3 آبان 1396
شماره خبر: 185929

اعزام 2 گروه خبری و مستندساز البرزی به همایش پیاده روی اربعین حسینی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اعزام 2 گروه خبری و مستندساز البرزی به همایش پیاده روی اربعین حسینی


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز گفت که 2 گروه خبری و مستندساز از این استان به همایش پیاده روی اربعین حسینی اعزام می شوند.
سلیمان شکری در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت رسانه ها برای مقابله با دشمنان، افزود: قدرت رسانه در جهان اثبات شده است. وی با بیان اینکه تمرکز رسانه های دشمنان در همایش اربعین بر روی این مراسم بزرگ است، اظهار داشت: اربعین حسینی یک همایش جهانی است و در آن توجه تمام مردم دنیا به این مراسم جلب می شود، پس می طلبد خبرنگاران و عکاسان به خوبی این همایش را در جهان نمایان کنند.
شکری با بیان اینکه جشنواره بهترین عکس اربعین در استان البرز برگزار می شود، گفت: تعدادی از اصحاب رسانه استان البرز به همایش بزرگ پیاده روی اربعین اعزام شده اند و پس از بازگشت آنان از خبرنگاران برتر در پوشش خبری و تصویری این همایش میلیونی در جشنواره عکس، از عکاسان و خبرنگاران برتر تجلیل می شود. وی با اشاره به اینکه استان البرز در همایش اربعین سال جاری پذیرای 35 هزار نفر خواهد بود، تاکید کرد: از اصحاب رسانه ای که در این همایش شرکت می کنند می خواهیم بهترین لحظه ها را به دنیا منعکس کنند. وی اعزام این 2 تیم خبری مستندساز را با همکاری سازمان بسیج رسانه استان البرز دانست و گفت: اصحاب رسانه در موکب های استان البرز در نجف و کربلا در مسیر راهپیمایی اربعین حضور خواهند داشت. به گفته رئیس ستاد عتبات عالیات استان البرز اصحاب رسانه اعزام شده از این همایش گزارش لحظه به لحظه خواهند داد. وی با اعلام اینکه فرهنگ سازی در همایش اربعین از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات برخی رفتارها، مانند قمه زنی در ماه محرم، اسراف در همایش اربعین و... مسائل فرهنگی را تحت الشعاع قرار می دهند که باید به شهروندان تذکر داده شود زیرا این همایش جهانی است و زائران باید بدانند که فرهنگ کشور خود را در این همایش به نمایش می گذارند. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز در بخش دیگری ثمره ارتباط کشور جمهوری اسلامی با کشور عراق را برگزاری همایش جهانی 20 میلیونی اعلام کرد و گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب با اقدامات مختلف سعی در خراب کردن ارتباط ایران و عراق داشته اند زیرا عراق کشوری است که بیشترین شیعه را در خود جای داده و ارتباط خوب و تنگاتگ با ایران می تواند برای دشمنان اسلام تحدید آمیز باشد.وی با بیان اینکه مراسم حج با حدود 2 میلیون نفر شرکت کننده، کنگره حج نامیده شده است، خاطرنشان کرد: در همایش اربعین حدود 20 میلیون نفر شرکت می کنند و حضور پرشور شیعیان جهان در این همایش خاری در چشم دشمنان اسلام است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود