29 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142246

نسل طلایی جودو البرز در راه است

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

نسل طلایی جودو البرز در راه است


رییس هیئت جودوی البرز گفت: با توجه به موفقیت های تیم جودوی البرز در مسابقات کشوری نسل طلایی جودوی البرز در راه است.
در مسابقات جودوی هفته گذشته که با حضور ۳۰۰ ورزشکار از ۳۲ استان کشور در شهر سمنان برگزار شد. البرز توانست عنوان سومی کشور را بدست آورد. همین بهانه ای شد تا با عباس سلگی رئیس هیئت جودوی البرز گفتگو ترتیب دهیم. عباس سلگی آینده جودو البرز را روشن و امیدوار کننده ارزیابی می کند. تیم جودو استان البرز با کسب یک طلا، دو نقره و یک برنز یکی از تیم های خوب مسابقات کشوری جوانان بود و در نهایت هم عنوان سوم کشور را از آن خود کرد.
کمتر کسی قرار گرفتن تیم البرز را در جمع سه تیم برتر پیش بینی می کرد، در سمنان چه اتفاقی افتاد؟
بر خلاف خیلی ها که این عنوان را برای البرز غیر منتظره می دانستند برای ما قرار گرفتن بر روی سکو محتمل بود و خوشحالم که جوانان ما نمایش دلپذیری در این مسابقات داشتند و توانایی خودشان را نشان دادند.
آیا برخی از نفراتی برای نخستین بار در رده جوانان به میدان می رفتند؟
بله، ما در ترکیب تیم اعزامی نفراتی را داشتیم که سال گذشته با تیم نوجوانان در مسابقات کشوری حضور داشتند و اولین حضورشان را در رده بالاتر تجربه می کردند. چهره هایی چون علیرضا خجسته و محمدرضا صدیقی سال قبل در رده نوجوانان شرکت داشتند و امسال توانستند به فینال برسند و خوش بدرخشند.
به نتایج تیم البرز در این مسابقات اشاره می کنید؟
تیم اعزامی البرز در این مسابقات موفق به کسب یک مدال طلا توسط علیرضا خجسته شد. دو مدال نقره توسط محمدرضا صدیقی و دانیال طهماسبی به دست آورد ضمن آنکه کیوان اسدی نیز یک مدال برنز را کسب کرد.
نام بسیاری از کسانی که در تیم جوانان البرز حضور دارند را سالهای قبل، در تیم های نونهالان و نوجوانان شنیده ایم، مقام هایی را در عرصه ملی کسب کرده اند، می توان امیدوار به حضور این نفرات در تیم های ملی بود؟
نفراتی که نام بردم هر کدامشان در مسابقات برون مرزی و بین المللی در این سالها حضور داشته اند و سابقه حضور در تیم ملی رده های سنی را هم دارند و از آنها به عنوان چهره های پرامید جودو ایران یاد می شود. این نسل حاصل چندین سال تلاش و ممارست مربیان ماست و به زعم کارشناسان نسل طلایی جودو البرز محسوب می شود و در آینده از آنها بیشتر خواهیم شنید.
هیئت جودو البرز علیرغم محدودیت های حادی که در بحث زیرساخت دارد طرح های استعدادیابی خوبی را در این سالها اجرا کرده و این نفرات ماحصل همان طرح هستند ضمن آنکه این فرایند ادامه دارد و ما در حال حاضر در رده نوجوانان و نونهالان نفرات متعددی داریم که در اردوی تیم های ملی هستند و شانس ملی پوش شدن را در رویدادهای مهم آتی خواهند داشت.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود