30 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 7142

تشریح ماجرای ورود عوامل دانشگاه علوم پزشکی به دانشگاه هنر کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تشریح ماجرای ورود عوامل دانشگاه علوم پزشکی به دانشگاه هنر کرج

تعدادی از ماموران حراست دانشگاه علوم پزشکی به همراه تنی چند از عوامل انتظامی کرج با هدف دیوارکشی وارد محوطه دانشگاه هنر کرج شدند که این اقدام منجر به بروز حوادثی شد.
تعدادی از عوامل حراست دانشگاه علوم پزشکی به همراه عوامل انتظامی منطقه با ورود به دانشگاه هنر، بخش‌هایی از زمین این دانشگاه را در اختیار گرفته و مشغول دیوار و فنس‌کشی شدند. عضو هیئت علمی و نماینده تام‌الاختیار دانشگاه هنر در طرح جامع کرج با تشریح جزئیات این واقعه گفت: اختلافات ملکی بر سر زمین این دانشگاه سال‌هاست گریبان‌گیر مسئولان دانشگاه و دانشجویان بوده اما متأسفانه تاکنون اقدامی شایسته در این‌باره صورت نگرفته است که امروز به صورت ناگهانی و در یک روز نیمه تعطیل جمعی از ماموران و عوامل انتظامی و حراست دانشگاه علوم پزشکی با همراهی ادوات و ماشین‌آلات ساختمانی از جمله بیل مکانیکی و لودر به این مرکز آموزشی ورود کردند. سعید زاویه افزود: ورود به مراکز فرهنگی و آموزشی بایستی با رعایت همه ضوابط و شرایط باشد و معتقدم شأن دانشگاه در این ماجرا رعایت نشد. وی افزود: حراست دانشگاه هنر که از موضوع اطلاع نداشت از ورود آنان ممانعت کرد که همین مسئله منجر به درگیری شد و دو نفر از نیروهای حراست دانشکده هنر مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند. زاویه ورود عوامل انتظامی و ماموران حراست دانشکده علوم ‌پزشکی در یک روز نیمه تعطیل بدون اطلاع رئیس و مسئولان دانشگاه را کاری خارج از چارچوب عرف خواند و گفت: اگر هدف اجرای قانون هم باشد باید ضوابط آن رعایت شود و از مجاری قانونی انجام گیرد. وی خاطرنشان کرد: زمین این دانشگاه حدود 40 سال است در خدمت دانشگاه هنر بوده و ملک آن محسوب می‌شود و این‌گونه برخورد با یک موضوع حقوقی بی‌تدبیری و فاقد وجاهت است. زاویه گفت: صدور حکم دیوارکشی از سوی دادستانی بدون اینکه بدانند این حکم در چه مکانی و در چه زمانی اجرا شود بی‌تدبیری است.
دانشکده علوم پزشکی استان البرز: زمین مورد اشاره براساس مصوبه سفر استانی متعلق به علوم پزشکی است
در همین حال دانشکده علوم پزشکی استان البرز نیز هر گونه درگیری با انتظامات دانشگاه هنر را تکذیب کرد و گفت: زمینی در بالای دانشکده علوم پزشکی استان البرز وجود داشت که براساس مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به دانشگاه علوم پزشکی البرز تحویل داده شده بود و طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین مدیریت راه و شهرسازی و رئیس دانشکده علوم پزشکی به امضا رسید این زمین به مساحت 35 هکتار در اختیار این دانشگاه قرار گرفت. در اطلاعیه این دانشکده که به صورت شفاهی برای خبرنگار فارس قرائت شده، آمده است: در حال حاضر دیوارکشی قسمت شمالی این زمین به پایان رسیده و دیوارکشی ضلع شرقی و جنوبی آن نیز رو به اتمام است و درصدد آن هستیم براساس مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به استان البرز سایت پیش‌بینی شده شامل ستاد مرکزی دانشگاه، دانشکده‌های مختلف و کوی دانشجویی را در آن به مرحله اجرا درآوریم. در این اطلاعیه بدون اشاره به مقاومت نیروهای حراست دانشگاه هنر و عدم اطلاع رئیس این دانشگاه از زمان اجرای این به اصطلاح عملیات ساخت و ساز، آمده است: حضور نیروی انتظامی در دانشگاه صرفاً برای جلوگیری از برهم زدن نظم و آرامش محیط دانشگاهی بوده است و این موضوع با حکم رسمی دادستان استان صورت پذیرفته و هیچ ‌گونه درگیری بین نیروی انتظامی و عوامل دانشگاه صورت نپذیرفته است. این در حالی است که مشاهدات خبرنگار فارس حاضر در محل وقوع حادثه از ضرب و شتم ماموران حراست دانشگاه هنر توسط عوامل دانشکده علوم ‌پزشکی حکایت دارد که دو نفر از آنان به مرکز درمانی منتقل شده‌اند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود