17 تیر 1397
شماره خبر: 198134

رتبه آوران کشوری پرسش مهر رییس جمهوری در البرز تجلیل شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

رتبه آوران کشوری پرسش مهر رییس جمهوری در البرز تجلیل شدند


در آئینی از سه دانش آموز و معلم این استان که در مرحله کشوری پرسش مهر 18 رئیس جمهوری حائز رتبه برتر شده بودند، تجلیل شد.
خسرو ساکی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا افزود: در این رویداد فرهنگی فاطمه خراسانی دانش آموز متوسطه دوم آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج در رشته وبلاگ رتبه برتر کسب کرد.
وی با اشاره به اینکه 150هزار نفر از فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا این استان در هجدهمین دوره پرسش مهر رییس جمهوری ایران شرکت کردند، اظهار داشت: فاطمه فرشید فر از فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج در رشته داستان توانست رتبه سوم این دوره از پرسش مهر را به خود اختصاص دهد. وی از حبیب الله پیریاری به عنوان فرهنگی البرزی رتبه آور برتر در رشته داستان در پرسش مهر 18 ریاست جمهوری یاد کرد . وی تصریح کرد: پرسش مهر ریاست جمهوری فرصتی مناسب برای نهادینه‌کردن فرهنگ پرسشگری در دانش‌آموزان است. وی اضافه کرد: در 18 سال گذشته روسای جمهور به نقش نهادینه کردن سوال و پرسشگری در گروه سنی دانش‌آموزی توجه کرده‌اند تا دانش‌آموزان در عرصه تعلیم و تربیت با روحیه پرسشگری رشد کنند. ساکی با بیان اینکه در پرسش ریاست جمهوری به دو آرمان ادب و اخلاق ، قدرت تحمل نظرات و افکار دیگران اشاره شده است،خاطر نشان کرد: پرسش مهر سال تحصیلی 97-96 با عنوان چگونه باید درمحیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم و چگونه و به چه سبکی می‌توان اخلاق بالاتر، ادب والاتر و تحمل بالاتر را نهادینه کرد، مطرح شده است. وی مخاطبین این پرسش ملی را شامل چهار گروه دانش‌آموزان دختر و پسر همه دوره‌های تحصیلی به جز سه ساله دوره اول ابتدایی، معلمان کلیه دوره‌ها، دانشجو معلمان و اولیای دانش‌آموزان برشمرد. وی با اشاره به اعلام پرسش مهر ریاست جمهوری ایران در آیین بازگشایی مدارس در مهر ماه سال تحصیلی 97-96 یادآور شد: بلافاصله ستاد پرسش مهر ریاست جمهوری در این استان تشکیل شد و کانون فرهنگی - تربیتی فاطمه الزهرا (س) به عنوان دبیرخانه استانی هجدهمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری انتخاب شد.
وی بیان داشت: مخاطبین این دوره در 12 رشته‌ از جمله نقاشی، فیلم کوتاه، داستان کوتاه، گرافیک، وبلاگ نویسی، شعر و مقاله پژوهی آثار خلاقانه خود را تولید کردند. وی ادامه داد: آثار شرکت‌کنندگان در مراحل آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی مورد داوری قرار گرفت تا آثار برتر استانی انتخاب و به دبیرخانه کشوری ارسال شود. مدیر کل آموزش و پرورش گفت: از مجموع 150 هزار اثر جمع آوری شده در البرز ، 20 هزار اثر در مرحله منطقه ای برتر شناخته شد. ساکی با اشاره به اینکه داوری آثار پرسش مهر رئیس جمهوری در البرز را 20 داور استانی برعهده داشتند، اظهار کرد: از بین 1000 اثر راه یافته به دبیرخانه استانی ، 150 اثر منتخب شناخته شد و به مرحله کشوری راه یافت. وی یاد آور شد: در هجدهمین دوره پرسش مهر رئیس جمهوری ، 30 هزار نفر از اولیای دانش آموزان البرزی نیز شرکت کردند. وی تاکید کرد: پرشس مهر ریاست جمهوری با هدف به تحقیق واداشتن دانش‌آموزان، فعالیت اولیا و دانش‌آموزان در مسائل روز و فرهنگ سازی صحیح برای پاسخ به مسائل روز برگزار می شود. لازم به ذکر است ، اواخر هفته گذشته آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری پرسش مهر ریاست جمهوری در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد. استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود