3 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6522

جمع‌آوری خاطرات جنگ رزمندگان لشگر 23 ارتش

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جمع‌آوری خاطرات جنگ رزمندگان لشگر 23 ارتش

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، خاطرات رزمندگان لشگر 23 تکاور ارتش جمهوری اسلامی از دوران دفاع مقدس جمع‌آوری می‌شود.
نادر ادیبی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدی که اداره کل حفظ آثار استان البرز در دستور کاری خود دارد،‌ جمع‌آوری خاطرات شفاهی رزمندگان سپاه اسلام در دوران جنگ تحمیلی و اسناد بر جای مانده از دفاع مقدس است. وی تصریح کرد: علت این تلاش فرمان ولی امر مسلمین و رهنمودهای معظم‌له است که فرمودند ارزش حفظ آثار و دستاوردهای جنگ تحمیلی کمتر از شهادت نیست. این مسئول ادامه داد: در این زمینه اقدامات ارزشمندی در اداره کل حفظ آثار استان البرز انجام شده است و بخش مهمی از خاطرات رزمندگان سپاه اسلام جمع‌آوری و از مردم نیز برای ارائه اسنادی که در اختیار دارند درخواست شده است.
* لزوم همکاری بیشتر مردم برای جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس
ادیبی در پاسخ به این پرسش که برای جمع‌آوری اسنادی که در اختیار مردم قرار دارد،‌ چه تمهیداتی اندیشیده شده است،‌ گفت: در دوران دفاع مقدس اکثریت مطلق ملت ایران در جنگ به شکل‌های مختلف حضور داشته و کسی نیست که در آن دوران برای دفاع از کشور اقدامی نکرده باشد. وی تصریح کرد: به همین دلیل اسناد بسیار زیادی در اختیار مردم مانند وصایای شهدای سپاه و ارتش و نیروهای داوطلب بسیجی و یا وسائل و تجهیزات آنها قرار دارد. مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز افزود: بنابراین وقتی ما خواستیم برنامه جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس را آغاز کنیم، دو موضوع را به صورت کلی در دستور کار قرار دادیم که یکی جمع‌آوری اسناد و دیگری اخذ خاطرات شفاهی فعالان و حاضران در جنگ بود. ادیبی گفت: به‌عنوان نمونه سپاه ناحیه کرج و ارتش این منطقه در دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده‌ای ایفا کرده و بسیاری از ساکنان استان البرز در طول جنگ حضور داشته و شهدای بزرگی را به اسلام و انقلاب تقدیم کردند. وی ادامه داد: جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و ایثارگران و خانواده معظم آنها در دستور کار قرار دارد و در آخرین اقدام جمع‌آوری خاطرات رزمندگان لشگر 23 تکاور ارتش و نیروی زمینی ارتش مستقر در این استان آغاز شده است. ادیبی گفت: همکاری و تعامل خوبی با فرماندهی ارتش در منطقه صورت گرفته و تلاش داریم تمام خاطرات این عزیزان از دفاع مقدس و حتی برخی از آنها که در اسارت دشمن بودند را جمع‌آوری کنیم. وی در پایان تاکید کرد: برای تحقق این مهم نیاز است که مردم همکاری خود را با اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز افزایش داده و آن دسته از اسنادی که در اختیار دارند، مانند عکس، خاطره، وسائل شهدا و آزادگان و هر آنچه که گوشه‌ای از ایثار و فداکاری ملت ایران در دوران دفاع مقدس را نشان می‌دهد را در اختیار این اداره قرار دهند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود