29 شهریور 1391
شماره خبر: 11828

جمع‌آوری اسناد مرتبط با دفاع مقدس با جدیت دنبال می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جمع‌آوری اسناد مرتبط با دفاع مقدس با جدیت دنبال می‌شود

سپیدار آنلاین: معاون تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: کار جمع‌آوری اسناد و مدارک مرتبط با دوران پر افتخار جنگ تحمیلی در این استان با جدیت در حال پیگیری و انجام است.
سید رضا طاهری اظهار داشت: یکی از مهمترین اهدافی که این اداره در اولویت کارهای خود قرار داده با توجه به وظایف ذاتی که بر عهده داریم، حفظ و حراست از اسناد و مدارک موجود از جنگ تحمیلی است. وی تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها بر انجام این مهم تاکید فرموده‌اند و مدیران و کارکنان حفظ آثار دفاع مقدس در سراسر کشور به ویژه استان البرز عمل به این فرمایشات را اقدامی ارزشی در راستای تبیین و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس می‌دانند. معاون تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز در پاسخ به این پرسش که تاکنون برای انجام این پروژه چه اقداماتی در البرز انجام شده؟‌ گفت: ما در سال گذشته مرحله نخست جمع‌آوری، طبقه‌بندی و ثبت اسناد فوق را آغاز کرده و از مردم استان البرز خواستیم که تمام سندها و مدارک مکتوب و تصویری خود را در اختیار ما برای ثبت و نگهداری قرار دهند. طاهری گفت: مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران همراهی و تعامل خوبی با اداره کل حفظ آثار استان البرز داشتند و توانستیم در این مرحله بیش از 150 هزار نسخه سند مکتوب، صوتی و عکس را جمع‌آوری کنیم.
وی تاکید کرد: در بین این آثار، اسناد ارزشمند بسیاری وجود دارد که هر کدام گوشه‌هایی از جنگ تحمیلی و ایثار و فداکاری رزمندگان سپاه اسلام را به تصویر کشیده است. معاون تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه همچنان بسیاری از اسناد در اختیار مردم قرار دارد که اقدامی برا ی ثبت و ضبط آنها صورت نگرفته است، گفت: به همین دلیل مرحله دوم جمع‌آوری اسناد دوران دفاع مقدس در البرز را آغاز کردیم که فراخوان آن از ابتدای هفته جاری به صورت عمومی اعلام شده است. طاهری بیان داشت: بر اساس فراخوانی که داشتیم از تمام ساکنان استان البرز خواسته‌ایم که اسناد و مدارک خود را حتی تصاویر و عکس‌های شخصی،‌ خاطرات روزانه و دست‌نوشته‌هایی که دارند را در اختیار اداره کل حفظ آثار استان البرز قرار دهند. وی تصریح کرد: برای ثبت و جمع‌آوری این اسناد تجهیزات و سخت‌افزارهای لازم نیز تهیه شده و این آمادگی را داریم که از اسناد و مدارک مردم در مکانی که آنها تعیین می‌کنند اسکن و کپی‌برداری شده و یک نسخه نیز در اختیار خود آنها قرار دهیم. طاهری در پایان تاکید کرد: با توجه به اهمیت این کار و تاکیدات مکرر رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه حفظ و حراست از آثار دفاع مقدس ضروری است در استان البرز این پروژه با جدیت پیگیری شده و حتی از کنار ثبت و ضبط یک اثر نیز به راحتی عبور نمی‌کنیم.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود