28 مهر 1401
شماره خبر: 274535

مهارت آموزی چاشنی تعلیم وتربیت شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت : مهارت آموزی باید در مدارس چاشنی امر تعلیم و تربیت شود تا نسل آینده ساز در مواجهه با مشکلات دچار سردرگمی نشود.
علی حجرگشت در آیین متمرکز استانی بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان که روز چهارشنبه در کانون فرهنگی تربیتی رشد کرج برگزارشد، افزود: آموزش مهم است اما بحث تربیتی دانش آموزان برای کسب مهارت در زندگی اجتماعی و فردی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. وی بیان داشت: دانش آموزان پس از ۲ سال و نیم دوری از فضای مدرسه به علت شیوع ویروس کرونا به عرصه تعلیم و تربیت بازگشتند که این موضوع در مسائل تربیتی و مهارتی آنها تاثیرگذاشته است و نیاز به کارهای تربیتی بیشتر از سوی والدین و فرهنگیان دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط کار تعلیم و تربیت سخت شده است که باید با تقویت ارتباط بین خانه و مدرسه مسیر رابرای کاهش مشکلات و تقویت برنامه های تربیتی دانش آموزان هموارتر کنیم. حجرگشت یادآورشد: امروز افرادی وجود دارند که با نمره عالی مرحله دانش آموزی را پشت سر می گذارند اما هیچ مهارتی ندارند که موانع و مشکلات بر سر راه این افراد خودنمایی خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه لازم است جامعه پذیری را در دانش آموزان تقویت کنیم، اضافه کرد: جامعه پذیری یک مقوله تربیتی است که والدین و معلمان باید نسبت به آن حساس باشند. حجر گشت ادامه داد: ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین برای دانش آموزان مهم هستند تا دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی که رهبرمعظم انقلاب همواره برآن تاکید دارند، تربیت شوند. مدیرکل آموزش و پرورش البرز به ضعیف بودن روابط درون خانواده پرداخت و اضافه کرد: والدین با فرزندانشان رابطه خوب و گفت و گویی داشته باشند و همسو با مدرسه در مسائل تربیتی حرکت کنند. وی تاکید کرد: رویکرد دولت سیزدهم مردمی سازی برنامه ها برای پیشرفت کشور و توجه به موضوع حکمرانی مردمی است که این مهم در آموزش و پرورش دنبال می شود.استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود