12 اسفند 1397
شماره خبر: 211472

برگزاری کارگاه آموزشی تکلیف مهارت محور و برنامه ویژه مدرسه

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برگزاری کارگاه آموزشی تکلیف مهارت محور و برنامه ویژه مدرسه

معاونت آموزش ابتدایی اعلام کرد: کارگاه آموزشی تکلیف مهارت محور و برنامه ویژه مدرسه با حضور سفیران توصیفی تمامی مدارس غیردولتی و اعضاء کارگروه معاونت آموزش ابتدایی برگزار گردید.
کارگاه آموزشی تکلیف مهارت محور و برنامه ویژه مدرسه در روز پنجشنبه مورخ 9 اسفندماه با حضور سفیران توصیفی تمامی مدارس غیردولتی استان و اعضاء کارگروه معاونت آموزش ابتدایی مناطق و نواحی تابعه در کانون امام علی(ع) برگزار گردید. جاوید نسب رئیس آموزش پیش ­دبستانی با اشاره به این مطلب که اگر تکلیف درسی در راستای تقویت حیطه مهارتی دانش آموزان طراحی شود ، موجب بهبود و توسعه مهارتهای دانش آموزان خواهدشد و عاملی بسیار مهم برای ارزشیابی و سنجش پیشرفت دانش آموز تلقی می شود.وی اهمیت تکالیف مهارت محور را مورد توجه قرار داد و افزود: لازم است تکالیف با سن و رشد جسمی و ذهنی دانش آموزان متناسب و با کسب مهارت های زندگی یادگیرندگان مرتبط باشد تا از این طریق بتوان شور و نشاط و یادگیری لذت‌بخش را در دانش ­آموزان ایجاد کرده و مطابق سند برنامه درسی ملی، یادگیرنده مادام‌العمر را تربیت کرد.ایشان در ادامه ویژگی های تکالیف سودمند که منجر به تثبیت آموخته ها ، پرورش ابتکار و خلاقیت ، کاربردی نمون مطالب درسی و استفاده از آن در نتایج ارزشیابی می باشد را مورد توجه قرار دادند.جاوید نسب در بخش دیگری از سخنان خود لزوم توجه جدی همکاران به شیوه نامه ارسالی و مطالعه دقیق آن توسط همکاران ، تشکیل کارگروه اجرایی برنامه ها در سطح مناطق و مدارس ، برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی ، برنامه ریزی مناسب برای اجرای برنامه ­ها ، تنظیم جداول زمانبندی فعالیت براساس ساحت های ششگانه را مورد تاکید قرار دادند .در ادامه کارگاه؛ مصبوبی مدرس کارگاه آموزشی؛ تکلیف و تعاریف آن ، انواع تکالیف ، مصادیق تکالیف مهارت محور و نمون تکالیف و فعالیت های کاربردی در اجرای طرح تکالیف مهارت محور را مورد توجه و بررسی قرار دادند.در بخش سوم کارگاه آموزشی دکتر آخش با اشاره به این مطلب که برنامه ویژه مدرسه برنامه‌ای است که با اعتماد به صلاحیت و توان مدرسه، حجم معینی از زمان رسمی آموزش را با رعایت چهارچوب‌های مقرر به مدرسه واگذار می‌کند و این برنامه بر اساس رویکرد فرهنگی تربیتی و با تأکید بر آموزش‌های مهارت محور و گسترش فعالیت‌های پرورشی در دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه یعنی پایه چهارم تا پایه نهم به اجرا درمی‌آید، در خصوص برنامه ویژه مدرسه و انتظارات لازم در اجرای موثر آن مطالب مبسوطی را ارائه نمودند .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود