25 دی 1390
شماره خبر: 4041

نشست تخصصی بررسی وضعیت تئاتر استان البرزبرگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نشست تخصصی بررسی وضعیت تئاتر استان البرزبرگزار شد

سپیدارآنلاین: نشست تخصصی بررسی وضعیت تئاتر استان البرز با حضور معاون هنری، سینمایی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی این و تعدادی از پیشكسوتان عرصه تئاتر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، 'ابراهیم گله دار زاده'معاون هنری سینمایی این اداره كل گفت:اكنون با توجه به كثرت دانش آموختگان رشته تئاتر بستر مناسبی برای افزایش تولید كمی و كیفی آثار نمایشی در استان فراهم آمده است. وی وجود زیر ساخت های فیزیكی و امكانات مالی برای حمایت از هنرمندان ضروری دانست و افزود: هرچند با تلاش های صورت گرفته از جمله افزایش تعداد پلاتو ها و یا افزایش بودجه مربوط به این بخش شاهد تحولاتی در زمینه تولید آثار نمایشی در سطح استان بوده ایم اما ز تا حد مطلوب و استاندارد فاصله زیادی داریم.
معاون هنری و سینمایی اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز ادامه داد: برخی از مشكلات در حوزه تئاتر استان عمر طولانی دارند و حل این مشكلات مستلزم گذشت زمان و فراهم آوردن شرایط مطلوب است. دكتر 'ناصر بخت' پیشكسوت و مدرس تئاتر استان نیز به تاریخچه فعالیت های نمایشی در كرج اشاره كرد و گفت:تا پیش ار انقلاب فعالیت های نمایشی استان به فعالیت یك یا دوگروه نمایشی محدود می شد و بیشتر هنر نمایشی این شهر به تعزیه خوانی بود.
وی خاطر نشان كرد:نمایش های پرده خوانی و تعزیه پیش از انقلاب به قدری در كرج رونق داشت كه بیشتر نمایشنامه های این حوزه برای اجرا در سایر استان ها در كرج نوشته می شد. ناصر بخت ادامه داد: فعالیت های نمایشی به شكل جدید در كرج از دهه 50 آغاز شد بنابراین می توان گفت بیشترین رخدادهای عرصه تئاتر نوین كرج بعد از انقلاب رقم خورده است.
'صمد چینی فروشان' عضو انجمن نمایش استان با اشاره به روند آهسته و آرام گسترش تئاتر در استان افزود: با تخصیص اعتبارات ویژه برای این بخش از سوی اداره كل امیدواریم روند تولید آثار هنری در حوزه نمایش استان سرعت بیشتری بگیرد. وی اظهار داشت: با توجه به این كه عمر زیادی از تاسیس استان البرز نمی گذرد هنوز ثبات فرهنگی مطلوب دربین مردم به وجود نیامده بنابراین ترغیب مردم به دیدن آثار نمایشی می تواند در شكل گیری یك فرهنگ غنی در البرز بسیار موثر باشد.
وی گفت: با بهبود وضعیت تئاتر كرج در سال های اخیر هنوز هم تعداد افرادی كه در این حوزه فعالیت می كنند اندك است بنابراین باید زیر ساخت های مناسب برای گسترش روز افزون این رشته هنری هر چه زودتر به وجود آید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود