19 بهمن 1390
شماره خبر: 4825

اختصاص اعتبارات ویژه برای جمع‌آوری آثار دفاع مقدس

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اختصاص اعتبارات ویژه برای جمع‌آوری آثار دفاع مقدس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز از اختصاص اعتبارات مالی ویژه برای جمع‌آوری آثار هشت سال دفاع مقدس در این استان خبر داد.
نادر ادیبی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرمودند که حفظ آثار دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های جنگ تحمیلی به نسل جوان کاری ارزشمند بوده و اهمیت آن کمتر از ایثار و شهادت در راه تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب نیست. وی تصریح کرد: از سوی دیگر وقتی مشاهده می‌کنیم که دشمنان خارجی انقلاب و فریب‌خوردگان در داخل تمام تلاش و امکانات خود را برای دوری جوانان ما از فرهنگ ایثار و شهادت به میدان آورده‌اند، چاره‌ای به غیر از مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن همچون روزهای جنگ نداریم. این مسئول ادامه داد: برای تحقق رهنمودهای ولی امر مسلمین در برابر تهاجم فرهنگی غرب علیه ارزش‌های انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، این اداره کل برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار خود قرار داده است.
* آسایش و امنیت امروز کشور با صرف هزینه‌های هنگفت محقق شده است
ادیبی عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی ما حفظ آثار موجود از رزمندگان سپاه اسلام برای ماندگاری و ثبت در تاریخ است تا فرزندان این کشور و آیندگان بدانند که انقلاب اسلامی و آسایش و امنیت موجود با چه هزینه‌های هنگفتی ایجاد شده و اگر امروز ایران اسلامی در جهان سربلند است، به طور قطع عده‌ای با نثار جان و مال خویش این شرایط را ایجاد کرده‌اند.
وی ادامه داد: در همین راستا طرح احداث پارک موزه دفاع مقدس در استان البرز تدوین و با همکاری نهادهای دیگر مانند شهرداری کرج به اجرا گذاشته شد. این مسئول خاطرنشان کرد: در گام نخست فضای مناسبی در شهرستان کرج از سوی شهرداری به اداره کل حفظ آثار و ثبت ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز تحویل داده و به زودی عملیات اجرایی برای احداث این پارک موزه آغاز خواهد شد. ادیبی در پایان از عموم خانواده معظم شهدا و ایثارگران، آزادگان و جانبازان ساکن استان البرز خواست تا آثاری که در این زمینه در اختیار دارند را برای نمایش عمومی و همچنین حفظ صحیح در اختیار این اداره کل قرار دهند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود