6 آبان 1402
شماره خبر: 294620

هنرنمایی دانش آموز البرزی برای کودکان غزه

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو



اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم متوجه خواهیم شد که هنرمندان در انتقال مفاهیم تمدنی بسیار نقش آفرین بوده‌اند و اگر هنر و هنرمند نبود، تاریخ بشریت نمی‌توانست روند تکامل انسانی خود را به این گونه رقم بزند.
هر ساله آموزش و پرورش به منظور ایجاد روحیه همکاری، رقابت و نشاط در بین دانش آموزان در کنار علم آموزی، اقدام به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مختلف می‌نماید، که یکی از این رویدادهای مهم هنری در چند سال اخیر، جشنواره فرهنگی و هنری فردا است. این جشنواره در راستای تحقق بخشی به اهداف سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری و زیبایی شناختی برگزار می‌شود و دانش آموزان می‌توانند در بسیاری از شاخه‌های هنری مانند نمایش،سرود، تئاتر،نقاشی و . . . بر اساس علاقه‌مندی خود شرکت نموده و به رقابت بپردازند. در این میان گفتگویی داریم با خانم ریحانه صفری دانش آموز پایه دوازدهم هنرستان ۱۷ شهریور ناحیه یک کرج، که در چهل و یکمین دوره مسابقات کشوری فرهنگی هنری فردا در رشته نقاشی دیجیتال، موفق به کسب رتبه برتر شده است. وی گفت: من از دوران کودکی به نقاشی علاقمند بودم، چرا که نقاشی کردن احساس خوبی به من می‌دهد. فراگیری این رشته را به صورت پایه از دوران کودکی شروع کردم و در مدرسه هم از معلمان هنر کمک می‌گرفتم. بعد از ورود به هنرستان هم با کمک معلم‌هایم، نقش خود را در این رشته تقویت کردم و از طریق یکی از دبیران خود با این جشنواره آشنا شدم و برای اولین بار در آن شرکت کردم. علاقه وافری به نقاشی دیجیتال داشتم و در همین رشته وارد مسابقات شدم وتوانستم اثر خود را به عنوان اثر برگزیده ثبت کنم. ریحانه صفری ادامه داد: در روزهای اخیر با توجه به اتفاقاتی که در کشور فلسطین رخ داده است، این اتفاقات هم مایه افتخار و مباهات است و هم مایه ناراحتی. برای افرادی که زبان آنها، زبان هنر است کشتار کودکان غزه بسیار تلخ است؛ از این رو تصمیم گرفتم به عنوان یک هنرمند، از طریق زبان هنر با این کودکان و همینطور مردم دنیا سخن بگویم. به آنها بگویم که تنها نیستند و ما همیشه از آنها حمایت خواهیم کرد؛ دوستان کوچک من محکم بمانید تا مقاومت بماند، ما کودکان ایران با شما همدرد و همدل هستیم. دانش آموز هنرمند البرزی افزود: زمانی که برای مرحله کشوری به این مسابقات به تهران اعزام شدیم در کارگاه نقاشی با معلم خود در حال صحبت بودیم که ناگهان فکری به ذهنم خطور کرد، اینکه چطور می‌توانم صدای خود را به گوش جهانیان برسانم و حمایت خود را از کودکان غزه نشان دهم.
شروع کردم به خلق صحنه ای پر از احساس و غرور و نامش شد " کودکان بی پناه" .
صدای همراه با بغض این دختر هنرمند، جایی بس تامل دارد. گفتگو با او را ادامه دادیم و از نقش دانش آموزان در سربلندی ایران عزیزمان پرسیدیم.او گفت: دانش آموزان با فراگیری مهارت‌های مختلف می‌توانند در انتشار حقایق، به ویژه درباره مسائل روز تاثیرگذار باشند. ما دانش آموزان با توجه به فرهنگ غنی و با تکیه بر قرآن و اسلام می‌توانیم با مشارکت فعال در مدرسه به ویژه مسابقات، جشنواره‌ها و فعالیت های تربیتی، پیشرفت‌های کشور عزیزمان را به رخ بکشیم و ثابت کنیم که ما بچه‌های ایران عالم، پرقدرت، توانمند، مهربان و مسئولیت پذیر هستیم. ریحانه صفری در پایان اظهار داشت: جا دارد در اینجا از پدر و مادر عزیزم که مشوق‌های اصلی من در این مسیر هستند، تشکر ویژه داشته باشم و همچنین از معلمان و مدیر مدرسه خود که بسیار با من همراه و همدل هستند و آینده‌ای پر از آرامش و امنیت برای تمامی جهانیان به ویژه مسلمانان آرزو دارم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود