17 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6803

لزوم استفاده از امکانات تمام نهادها برای توسعه کتابخوانی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

لزوم استفاده از امکانات تمام نهادها برای توسعه کتابخوانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: برای توسعه فرهنگ کتابخوانی نیازمند استفاده از امکانات تمام نهادها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی هستیم.
مجتبی ابراهیمی اظهار داشت: توسعه هر جامعه‌ای نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی لازم است که در این میان افزایش سطح دانش مردم از طریق کتابخوانی نقش مهمی بر عهده دارد. وی تصریح کرد: سرانه مطالعه در ایران چندان مطلوب نیست و به همین دلیل طی سال‌های اخیر دولت و وزارت ارشاد طرح‌هایی را برای افزایش میزان مطالعه در کشور انجام داده است. این مسئول ادامه داد: اگر چه طرح‌های فوق تاثیر زیادی در گرایش مردم به کتاب و کتابخوانی دارد، اما برای رسیدن به حد مطلوب کار بسیاری باید انجام شود.
* ضرورت بسیج امکانات عمومی برای تشویق مردم به کتابخوانی
ابراهیمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه راهکاری برای تحقق این مهم پیشنهاد می‌کنید، گفت: یکی از نیازهای امروز ما استفاده از امکانات تمام نهادهای خصوصی و دولتی در این زمینه است. وی تصریح کرد: به‌عنوان نمونه ما بهره‌برداری مطلوبی از امکانات و ظرفیت مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس برای تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی نداریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تاکید کرد: در صورت ارائه برنامه‌ مفید و بهره‌گیری از این توانمند‌ی‌های موجود می‌توانیم میزان گرایش مردم به کتاب را به صورت چشم‌گیری افزایش دهیم.
* رسانه‌ها در طرح توسعه کتابخوانی نقش فعال داشته باشند
ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: اگر رسانه‌های دیداری و شنیداری، مکتوب و مجازی عملکرد مناسبی در حوزه تشویق مردم به کتابخوانی داشته باشند، تاثیر بسیاری در فرهنگ مردم خواهند داشت. وی در پایان تاکید کرد: بنابراین انتظار است که رسانه‌ها و اصحاب قلم با درک صحیح وظائف و اختیارات خود، در اجرای طرح توسعه کتابخوانی در کشور به نهادهای متولی کار کمک کرده و نقش‌‌آفرینی فعال داشته باشند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود