20 تیر 1391
شماره خبر: 8691

حمایت از فعالان حوزه بسته‌بندی در صنایع دستی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

حمایت از فعالان حوزه بسته‌بندی در صنایع دستی

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گفت: فعالانی که در حوزه بسته‌بندی صنایع دستی حضور دارند از حمایت‌های مالی و تسهیلات ویژه بهره‌مند می‌شوند.
حسین صالحی ‌مرام طی سخنانی در جشنواره سراسری بسته‌بندی محصولات صنایع دستی که به میزبانی استان البرز و با حضور 17 استان برگزار شد،‌ اظهار داشت: هنر صنایع دستی ایران در تمام کشورهای دنیا شناخته شده است و علاقه‌مندان بسیاری در سراسر جهان دارد. وی تصریح کرد: صنایع دستی ایران به دلیل هنر و ذوق ایرانی به کار رفته در آنها مورد احترام علاقه‌مندان به هنرهای دستی است. این مسئول ادامه داد: در صورت توجه بیشتر به این صنعت و فراهم‌سازی شرایط لازم، می‌توانیم از طریق صادرات صنایع دستی کشورمان شاهد معرفی بیشتر فرهنگ و هنری اسلامی و ایرانی به جهانیان باشیم. صالحی‌ مرام با اشاره به تاثیر بسته‌بندی در صادرات و جذب مشتری در بازارهای جهانی تاکید کرد: در این حوزه باید تلاش بیشتری داشته باشیم چراکه در صورت بسته‌بندی بهتر و مناسب‌تر و هنرمندانه‌تر محصولات صنایع دستی،‌ شاهد گسترش صادرات در این بخش خواهیم بود. وی متذکر شد: اهمیت این بخش به اندازه‌ای است که دولت و سازمان میراث آمادگی ارائه تسهیلات ویژه و انجام حمایت‌های مالی و بانکی از فعالان صنعت بسته‌بندی در حوزه صنایع دستی را دارند. معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری افزود: برای انجام این مهم برنامه‌ریزی ویژه داشته و در جلسات هم‌اندیشی با فعالان صنایع دستی و بسته‌بندی این تسهیلات را معرفی خواهیم کرد.
احداث شهرک صنایع دستی در استان البرز
صالحی‌ مرام همچنین از آمادگی سازمان میراث فرهنگی برای احداث شهرک صنایع دستی در استان البرز خبر داد و گفت: با توجه به توانمندی‌های منطقه اقتصادی پیام، این آمادگی را داریم تا از احداث شهرک صنایع دستی در این منطقه حمایت کنیم. وی خاطرنشان کرد: برای تحقق نهایی این ایده لازم است که مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان البرز نیز وارد عمل شده و سازمان میراث فرهنگی نیز آمادگی فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم را دارد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود