25 خرداد 1394
شماره خبر: 143871

تاکسیرانان حق رند کردن کرایه‌ها را ندارند

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

تاکسیرانان حق رند کردن کرایه‌ها را ندارند


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج گفت:امسال سعی شده افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی‌ها به گونه‌ای باشد که پول خرد کمتری بین مردم و راننده‌ها رد و بدل شود و راننده ها به هیچ عنوان حق رند کردن کرایه ها را ندارند.
پرویز اسکندری ادامه داد: بر این اساس نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی 25 درصد و تاکسی‌های خطی 20درصد افزایش داشته است. این مدیرعامل خاطرنشان کرد: با تصویب این نرخ، کرایه اکثر خطوط کرج رند شده و مشکل کمبود پول خرد تا حدودی برطرف شده است. وی با اشاره به این‌که راننده‌های تاکسی نمی‌توانند خودسرانه نسبت به رند کردن کرایه‌ها اقدام کنند، گفت: در خطوطی که کرایه‌ها هنوز رند نشده، راننده‌ها حق ندارند حتی ریالی بیشتر از مسافران دریافت کنند و به عنوان مثال کرایه 850 تومانی را 900 و یا هزار تومان بگیرند. این مسئول یادآورشد: مردم در صورت مشاهده دریافت مبلغ بیشتر از کرایه مصوب از سوی رانندگان باید موضوع را به بازرسان سازمان تاکسیرانی اطلاع دهند تا با فرد متخلف برخورد شود.
تاکسیرانان برای دریافت پول خرد هزینه اضافی پرداخت نمی کنند
اسکندری در خصوص گران‌تر خریدن پول خرد توسط راننده‌های تاکسی گفت: با تعامل و همکاری صورت گرفته با کمیته امداد امکانی به وجود آمده که راننده‌ها با مراجعه به کمیته امداد بتوانند پول خرد مورد نیاز خود را تامین کنند. وی تصریح کرد: راننده‌هایی که می‌خواهند پول خرد مورد نیاز خود را ازکمیته امداد تهیه کنند، با مراجعه به سازمان تاکسیرانی برگه معرفی‌نامه دریافت می‌کنند و با ارائه این برگه می‌توانند درست به اندازه مبلغی که می‌دهند، پول خرد بگیرند. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرج اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی این امکان را برای راننده‌ها فراهم کرده که بدون پرداخت وجه اضافه نسبت به تامین پول خرد مورد نیاز خود اقدام کنند، ولی اگر راننده‌ها از این طرح استقبال نمی‌کنند، سازمان مقصر نیست.وی افزود: این که راننده‌ها برای گرفتن 10 هزار تومان پول خرد 12 هزار تومان پرداخت می‌کنند، اصلا توجیه‌پذیر نیست. اسکندری گفت: راننده‌ها با این کار زمینه کاسبی برخی را فراهم می‌کنند و به نوعی فرهنگ واسطه‌گری و دلالی را در جامعه رواج می‌دهند.
پرداخت کرایه تاکسی‌ها الکترونیکی می‌شود
اسکندری با اشاره به ضرورت انجام اقدامی عملیاتی برای حل مشکل پرداخت کرایه‌ها گفت: برای حل این مشکل الکترونیکی‌شدن خطوط تاکسیرانی بهترین راه ممکن به نظر می‌رسد. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرج ادامه داد: مقدمات اجرایی شدن این طرح با انجام بخش‌هایی از امور هوشمند‌سازی تاکسی‌ها انجام شده است. اسکندری یادآورشد: نصب دستگاه کارت‌خوان بسیار هزینه‌بر است و از آنجا که هر دستگاه بین یک تا یک و نیم میلیون تومان هزینه دارد، تاکسی‌داران به سختی می‌توانند از پس هزینه آن بربیایند. مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرج افزود: براین اساس درصدد هستیم با رایزنی با بانک‌های عامل شرایطی را فراهم کنیم که کارتخوان‌ها را به صورت اقساطی و یا رایگان در اختیار رانندگان قرار دهیم. وی در خصوص اضافه شدن کرایه تاکسی‌ها با توجه به آزاد شدن نرخ بنزین گفت: اضافه شدن کرایه تاکسی‌ها تصمیمی کشوری است و در صورت تصویب، به صورت لایحه به شورای شهر ارائه می‌شو‌د و درصورت تصویب از طریق فرمانداری ابلاغ و اجرایی می‌شود. این مسئول در پایان گفت: تا کنون تصمیمی برای گران شدن کرایه تاکسی‌ها برای ماه‌های باقی مانده از سال گرفته نشده و نرخ کرایه تاکسی‌ها تغییر نخواهد کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود