18 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6828

توسعه کتابخوانی با طرح‌های دستوری محقق نمی‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

توسعه کتابخوانی با طرح‌های دستوری محقق نمی‌شود

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و افزایش گرایش مردم به مطالعه باید از ابزار فرهنگی استفاده کنیم و با اجرای طرح‌های دستوری به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.
عزیز اکبریان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: در دنیای امروز افزایش آگاهی و اطلاعات مردم نقش بسیار مهمی در توسعه کشورها دارد. وی تصریح کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که کشورهای پیشرفته ابزاری اختراع و مورد استفاده قرار می‌دهند که با استفاده از آنها آگاهی و اطلاعات مردم خود را افزایش دهند. این نماینده مجلس ادامه داد: به‌عنوان نمونه در کشورهای پیشرفته برای دسترسی آسان‌ مردم به کتاب و تشویق آنها به کتابخوانی طرح‌های مانند کتابخانه الکترونیکی و غیره اجرا می‌شود. اکبریان افزود: تمام این تلاش‌ها با هدف افزایش آگاهی و اطلاعات مردم و در نهایت دستیابی به توسعه و پیشرفت انجام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این پیشرفت‌ها، گرایش مردم به کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه یکی از عوامل اصلی محسوب می‌شود.
* برای توسعه کتابخوانی باید از ابزار فرهنگی استفاده کرد
اکبریان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر این که سرانه مطالعه در ایران به چه میزانی است، گفت: متاسفانه ما آمارهای خوبی در این زمینه نداشته و شاهد عدم استقبال عمومی از کتاب و مطالعه هستیم.
* توسعه کتابخوانی با طرح‌های دستوری محقق نمی‌شود
وی متذکر شد: البته برای رفع این مشکل طرح‌های متعددی طی سال‌های اخیر از سوی دولت اجرا و تسهیلاتی نیز ارائه شده است که کافی نیست. این نماینده تاکید کرد: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و افزایش گرایش مردم به مطالعه باید از ابزار فرهنگی استفاده کنیم و با اجرای طرح‌های دستوری به نتیجه‌ای نمی‌رسیم. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به‌عنوان نمونه ما دارای ابزار فرهنگی متعددی مانند رسانه‌ها، صدا و سیما، مراکز آموزش عمومی، مساجد و کانون‌های فرهنگی متعدد هستیم که باید از این توانمندی‌ها برای توسعه کتابخوانی در کشور بیشترین استفاده را ببریم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود