17 مرداد 1391
شماره خبر: 9941

خبرنگاران آیینه تمام نمای واقعیت های جامعه هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

خبرنگاران آیینه تمام نمای واقعیت های جامعه هستند

سپیدار آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: خبرنگاران آیینه تمام نمای واقعیت های جامعه هستند که بی ادعا برای وفای به عهد، پیمان و رسالت بزرگشان تلاش می کنند.
محمود دادگو ضمن تبریک روز خبرنگار به تلاشگران این عرصه عنوان کرد: بردباری، مقاوت تلاش و صبوری از مهمترین و بارزترین ویژگی های این قشر است. وی بیان کرد: الگو قرار دادن شاخص های رفتاری و اخلاقی پسندیده و مناسب راه های رسیدن به ایده آل های مطلوب را برای این قشر فراهم می کند. این مسئول با اشاره به نقش و جایگاه خبرنگاران در عرصه های مختلف جامعه بیان کرد: این جایگاه باید از سوی مسئولان ویژه دیده شود. دادگو از خبرنگاران به عنوان نمایندگان مردم یاد کرد و افزود: خبرنگاران با پیگیری و دنبال کردن مسائل مختلف نسبت به شفاف سازی اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان ها، ارگان ها و نهاد های خدمت رسان اقدام می کنند که این مهم در واقع کمک خبرنگاران به مسئولان است. وی اظهارداشت: انعکاس رویداد های جامعه در عرصه های اجتماع از سوی تلاشگران عرصه خبر در واقع بازتابی از واقعیت ها است.
خبرنگاران واسطه تحقق مسئولان به تعهداتشان هستند
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه، خبرنگاران فراخور مسئولیت های شغلی، در بطن مسائل خرد و کلان جامعه حضوری فعال دارند، عنوان کرد: از دیگر وظایف و تعهدات این قشر فراهم آوردن زمینه های مساعد برای تحقق و دسترسی مسئولان به تعهداتشان است. دادگو تاکید کرد: حرکت خبرنگارن در مسیر صحیح و اصولی می تواند مسئولان را قانون مدار کند و این مهم باعث می شود مدیران نسبت به تدوین و تهیه برنامه های کاربردی این برنامه های در قالب اجرای طرح های مختلف تلاش بیشتری کنند. وی با بیان اینکه، ارتباط تنگاتنگی بین خبرنگاران، مردم و مسئولین وجود دارد، افزود: خبرنگاران نقش بسزایی در رسیدن مردم به رفاه و آسایش دارند. دادگو در توضیح این موضوع بیان کرد: همه مجموعه های خدمات رسان برنامه های خود را برای رسیدن به رفاه و آسایش زندگی اجتماعی تنظیم می کنند و در این بین رسانه ها نیز با رصد این برنامه ها سرعت بیشتری به اجرایی شدن آن می دهند.
ضرورت ارتقاء سطح آگاهی مردم از سوی خبرنگاران
رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه بر ضرورت ارتقاء سطح آگاهی های مردم توسط قشر خبرنگار تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم از دیگر رسالت های مهم خبرنگاران است. دادگو اظهارداشت: افزایش دانسته های مردم از جامعه می تواند، مشارکت و همراهی هر چه بیشتر مردم با مسئولین را مهیا کند که با ایجاد این زمینه، رفاه و اسایش زندگی شهروندی بیشتر میسر می شود.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود