8 مرداد 1391
شماره خبر: 9525

طرح تربیت بیش از هفت هزار حافظ و قاری قرآن در استان البرز آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

طرح تربیت بیش از هفت هزار حافظ و قاری قرآن در استان البرز آغاز شد

سپیدار آنلاین: مدیركل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان، طرح تربیت هفت هزار و 666 حافظ و قاری قرآنی در این استان آغاز شد .
حجت الاسلام 'ابوالفضل بنی احمدی' افزود: اوقاف و امور خیریه بعنوان یكی از مهمترین سازمان های فعال قرآنی و تاثیرگذار در عرصه فرهنگ با بهره گیری از ظرفیت عظیم آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبركه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی حفظ قرآن كریم در بقاع متبركه كرده است. وی اظهار داشت: تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن كریم و استفاده بهینه از فضاهای موجود در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبركه كشور و تبدیل آنها به قطب فرهنگی از اهداف برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن كریم است.
وی گفت: اجرای این طرح علاوه بر بقاع متبركه در كانون های فرهنگی قرآنی، مساجد، مدارس، پایگاههای بسیج و ... انجام می شود. این مسئول با اشاره به اینكه برای حافظین قرآنی جوایزی چون سفر عمره و عتبات عالیات در نظر گرفته شده ،بیان داشت: علاقمندان به شركت در این طرح از گروه سنی هفت سال به بالا می توانند به حفظ قرآن از یك تا سه جزء اقدام كنند. بنی احمدی در ادامه با اشاره به اینكه امر آموزش های قرآنی توسط نهادهای مختلف فرهنگی اجرا می شود افزود: در استان البرز این امر با یك بهم ریختگی و نابسامانی مواجه است كه تبلور این آموزشها در مسابقات قرآنی كه در اختیار سازمان اوقاف است مشاهده می شود و سبك و سیاق آموزش ها را بعضی از مراكز آموزشی نمی دانند. وی اظهار داشت: در استان البرز آستان مقدس 33 امامزاده آمادگی خود را برای اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآنی اعلام كرده اند كه هم اكنون این طرح در برخی از امامزاد- گان شاخص استان بصورت رایگان آغاز شده است.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود