6 اسفند 1390
شماره خبر: 5177

تعرفه جديد نرخ آگهي‌هاي دولتي در مطبوعات

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تعرفه جديد نرخ آگهي‌هاي دولتي در مطبوعات

تعرفه جديد نرخ آگهي‌هاي دولتي در مطبوعات از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي - طي آيين‌نامه‌اي تعرفه جديد نرخ آگهي‌هاي دولتي در مطبوعات را ابلاغ کرد.
اين آيين نامه در راستاي اجراي بند (5) ماده (2) قانون اهداف و وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ساير مقررات جاري، در (10) ماده و (4) تبصره ابلاغ شده است كه جدول نرخ دقيق تعرفه‌ها با تقسيم‌بندي گروه‌ها در سايت معاونت امور مطبوعاتي مطبوعاتي ارشاد با آدرس www.press.farhang.gov.ir اعلام شده است.
ماده1 – شامل نرخ چاپ آگهي‏هاي دولتي و گزارش آگهي (رپرتاژ) در مطبوعات با قطع يا فرم روزنامه‏اي براي هر کادر رنگي به ريال است.
تبصره 1- قيمت‏هاي ياد شده بر مبناي کادر واحد مطبوعات به اندازه تقريبي (mm 35×80) يا 20 سطر از سطرشمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است. کادرهايي که با 10% اختلاف نسبت به اندازه فوق کوچکتر يا بزرگتر به چاپ مي‏رسند با همين جدول محاسبه مي‏شوند.
تبصره 2- در مطبوعات با شمارگان يکصد هزار نسخه و بالاتر که همواره با حداقل 16 صفحه يا بيش‌تر چاپ مي‏شوند، قيمت ساير صفحات رويه نيز مطابق با صفحه دوم يا سوم محاسبه مي‏شود. صفحات رويه شامل دوم، سوم، چهارم و سه صفحه ماقبل آخر است.
ماده 2- شامل نرخ چاپ آگهي‏ هاي دولتي در نشريات مجلد شده براي هر سانتيمتر مربع رنگي به ريال است.
تبصره: کليه صفحات داخلي که با کاغذ جلد چاپ شده ‏اند به قيمت داخل جلد محاسبه مي‏ شوند.
ماده 3 - آگهي‏ هايي که اشخاص حقيقي يا حقوقي غيردولتي ملزم به پرداخت وجه آن هستند مطابق با ساير آگهي‏ ها صرفاً از طريق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي جهت چاپ در مطبوعات اقدام و قيمت آن‌ها قبل از چاپ دريافت و به شرح زير محاسبه مي‏ شود:
الف – در نشرياتي که شمارگان آنها تا يکصد هزار نسخه است نرخ چاپ آگهي‏هاي حقوقي شامل ثبت شرکت‏ها و مالکيت‏هاي صنعتي بر مبناي هر کلمه هشتصد (800) ريال و ساير آگهي‏هاي حقوقي شامل تحديد حدود، نوبتي، فقدان سند، اجرايي، مزايده، دادرسي مدني، حصر وراثت و غيره بر مبناي هر کلمه چهارصد (400) ريال محاسبه مي‏شود.
ب – نرخ چاپ هر دو گروه از آگهي‏هاي ياد شده فوق در نشريات با شمارگان يکصدهزار نسخه و بالاتر برمبناي هر کلمه يکهزار و پانصد (1500) ريال خواهد بود، اعمال اين قيمت مشروط به انتخاب نام نشريه از طرف صاحبان آگهي است. در غير اينصورت مطابق با رديف الف محاسبه مي‏َشود.
تبصره – چاپ آگهي‏هاي اين ماده با حروف 10 نازک از فونت‏هاي معمول هر نشريه به صورت سياه و سفيد صورت خواهد گرفت.
ماده 4 - نرخ چاپ کليه آگهي‏ هايي که به صورت سياه و سفيد منتشر مي‏ شوند در مواد (1) و (2) بيست درصد (20%) کمتر از تعرفه‏هاي مقرر و نرخ چاپ آگهي‏هاي کيفري دادگستري در کليه نشريات متقاضي براي هر کادر رنگي يا سياه و سفيد 000/200 ريال و در صورت تاکيد آگهي‌دهنده جهت چاپ در نشريات غيرمتقاضي، مطابق با قيمت سياه و سفيد در گروه مربوط خواهد بود. چاپ کليه آگهي‏ هاي کيفري دادگستري حداکثر با فونت 12 نازک و کمترين فاصله سطر مورد پذيرش خواهد بود.
ماده 5 - به نرخ چاپ آگهي‏هاي دولتي در نشرياتي که به زبان غيرفارسي انتشار مي‏يابند سي درصد (30%) اضافه مي‏شود.
ماده 6- به نرخ چاپ آگهي‏هاي دولتي، در نشرياتي که به صورت محلي يا استاني منتشر و يا توزيع مي‏شوند، بيست درصد (20%) اضافه مي‏شود. انتشار آگهي در ويژه‏نامه‏هاي استاني که جرايد سراسري چاپ و توزيع مي‏كنند، منوط به دارا بودن مجوز مربوط خواهد بود و محاسبه مبلغ آن مطابق با شمارگان ويژه‏نامه و بدون اعمال اين ماده صورت مي‏پذيرد. نشرياتي که خاستگاه محلي و يا استاني دارند نسبت به ويژه‏نامه‏ها و نشريات سراسري، با رعايت ساير قوانين و صلاحديد مديران کل فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد در اولويت توزيع آگهي قرار بگيرند.
ماده 7 - هزينه‏ هاي مربوط به تهيه عکس، ترجمه، طراحي آگهي و ساير هزينه‏ هاي جانبي با کارشناسي و تاييد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برعهده سازمان آگهي دهنده است.
ماده 8 - جداول مربوط به قيمت درج آگهي در خبرگزاري‏ها و پايگاه‏هاي اطلاع‏رساني اينترنتي داراي مجوز متعاقباً اعلام خواهد شد.
ماده 9 - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در آغاز هر سال رتبه رسانه‏ها را در رديف محاسباتي آگهي‏هاي دولتي براساس ارزيابي شاخص‏هاي کمي و کيفي رسانه و ميزان التزام آن به قانون مطبوعات و ساير مقررات مربوط تعيين خواهد كرد.
ماده 10- تعرفه‏هاي مذکور در اين آيين‏نامه تا پايان سال 1391 اعتبار داشته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تعرفه‏هاي جديد را حداکثر تا پايان اسفندماه اين سال اعلام مي‌كند.



منبع: ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود