17 مرداد 1391
شماره خبر: 9961

خبرنگاران انعکاس رسای رخدادهای بی طرفانه باشند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

خبرنگاران انعکاس رسای رخدادهای بی طرفانه باشند

سپیدار آنلاین: معاون اداری مالی شهرداری کرج گفت: خبرنگاران انعکاس رسای رخدادهای بی طرفانه باشند.
مهرداد ترابیان ضمن تبریک روز خبرنگار به تلاشگران این عرصه به ویژه خبرنگاران استان البرز اظهارداشت: اصحاب فعال رسانه ای استان البرز به ویژه کلانشهر کرج ارتباط تنگاتنگی با مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای اسلامی شهر دارند. ترابیان با مثبت ارزیابی کردن فعالیت رسانه های این کلانشهر، عنوان کرد: خبرنگاران کرجی در زمینه انعکاس روشن و شفاف عملکرد مجموعه های مختلف خدمj رسان به ویژه مدیریت شهری گام های موثری برداشته اند که در نوع خود قابل تقدیر است. معاون اداری مالی شهرداری کرج با اشاره به اینکه، جامعه مهد رخدادها، اتفاقات، حوادث و واقع روزمره بی شماری است، عنوان کرد: آگاهی مردم به عنوان عناصر اصلی تشکیل دهنده جامعه، از این مسائل و رخدادها امری مهم و ضروری است و این نیز رسالتی بزرگ است که قشر " خبرنگار " عهده دار آن هستند. ترابیان اظهارداشت: با تعریف فوق و توجه به حجم سنگین فعالیت در عرصه رسانه، باید اذعان داشت، خبرنگاران در حساس ترین سمت شغلی قرار دارند. این مسئول در تشریح وضعیت موجود در دنياي کنوني با اشاره به وسعت و پیشرفت تکنولوژي هاي ارتباطي، گفت: با توجه به این مهم اساس فعالیت خبرنگاران و وظیفه خطیر این قشر بارز و مشخص است و آن نیز کسب اطلاعات موثق و قابل اطمينان در مورد وضعيت اجتماعی، فرهنگی سياسى، اجتماعى و امنيتى و انعکاس صحیح اخبار مربوط به این موضوعات می باشد. ترابیان عنوان کرد: خبرنگاران از مهره هاي اساسي اطلاع رسانی در بعد کلان بشمار مي روند که با این تعریف يک خبرنگار بايد به واقعيت يك رويداد دست يابد و همواره گام به گام حوادث در حوزه كاري خود حركت كند. وی با تاکید بر تحليل هاي صحیح و اصولی خبرنگاران از اخبار و وقایع روز، عنوان کرد: خبرنگار موفق هميشه در انعكاس رخدادها بي طرفانه عمل مي كند زیرا ذات و بنیان حرفه خبرنگاری پرداختن به موضوع های مختلف جامعه به صورت کاملا بی طرفانه است.
خبرنگاران فرصت برداشت آزاد وقایع را برای مردم فراهم کنند
معاون اداری مالی شهرداری کرج با بیان اینکه، خبرنگاران سکان داران اطلاعت و اخبار مختلف هستند، تاکید کرد: خبرنگاران باید فرصت برداشت آزاد وقایع را برای مردم فراهم کنند و این مهم باید از اولویت های کاری این قشر باشد. ترابیان افزود: خبرنگار با رعايت اين نكته مهم خود را به قوانين ملزم دانسته و در اين مسير به اهداف خود نائل مي شود. وی، گستردگی شاخص های اخلاقی اهل قلم را یادآور شد و بیان کرد: از جمله این شاخص ها که باید به جد مد نظر قشر خبرنگار قرار گیرد، این است که خبرنگار بايد همواره دركسب اعتماد و اعتمادسازي سرآمد باشد. ترابیان خاطرنشان کرد: عملکرد خبرنگاران باید بگونه ای باشد که جامعه مخاطب با اطمینان خاطر از اخباری که از سوی رسانه های خبری منتشر می شود برداشت داشته باشند. وی، ارتباط رسانه های مختلف دیداری، شنیداری و مکتوب با سازمان ها، نهادها و ارگان های مختلف را یادآور شد و عنوان کرد: در واقع اصحاب رسانه مردم را از عملکرد و اقدامات مختلف این سازمان ها که هدف هر یک به نوعی خدمت رسانی به مردم است، آگاه می کنند.
شهادت محمود صارمی سرمشق آزادگی خبرنگاران شد
معاون اداری مالی شهرداری کرج با یادآوری شهادت، خبرنگار شهید، محمود صارمی، بیان کرد: محمود صارمي از جمله خبرنگاران پر تلاش و آزاده اي بود که از حضور در خطرناکترين ميدان ها ترس به دل راه نداد و به رسالت خويش تا انتها وفادار ماند. ترابیان اظهارداشت: بی شک شهادت محمود صارمی در اوج انجام وظیفه سرمشق آزادگی برای تلاشگران عرصه خبر شد. وی با اشاره به شهادت محمود صارمی در هفدهم مرداد ماه سال 1377 در مزارشریف افغانستان، عنوان کرد: انتخاب این روز به عنوان روز خبرنگار انتخاب شایسته ای است. شهید محمود صارمی همراه با هشت نفر از اعضاي کنسولگري ايران در مزارشريف افغانستان توسط نيروهاي افراطي طالبان به شهادت رسيد، شوراي فرهنگ عمومي ، 17 مردادماه 1377، سالروز شهادت "محمود صارمي " را به عنوان روز خبرنگار نامگذاري كرد.




منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود