17 فروردین 1394
شماره خبر: 139798

افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در سال 94؛ 20 تا 25 درصد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در سال 94؛ 20 تا 25 درصد


اعضای پارلمان شهری کرج لایحه افزایش 20 تا 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی های گردشی و خطی این کلانشهر در سال جاری را به تصویب رساندند.
اعضای شورای اسلامی شهر کرج بر اساس قانون پیشنهاد خود را برای میزان افزایش قیمت حمل و نقل و کرایه‌های تاکسی به فرمانداری این شهرستان ارائه کردند که این موضوع بر اساس گزارش سازمان تاکسیرانی توسط پارلمان شهری مصوب شد. بر این اساس، اعضای شورای اسلامی شهر کرج بر اساس پیشنهاد سازمان تاکسیرانی این کلانشهر پیشنهاد افزایش 30 تا 35 درصدی کرایه‌های تاکسی را در سال جدید ارائه کرده بودند که این موضوع با مخالفت فرماندار کرج روبه‌رو شده بود. به این ترتیب با موافقت فرمانداری شهرستان کرج به منظور افزایش 20 تا 25 درصدی کرایه تاکسی ها، نرخ سالیانه کرایه در کلانشهر کرج مانند سایر کلانشهرها با یک شیب ملایم و تفاوت اندک از امروز مورخ 17 ادیبهشت محاسبه و اعمال گردید. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با اعلام این خبر، عنوان کرد: طبق این مصوبه از امروز نرخ کرایه های تاکسی در کرج افزایش خواهد یافت و بر همین اساس نرخ کرایه ها به تاکسیران ها اعلام و با برچسب هایی که در تاکسی ها نصب می شود به شهروندان نیز اطلاع رسانی خواهد شد. پرویز اسکندری افزود: افزایش نرخ تاکسی های خطی به میزان 20 درصد و همچنین تاکسی های گردشی به میزان 25 درصد در نشستی که با حضور نمایندگان خطوط تاکسیرانی کرج و سرپرست حوزه انتظامی تاکسیرانی برگزار گردید، اعلام شد.
این مسئول اظهار داشت: با اجرایی شدن این مصوبه تیم های نظارتی سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج با گشت زنی محسوس و نامحسوس در سطح شهر با هرگونه تخلف احتمالی رانندگان تاکسی ها برخورد می کنند و با متخلفان برابر قانون رفتار می شود. وی خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر کرج و سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج در تصویب مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی های این کلانشهر، دغدغه ها و حقوق متقابل مسافران و تاکسیرانان را لحاظ داشته است و امید آن می رود که این تصمیم گیری به نحوی باشد که شاهد رضایت خاطر هر دو طرف باشیم. گفتنی است کلانشهر کرج حدود 12 هزار دستگاه تاکسی دارد که روزانه در 120 خط بیش از یک میلیون و 500 هزار سفر درون شهری شهروندان با آنها انجام می شود

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود