20 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6889

بهره‌گیری از کتاب برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

بهره‌گیری از کتاب برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس

معاون ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: باید از کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان بیش‌ترین بهره‌برداری را داشته باشیم.
ابراهیم رجوانی اظهار داشت: دفاع مقدس یک دوره بسیار مهم در تاریخ ملت ایران است و در این دوران مردم ما با دست‌های خالی در برابر ارتشی جنایتکار و ددمنش ایستادگی کردند. وی تصریح کرد: امروز نسل جوان از ما می‌پرسند که چگونه می‌شود یک ملت با دست‌های خالی بزرگ‌ترین تدابیر نظامی دشمن را خنثی کرده و به عنوان نمونه موفق به فتح خرمشهر در سوم خرداد می‌شود؟ این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: در شرایطی که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، باید از ابزار فرهنگی به ویژه کتاب برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان استفاده کرد. رجوانی افزود: به‌ عنوان نمونه باید با انتشار کتاب‌های مناسب به پرسش‌های نسل جوان درباره انگیزه سربازان سپاه اسلام در جنگ تحمیلی پاسخی مناسب ارائه شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره ضرورت حفظ و حراست از ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: در کنار این مهم باید خاطرات و لحظه به لحظه رخدادهای دفاع مقدس، حفاظت و برای انتقال به آیندگان حفظ شود. معاون ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز تاکید کرد: در این حوزه نیز کتاب بهترین وسیله است که باید از آن استفاده مناسب صورت گرفته و با تشویق نسل جوان به مطالعه کتب دفاع مقدس، آنها را از نظر فکری و روحی با ارزش‌های اسلام و انقلاب آشنا کرد.
* نقد و بررسی کتاب سرداران سوله در کرج
رجوانی در بخش دیگری از سخنان خود به کتب تالیف شده و یا مورد حمایت مادی و معنوی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز اشاره کرد و گفت: در همین زمینه اقدامات خوبی توسط معاونت ادبیات انجام شده که یکی از آنها چاپ کتاب سرداران سوله است. وی تصریح کرد: این کتاب در حقیقت خاطرات دکتر ایرج محبوب و دکتر ابوالقاسم اخلاقی از دوران دفاع مقدس است و در آن مشاهدات پزشکان مستقر در بیمارستان‌های صحرایی ثبت شده است. رجوانی اظهار داشت: خاطرات به گونه‌ای تحریر شده است که نسل جوان به خوبی با فضای اتاق عمل و احساسات پزشکان و پرستاران آشنا شده و درک صحیحی از جنگ تحمیلی به ویژه در حوزه درمان جانبازان زیر شدیدترین حملات دشمن پیدا می‌کند. وی در پایان خاطرنشان کرد: این کتاب به مناسبت فرارسیدن حماسه سوم خرداد در روز چهارم خرداد با حضور محمدجواد جزینی در شهرستان کرج نقد و بررسی خواهد شد. لازم به توضیح است، روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز از علاقه‌مندان دعوت کرده است تا نقد‌ مکتوب خود را درباره این اثر دفاع مقدس، به آدرس navardalborz@yahoo.com ارسال کنند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود