21 بهمن 1402
شماره خبر: 300700

برپایی جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌‌ها در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



معاون گردشگری البرز از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌ها به مناسبت مبعثت حضرت رسول اکرم و ایام الله دهه فجر توسط بخش خصوصی و با مجوز اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان البرز و شهرداری کرج خبر داد.
شهرام علی‌محمدی افزود: این نمایشگاه با دارا بودن 80 غرفه صنایع دستی، سوغات و خوراک برای استفاده گردشگران و بازدید کنندگان تا تاریخ 26 بهمن در قالب فضای نمایشگاهی موقت برپاست.
علی محمدی افزود: علاوه بر اجرای برنامه های آئینی اقوام ایرانی رشته های مختلف صنایع دستی شامل محصولات چرم دست‌‌دوز، سفال و سرامیک، گلیم و گبه ترکمن، گیوه و روسری محلی کرمانشاه، زیورآلات سنتی، نمدمالی نیشابور، عروسک‌های دست‌‌ساز خراسان و غرفه‌های مختلف سوغات استان های اصفهان، یزد، شیراز، قم، کرمان و... حضور دارند. معاون گردشگری البرز با اشاره به وجود سیاه چادر استان کهکیلویه و بویر احمد که به ارائه خوراک و نان محلی این استان می‌پردازد، گردشگری خوراک را بخش مهمی در این حوزه عنوان کرد و گفت: توجه به بخش خوراک در کنار صنایع‌دستی یکی از موضوعات مهم در برپایی نمایشگاه‌‌هایی با محوریت مردمی است تا مجموعه ای از خدمات به بازدید کنندگان ارائه شود. این‌جشنواره و نمایشگاه همه روزه از ساعت 9:30 تا 10 شب در کرج، شهرک بنفشه، جنب بازار روز بنفشه برپاست.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود