بهمن 1395
شماره خبر: 173451

البرز در راه اندازی مراکز یادگیری محلی در کشور رتبه اول را دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

البرز در راه اندازی مراکز یادگیری محلی در کشور رتبه اول را دارد


معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشورگفت: استان البرز در راه اندازی مراکز یادگیری محلی سواد در کشور رتبه اول را دارد که قابل تحسین است.
مهدی مهدی زاده در بازدید از مرکز یادگیری محلی آموزش و پرورش ناحیه 4 افزود: همفکری و همدلی در مجموعه مدیریتی و نیروی انسانی موجب شده تا استان البرز در بخش راه اندازی مراکز یادگیری محلی در کشور رتبه اول را به خود اختصاص دهد. وی اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، از سال گذشته برای ایجاد تحول در فرایند آموزشی سواد آموزی کشور، طرح راه اندازی مراکز یادگیری محلی به منظور توانمند سازی افراد برای رسیدن به یک زندگی عالمانه و هدفمند در دستور کاری سازمان نهضت سوادآموز قرار گرفت. وی با اشاره به راه اندازی مراکز یادگیری محلی در سراسر کشوراز آغاز سال 95 خاطرنشان کرد: طبق نیاز سنجی وبه تناسب شرایط خاص مناطق مختلف کشور، تعداد مراکز یادگیری محلی برای هر استان تعیین شد. وی ادامه داد: البرز تنها استانی است که توانسته با راه اندازی 4 مرکزیادگیری محلی به تعهدات خود دراین زمینه عمل کندو بزودی نیز2 مرکز دیگر نیز راه اندازی می شود. معاون آموزشی سازمان سواد آموزی در ادامه به پیش بینی 500 مرکز یادگیری محلی برای راه اندازی در البرز اشاره کرد و خاطر نشان شد: برای فعال کردن مراکز یادگیری نیاز به مشارکت همه دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و خانواده ها داریم. مهدی زاده در ادامه به فرآیند آموزش مهارت های حرفه ای و زندگی در این مراکز اشاره و گفت: امروزه جامعه ما در کنار مسائل کمی آموزشی نیاز به نگاه ویژه به بخش کیفیتی آموزشی دارد. معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشورافزود: بهره وری بهینه از امکانات و منابع انرژی ، فراگیری حداقل یک مهارت ، ارتقاء دانش، افزایش کیفیت زندگی، رضایتمندی افراد از زندگی و ... در جامعه نیاز به ایجاد بسترهای مناسب آموزشی دارد که رسیدن به این اهداف مهم را می توان در مراکز یادگیری محلی پیگیری کرد. مهدی زاده با هم بودن، کسب تجربه ، عزت نفس، مدیریت کردن کارها، تفکر جمعی، تعامل، برنامه ریزی ، هدف گذاری، استفاده از مهارت ها و توانمندی های مردم را از جمله نتایج ارزنده فعال شدن مراکز یادگیری محلی در مناطق مختلف کشور ذکر کرد. وی اضافه کرد: در این مراکز مردم حق انجام هر گونه فعالیت آموزشی ، فرهنگی، هنری ، مذهبی، جشن ها ، گردهمایی ، مهارت های خانه داری ، فرزند پروری و برنامه های ورزشی را در کنار سوادآموزی دارند. قاسم پوستین دوز مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج اظهار کرد: در زمان آغاز بکار مرکز یاد گیری محلی دانا در این ناحیه 57 نفر سواد آموز پذیرش شدند که اکنون170نفر رسیده است.
وی بیان کرد: در این مرکز در کنار دوره های سواد آموزی ،انتقال ،تحکیم و کلاس های مهارتی آموزش هایی از قبیل مهارت زندگی ،حقوق شهروندی ،احکام و آموزه های دینی و اسلامی به ساکنین محل این مرکز ارائه می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود