حمایت قرار گاه جهادی از کودکان بازمانده از تحصیل در البرز ضروری است
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
معاون آموزش ابتدایی و دبیرقرارگاه جهادی "عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر"آموزش و پرورش استان البرز گفت:حمایت قرار گاه جهادی از کودکان بازمانده از تحصیل در البرز ضروری است.
سید محمود حسینی " در نهمین جلسه کارگروه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی افزود: آموزش و پرورش استان در راستای اجرای خدمات آموزشی به کودکان در مناطق کم برخوردار در قالب قرارگاه جهادی "عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر" نیاز به حضور فعال نیروهای جهادی در قالب کارگروه های هشتگانه دارد.وی بیان کرد: بانک اطلاعات دانش آموزان بازمانده از تحصیل با همکاری مدیران و معلمان جهادی در قرارگاه جهادی "عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر"آموزش و پرورش استان البرز تشکیل شده است که تا کنون تعداد زیادی از کودکان بازمانده از تحصیل درنواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز شناسایی شده است.وی اشتغال به کار، دوری از مدرسه، فقرمالی، کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، بیماری کرونا، عدم اجازه والدین به تحصیل دختران، داشتن بیماری های سخت، مشکلات اقتصادی خانواده و عدم اجازه والدین به علت دوری مدرسه را جمله دلایل مهم کودکان بازمانده از تحصیل در البرز ذکر کرد.حسینی خاطرنشان کرد: دراین قرارگاه تلاش می شود از این طریق دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت تحقق یابد و همگان از نصیب آموزشی برابر برخوردار شوند.وی ادامه داد: ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد به خدمات آموزشی و پرورشی رایگان و با کیفیت و افزایش مشارکت اجتماعی تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی مردمی، خیریه ها و غیر دولتی برای بهسازی آموزشی و پرورشی از اهداف تشکیل این قرارگاه است که نیاز به حضور فعال کارگروه ها دارد. معاون آموزش ابتدایی و دبیرقرارگاه جهادی "عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر"آموزش و پرورش استان البرز یادآورشد: در هفته گذشته شاهد حضور مراقبان جهادی حوزه سلامت در مدارس کم برخوردار استان البرز نیز بودیم.حسینی اظهار کرد: دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت و برخورداری همگان از نصیب آموزش برابر و اجرای عدالت تربیتی از جلوههای عدالت اجتماعی مدنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید با جدیت در البرز که با مشکل کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی است دنبال شود.وی تاکید کرد: دراین قرار گاه کارگروه های توانمند سازی و کیفیت بخشی آموزش و پرورش، عمران و آبادانی، ظرفیت شناسی و مردمی سازی، بازماندگان از تحصیل ، منزلت و حمایت ، توسعه و تحول اجتماع محور ، تولید و توسعه مهارت و رصد و برنامه ریزی منابع انسانی فعال شده اس