1 خرداد 1391
شماره خبر: 7221

دعوت از مردم برای بازسازی بقاع متبرکه

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

دعوت از مردم برای بازسازی بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اعلام کرد: به دلیل برخی اشکالات در بازسازی بقاع متبرکه استان، از مردم دعوت کردیم تا در این امر معنوی مشارکت داشته باشند.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل بنی‌احمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مسائلی که برای حفظ بقاع متبرکه به ویژه امام‌زادگان در کشور انجام می‌شود، ثبت این آثار در فهرست آثار ملی و معنوی کشور است. وی تصریح کرد: پس از قرار گرفتن این آثار در فهرست فوق، بخشی از وظایف و اختیارات در هزینه‌کرد بودجه‌های مربوط به نگه‌داری و حفظ و بازسازی بقاع متبرکه به میراث فرهنگی واگذار می‌شود که این امر در برخی اوقات مشکلاتی را ایجاد کرده است.
* میراث فرهنگی اقدامی برای بازسازی امام‌زادگان البرز انجام نمی‌دهد
این مسئول افزود: متاسفانه میراث فرهنگی در مورد امام‌زادگان استان البرز اقدامات لازم برای حفظ و بازسازی آنها را انجام نداده و شاهد هستیم که برخی از این بقاع متبرکه استان در آستانه ویرانی قرار دارند. بنی‌احمدی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این رخداد مجبور به درخواست همکاری و کمک از مردم شدیم و معتقدیم که مردم ولایت‌مدار و مسلمان استان البرز در این مسیر به یاری اوقاف خواهند آمد.
* اجرای طرح مودت در استان البرز
وی در ادامه به اجرای طرح مودت در البرز توسط اداره اوقاف این استان خبر داد و گفت: هدف از تدوین و اجرای طرح فوق بازسازی بقاع متبرکه و امام‌زادگان استان با همکاری مردم استان است. بنی‌احمدی اظهار امیدواری کرد: اجرای طرح مودت موجب جلوگیری از تخریب و ویرانی آثار معنوی استان البرز شود. مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: شرایط به صورتی است که اگر برای بازسازی امام‌زادگان استان البرز اقدام فوری و جدی صورت نگیرد، در آینده نزدیک بسیاری از آنها تخریب می‌شوند. بنی‌احمدی افزود: به عنوان نمونه آستان مقدس امام‌زاده عبدالرزاق اشتهارد که بنابر روایات مستند و مستدل پیکرهای مطهر 4 امام‌زاده و یک پیامبر و به روایتی دیگر 6 امام‌زاده در آنجا مدفون است،‌ نیاز به بازسازی دارد.
* هزینه یک میلیارد ریالی برای بازسازی امام‌زاده عبدالرزاق اشتهارد
وی اظهار داشت: این مکان مقدس در منطقه جغرافیایی خاص و میان 2 جاده قرار گرفته و بخش‌های بسیاری از آن تخریب شده است. بنی‌احمدی ادامه داد: متاسفانه منطقه فوق به صورتی است که برخی از ارگان‌ها به ما اجازه بازسازی این مکان را نمی‌دادند که خوش‌بختانه با تلاش‌های انجام شده، مجوز لازم اخذ و از محل نذورات مردمی با بودجه‌ای حدود یک میلیارد ریال تنها بخش‌هایی از بنای قدیمی بر جای مانده بازسازی شد. وی تاکید کرد: به طور قطع برای اتمام این طرح نیازمند همکاری دستگاه‌های دیگر، تامین اعتبارات مالی و بالاخره یاری مردم هستیم و امیدواریم در حین اجرای طرح مودت در استان البرز این مهم محقق شود.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود