11 تیر 1397
شماره خبر: 197936

هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی منوط به آگاهی بخشی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی منوط به آگاهی بخشی است


مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: هدایت دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی منوط به آگاهی بخشی به دانش آموزان واولیا است زیرا کاهش یا ریشه کنی بیکاری در جامعه بستگی به گسترش دامنه مهارت آموزی در بین دانش آموزان در شاخه کاردانش و فنی حرفه ای دارد.
خسرو ساکی در اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرستان های کاردانش که درسالن همایش های شهید آوینی برگزار شد، افزود: روز گذشته با حضور وزیر آموزش و پرورش این دوره از مسابقات در ایران کوچک آغاز شد. وی با بیان اینکه در دوره از مسابقات 198 نفر از هنرجویان منتخب 28 استان کشور شرکت کردند، اظهارداشت: توانمندی و استعداد هنرجویان در رشته های مختلف حاکی از میل و اراده آنان در راستای اهداف و برنامه های حوزه اشتغال و درآمد زایی است. وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش فرصت مهارت آموزی برای دانش آموزان در قالب طرح ایران مهارت و شاخه کاردانش و فنی حرفه ای فراهم آمده است.وی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه نیز بر سهم آموزش فنی حرفه ای و کاردانش تاکید شده است پس باید دانش آموزان و اولیا را به سمت انتخاب رشته آگاهانه سوق دهیم .
وی توسعه مراکز مهارت آموزی، خرید خدمات و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های افراد را به منظور ترویج فرهنگ مهارت حرفه ای در جامعه ضروری دانست. ساکی یاد آورشد: در البرز 53 هنرستان فنی حرفه ای و 163 هنرستان کاردانش فعال است که در آن رشته های مهارتی مورد نیاز بازار کار مشغول تحصیل و حرفه آموزی هستند.وی خاطر نشان شد: برای پیشگیری از بیکاری و منتظر نشستن در دفتر مدیران دستگاه های دولتی برای تقاضای شغل ضرورت دارد دانش آموزان به رشته های مهارتی روی آورند. استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود