5 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140866

تشکیل ستاد المپیک برای ورزشکاران البرزی

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

تشکیل ستاد المپیک برای ورزشکاران البرزی


کیفی سازی ورزش البرز در سال جدید، ایجاد ستادی برای حضور موفق ورزشکاران البرزی در المپیک و احداث مرکز آموزش و استعدادیابی از برنامه های معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان البرز است.
اواخر سال گذشته معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان البرز دستخوش تغییر و نادر وادی خیل این مسئولیت مهم را عهده دار شد تا امیدواری ها برای بهبود شرایط ورزش استان در سال جدید بیش از گذشته شود به همین منظور در این گفتگو به برنامه های معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان البرز برای سامان بخشی به ورزش استان در ابعاد مختلف و ارتقاء سهم البرز در مدال آوری های برون مرزی پرداخته ایم.
در ابتدا از هدف گذاری مدیریت ورزش البرز برای سال ۹۴ بگویید؟
نادر وادی خیل می گوید: سال ۹۴ را سال ارتقاء کیفی ورزش استان مدنظر قرار داده ایم و از تمام همکاران خود در اداره کل ورزش استان و هیئت های ورزشی خواسته ایم برای رسیدن به این هدف حرکت کنند و شاخصه های مهمی چون آموزش، پژوهش، بخش بانوان، برگزاری مجامع و فرایند برگزاری مسابقات و استعدادیابی را به استانداردهای لازم نزدیک کنند و بر اساس اصول علمی گام بردارند.همچنین از تمام هیئت های ورزشی و شهرستان های تابعه نیز خواسته ایم بر اساس ماهیت ورزش و بافت خود شاخص ارائه کنند تا بتوانیم از طریق همین شاخصه ها ارزیابی صحیحی از عملکرد آنها داشته باشیم.
امسال شاهد به پایان رسیدن مهلت ریاست بسیاری از روسای هیئت های ورزشی البرز هستیم، چه برنامه ای برای برگزاری مجامع انتخاباتی آنها دارید؟
همانطور که عنوان کردید امسال شاهد به پایان رسیدن دوره ریاست ۱۸ هیات ورزشی البرز هستیم و بر این اساس سال پر حجم و شلوغی را در پیش داریم. ما در تلاشیم در قالب یک فرایند منظم و ارتباط با فدراسیون های ورزشی انتخابات این تعداد هیات ورزشی را برای دور دوم برگزار کنیم که این مهم انرژی و توان زیادی را می طلبد و نیازمند تلاش بیشتر همکاران ما در اداره کل ورزش استان و هیئت های ورزشی است. سال گذشته ایجاد یک مرکز علمی و پژوهشی را برای ورزش استان در راس برنامه های خود اعلام کردید، این مهم به کجا رسیده و آیا امسال شاهد محقق شدن آن خواهیم بود؟
ایجاد مرکز آموزش و استعدادیابی ورزش البرز به محوریت مجموعه ورزشی دکتر شریعتی کرج در دستور کار ما قرار دارد. در این مرکز علاوه بر تجمیع امور آموزش و پژوهش رشته های مختلف کار استعدادیابی رشته های ورزشی نیز با حضور کارشناسان خبره و صاحب نظران صورت می گیرد. این مرکز با بهره گیری از جدید ترین تجهیزات ورزشی در حال احداث است و بر اساس برنامه ریزی ها از اواسط امسال به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
سرانجام ستاد ورزش های المپیکی البرز به کجا رسید و چه میزان در کاربردی تر کردن این ستاد برای افزایش مدال آوری البرز در المپیک جدی هستید؟
متاسفانه در بحث حمایت از قهرمانان خیلی از منابع مناسبی برخوردار نیستیم و همین مسئله تا حد بسیاری ما را از اجرای برنامه های موثر دور کرده است با این حال این ستاد تلاش دارد با تسهیل ارتباط ورزشکاران زبده با فدراسیون های ورزشی هدایت چهره های نخبه استان به تیم های ملی را رصد کند و آنجا که نیاز است از طریق رایزنی موانع لازم را رفع کند. البته در راستای تقویت پایه ورزش استان از سه رشته ورزشی ژیمناستیک، شنا و دو و میدانی نیز خواسته ایم طرح توسعه ای ارائه کنند و با جدیت این موضوع را به فراخور امکانات خود پیگیری می کنیم.
سرانجام تشکیل هیئت های ورزشی شهرستان کرج به کجا رسید؟
متاسفانه در این خصوص در سه سال گذشته تا حدی کم کاری شده و همین مساله موجب شده هیات های استانی درگیر مشکلات شهرستان کرج شوند. در این خصوص با جدیت وارد شده ایم و با همکاری اداره ورزش و جوانان کرج در راستای احیای این هیات های ورزشی و واگذاری بخشی از مسوولیت های استانی به آنها حرکت خواهیم کرد. جلسات لازم را در این خصوص با هیئت های ورزشی کرج آغاز کرده ایم و در تلاشیم در یک زمان کوتاه با تفکیک فعالیت ورزش شهرستان کرج هویتی مستقل به این کلانشهر بدهیم.
محدودیت اعتبارات هیئت های ورزشی یکی از موارد اعتراضی آنها در سال گذشته بود، در این خصوص چه تمهیدی اندیشیده شده است؟
تلاش داریم با حفظ استقلال هیئت های ورزشی در موضوعات مختلف به خصوص مالی حمایت های لازم را از آنها داشته باشیم و بر این اساس مقرر شده در طول سال و به شکل مستمر کمک های مالی را برای این هیئت های ورزشی در نظر بگیریم تا بخشی از مشکلات آنها در اداره هیئت های ورزشی و اعزام هایشان رفع شود. قبول دارم که در دو سال گذشته کمی در این خصوص نارسایی هایی را داشته ایم اما امسال سعی ما بر آن است تا این مشکل را رفع کنیم و به شکل ادواری کمک های مالی را به هیئت های ورزشی داشته باشیم. البته از هیئت های ورزشی خواسته ایم با جذب حامیان مالی و کمک خیران ورزش بنیه و توان خود را تقویت کنند و وابسته به منابع محدود دولتی نباشند.
بحث سوارکاری و معرفی توانمندی های البرز در این ورزش بر اساس چه رویکردی مطرح شده و چه برنامه ای در این خصوص دارید؟
در کنار بسیاری از رشته های ورزشی که البرز در آنها سرامد است و به عنوان قطب ورزش کشور شناخته می شود سوارکاری و چوگان با همه ظرفیت های خود مغفول مانده اند که در این راستا برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا این استان و توانمندی هایش را به کشور معرفی کنیم. در این خصوص با همکاری دو هیات چوگان و سوارکاری در نظر داریم سمیناری ملی را برگزار کنیم ضمن آنکه در راستای ایجاد پیست سوارکاری و زمین چوگان با قابلیت برگزاری مسابقات رسمی و ملی نیز رایزنی هایی را آغاز کرده ایم.
و صحبت پایانی شما؟
به مدد مسئولیتی که در سازمان تربیت بدنی سابق داشتم شناخت خوبی از وضعیت استان های مختلف دارم و معتقدم البرز می تواند خیلی زود به جایگاه استان های پیشرو مانند اصفهان، فارس و تهران برسد به شرط آنکه به سمت فعالیت ضابطه مند و سیستماتیک حرکت کنیم و از حال و هوای شهرستانی و رفاقتی کار را خارج شویم. سال ۹۴ برای ورزش البرز سال پرکار و شلوغی است و همه باید دست به دست هم دهیم تا ورزش البرز با نشاط تر از گذشته در کشور نقش آفرینی کند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود