28 خرداد 1391
شماره خبر: 8003

تشکیل ستادهای ویژه نظارتی در زمان ثبت نام دانش‌آموزان

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تشکیل ستادهای ویژه نظارتی در زمان ثبت نام دانش‌آموزان

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: به منظور نظارت بر رعایت قانون در زمان ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی، ستادهای نظارتی ویژه در این استان تشکیل شده است.
حمیدرضا آقاصفری اظهار داشت: یکی از موضوع‌های اصلی که در حال حاضر از سوی مدیریت ارشد آموزش و پرورش پیگیری می‌شود، رعایت قانون در زمان ثبت نام از دانش‌آموزان در مدارس دولتی است. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی از شهروندان در زمان آغاز فصل تحصیلی 90 – 91 گلایه‌هایی را از مدیریت مدارس دولتی داشتند، لذا برای رفع نواقص احتمالی چه تمهیداتی برای فصل جدید تحصیلی اندیشیده شده است؟ گفت: مدیریت آموزش و پرورش استان البرز بر اجرای صحیح و کامل قانون در زمان ثبت نام دانش‌آموزان تاکید ویژه‌ای دارد.
دریافت پول از دانش‌آموزان در مدارس دولتی غیر قانونی است
آقاصفری ادامه داد: قانون در این زمینه شفاف بوده و اولیای مدارس دولتی موظف هستند که مفاد قانونی را به طور کامل انجام دهند. وی افزود: به عنوان نمونه همه مردم حق دارند که فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند که برای این منظور شرایطی از جمله اسکان خانواده‌ها در نزدیکی مدارس در نظر گرفته شده است. سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز متذکر شد: از سوی دیگر مدیران مدارس دولتی حق دریافت پول از والدین دانش‌آموزان را نداشته و ثبت نام در این مدارس به طور کامل رایگان است. آقاصفری افزود: بنابراین اولیای مدارس دولتی تنها حق دارند که وجوه پرداختی درباره کتب دانش‌آموزان و یا حق بیمه را از والدین دریافت کنند و در صورت مشاهده تخلف در این زمینه برخورد قاطع قانونی خواهیم داشت.
تشکیل 9 ستاد نظارتی در آموزش و پرورش البرز
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای نظارت بر عملکرد مدیران مدارس دولتی در فصل ثبت نام انجام می‌شود؟ گفت: بر اساس دستورالعملی که در اختیار داریم، 9 ستاد نظارتی در سراسر استان البرز تشکیل شده است. آقاصفری ادامه داد: ستاد مرکزی در اداره کل آموزش و پرورش البرز دایر بوده و 8 ستاد دیگر در شهرستان‌ها و شهرها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که به صورت مستمر و مداوم تا زمان بازگشایی مدارس، بر نحوه ثبت نام از دانش‌آموزان نظارت خواهند کرد. وی در پایان خطاب به اولیای دانش‌آموزان البرز گفت: تقاضای ما این است که والدین در زمان ثبت نام به موارد قانونی توجه داشته و در صورت مشاهده تخلف، این موارد را به اطلاع ستادهای نظارتی در شهر و یا شهرستان محل سکونت خود برسانند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود