12 مرداد 1397
شماره خبر: 199333

بیش از 6 میلیون دانش آموز در مسابقات فرهنگی هنری شرکت کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

بیش از 6 میلیون دانش آموز در مسابقات فرهنگی هنری شرکت کردند


مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: 6 میلیون و 174 هزار و 451 دانش آموز در سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری کشور شرکت کردند.
علی رمضانی افزود: این مسابقات با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در بخش فرهنگی هنری برگزار می شود. وی اظهارداشت: مسابقات فرهنگی هنری بستر مناسب انگیزشی و تقویت روحیه مهارتی با توجه به علاقمندی دانش آموزان را در رشته های مختلف را فراهم می کند. وی تصریح کرد: در مرحله کشوری برای دانش آموزان کارگاه های آموزشی و مهارتی توسط اساتید مجرب فعال در حوزه فرهنگی و هنری ، جنگ شادی، مسابقات فرهنگی و .. پیش بینی شده است. وی اضافه کرد: در این مسابقات دانش آموزان با رقابت سالم ، فعالیت گروهی و تجربه زندگی در خارج از فضای خانواده نیز آشنایی پیدا می کنند.
وی از هنرهای آوایی،نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، ادبی و پژوهشی، رسانه، فضای مجازی و کتابخوانی به عنوان رشته های اصلی مسابقات فرهنگی هنری یاد کرد. رمضانی با اشاره به اینکه 1916 نفر به مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری راه یافتند، خاطرنشان شد: این دوره از مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می شود. وی یادآورشد: دانش آموزان منتخب استان ها در سی و ششمین دوره مسابقات از 18 تا 29 مرداد ماه 97 در تهران به رقابت می‌پردازند. وی ادامه داد: در سی‌ و‌ ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری کشور از 9 کتاب که آثار دانش‌آموزان نخبه استان هاست نیز رونمایی می‌شود. این مسئول گفت: در دبیرخانه سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری کشور 4 هزار اثر داوری شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود