4 دی 1390
شماره خبر: 3260

روزنه های تخلف انتخاباتی پوشانده شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

روزنه های تخلف انتخاباتی پوشانده شده است

فرماندار کرج، از حضور 750 شعبه اخذ رأی با دو میلیون تعرفه برگه رأی در حوزه انتخاباتی شهرستان کرج خبر داد.
مهدی ایران نژاد در نشست خبری که همزمان با آغاز ثبت نام از کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از حضور 750 شعبه اخذ رأی و دومیلیون تعرفه برگه رأی در شهرستان کرج خبر داد و تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، در انتخابات پیش رو 685 شعبه شهری و 65 شعبه روستائی در شهرستان کرج پیش بینی شده است. وی در خصوص شعبه های سیار گفت: بی شک در مسیرهای صعب العبور و برای رفاه حال برخی شهروندان که قادر به حضور در شعب ذکر شده نخواهند بود، شعبه سیار پیش بینی خواهد شد. وی افزود: تاکنون اعلام رسمی مبنی بر میزان جمعیت این شهرستان صورت نگرفته است اما بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، جمعیت این شهرستان در حدود دو میلیون و 111 هزار نفر در سه بخش مرکزی، اشتهارد و آسارا اعلام شده است که با اعلام رسمی آن می توان برنامه ریزی های مناسبی در حوزه های مختلف انجام داد. وی اظهار داشت: بر این اساس در سطح شهرستان کرج، فرمانداری کرج به عنوان حوزه اصلی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دو بخش آسارا و اشتهارد به عنوان حوزه های فرعی نسبت به اخذ آراء مردم اقدام خواهند کرد.
صیانت و امانتداری از آرا در رأس امور
ایران نژد، با اشاره به برگزاری انتخابات در برهه حساسی از زمان و در شرایط تلاش بیگانگان در خدشه دار کردن انتخابات، صیانت و امانتداری از آراء مردم را سرلوحه امور مسئولان و مدیران اجرائی امر انتخابات عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی همه باید به دور از حواشی و جریانات موجود، برگزاری انتخاباتی شیشه ای و شفاف و تلاش برای رواج اعتمادسازی در جامعه و قانون مداری را در دستور کار خود قرار دهند. فرماندار کرج گفت: اقدامات انتخاباتی شهرستان کرج از سه ماه پیش آغاز شده و همه راهکارهای لازم برای داشتن انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه و تخلف در این حوزه انتخاباتی بررسی شده و امکان هیچ گونه تخلف انتخاباتی چه برای مجریان امر انتخابات چه رأی دهندگان وجود ندارد. وی از نظارت دقیق بر عملکرد کاندیدا و رصد اقدامات آنها حتی نمایندگان فعلی مجلس خبر داد و گفت: هرگونه تخلف انتخاباتی در پرونده شخص ثبت و در تعیین صلاحیت آنها موثر خواهد بود. وی افزود: حضور و تعامل کلیه معتمدین محلی، سازمانهای مردم نهاد در انتخابات، تضمینی بر حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی خواهد بود و تلاش شده تا با به کارگیری کانون مساجد، تریبون ائمه جمعه و اصحاب رسانه انتخاباتی با شکوه و عظیم در کرج داشته باشیم.
ارائه گزارش عملکرد درحضور حداکثری مردم مؤثر است
ایران نژاد، ارائه آمار و ارقام دقیق و شفاف در گزارش عملکردی دولت و مدیران و مسئولان استانی را از عوامل مؤثر در ایجاد اعتماد مردم به مسئولان و حضور مؤثر آنها در انتخاب نمایندگان خود در مجلس خواهد داشت.
وی افزود: در مجموعه مدیریتی کرج تلاش بر این است که از شعار دادن دوری کرده و توان خود را در میدان عمل و اقدامات عملی و میدانی به تصویر بکشیم. پاسخگوئی کشیک حوزه انتخابی کرج بعد از ساعت اداری
این مسئول با اشاره به آغاز ثبت نام از کاندیدای انتخاباتی تصریح کرد: واحد کشیک حوزه انتخابی کرج بعد از ساعت اداری نیز پاسخگوی مراجعه کنندگان خواهد بود.
برخورداری کاندیداها از حق یکسان در امر تبلیغات
فرماندار کرج از احتمال حضور بیش از 100 کاندیدا از استان البرز در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد. مهدی ایران نژاد، ضمن تأکید بر این موضوع که تا پایان زمان ثبت نام ارائه آمار دقیق از تعداد حضور کاندیداها میسر نیست، از احتمال حضور بیش از 100 کاندیدا در سطح استان البرز خبر داد. وی گفت: هر شخصی که در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کند و صلاحیت وی تأئید شود، باید مورد احترام همگان باشد و هرگونه فعالیت در جهت تخریب کاندیدا تخلف محسوب می شود. وی با اشاره به آغاز زمان ثبت نام از سوم دیماه و به دنبال آن شروع مهلت قانونی تبلیغات بعد از تعیین صلاحیت کاندیدا، شرایط و حق و حقوق تبلیغاتی را برای همه کاندیداها یکسان عنوان کرد و در پاسخ به این سؤال که آیا نمایندگان فعلی استان در مجلس، که احتمال کاندید شدن مجدد آنها می رود، امکانات و حقوق بیشتری در امر تبلیغات خواهند داشت، تصریح کرد: با رعایت احترام و عرض تشکر از زحمات نمایندگان فعلی، تأکید می کنم از زمان شروع تبلیغات همه در یک شرایط بوده و از حق و حقوق یکسانی برخوردار خواهند بود. فرماندار کرج با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد انتخاباتی کرج و کسب رتبه ممتاز کرج در عملکرد انتخاباتی طی مانورهای انجام شده، عنوان کرد: کلیه بسترهای لازم به منظور برگزاری انتخاباتی سالم در فضایی آرام و به دور از حاشیه در شهرستان کرج صورت گرفته و با اقدامات کارشناسی و مدبرانه مسئولان امر انتخابات در شهرستان، کوچکترین روزنه تخلفاتی نیز پوشیده شده و امکان تخلف انتخاباتی در شهرستان چه از طرف مردم و چه مسئولان، وجود ندارد. وی با اشاره به این موضوع که حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی در ناکام ماندن ضربات بیگانگان و دشمنان، هدف و خواست همه مسئولان استانی و کشوری است، افزود: خواست و پیش بینی بنده، حضوری مقتدرانه و بیش از 60 درصدی، بیانگر وفای به عهد مردم استان البرز با آرمانهای امام راحل و رهبر کبیر انقلاب در روز انتخابات و پای صندوق های رأی است.
رواج اخلاق انتخاباتی
فرماندار کرج گفت: تلاش در جهت رواج اخلاق انتخاباتی و اعتماد سازی جامعه نسبت به مسئولان و نمایندگان، حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی را تضمین خواهد کرد. وی افزود: متولیان امر انتخابات و مردم همه باید با اطلاع رسانی صحیح، چهره به چهره و زبانی و بدون هیچ گونه جانبداری از شخص خاصی، حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی، به منظور ناکام ماندن تلاشهای بیگانگان در متزلزل عنوان کردن جو داخلی کشور، را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند. وی افزود: شاخص رشد سیاسی منطقه، تأثیر زیادی در آینده استان خواهد داشت و شوراها به عنوان یک پارلمان محلی باید همه تلاش خود را در راستای ارتقاء تفکر سیاسی مردم به کار گیرند. وی ادامه داد: در شرایط کنونی که بیگانگان و رادیوهای آنها نهایت تلاش خود را برای وارد کردن شوک به جامعه اسلامی ما و ایجاد فتنه و آشوب در انتخابات پیش رو به کار گرفته اند، بالا بردن شعور سیاسی اقشار جامعه و کمک به آنها در شناسایی و تشخیص دشمن ما را در مبارزه با اقدامات شوم آنها موفق خواهد کرد. ایران نژاد تصریح کرد: مبنای حاکمیت نظام اسلامی، مردم بوده و بی شک در ایران اسلامی معیار رأی و نظر مردم که حاکمان اصلی این نظام هستند است، بنابراین وظیفه همه مسئولان و مدیران اجرائی امر انتخابات اینست که با شفاف سازی هر چه بیشتر امر انتخابات و برگزاری انتخاباتی شیشه ای، مردم را در گزینش صحیح و انتخاب و رأی آینده ساز خود، یاری کنند. وی، مشارکت حداکثری، قانون مداری، امانتداری و عدالت محوری را شعار و هدف انتخابات پیش رو عنوان کرد و افزود: با ایجاد یک فضای شفاف، سالم و قانون مدار، بدون جانبداری و رعایت عدالت و پیشه کردن تقوا در مراحل اجرایی انتخابات، باید امانتدار رأی مردم بوده و انتخاباتی معرف ارزشهای ناب اسلامی و در راستای منویات رهبری را در معرض دید جهان قرار دهیم.
مسئولان کرج در انتخابات بی طرف باشند
فرماندار کرج گفت: مسئولان این شهرستان به ویژه دست اندار کاران هیئت های اجرایی برگزاری انتخابات باید با بی طرفی خود زمینه بیش از پیش را برای جلب رضایت و اعتماد مردم فراهم کنند. مهدی ایران نژاد با بیان این مطلب در سومین مانور آزمایشی انتخابات کرج در فرمانداری افزود: بر این اساس مسئولان با قانون مداری، امانت داری و صیانت از آرای مردم وعدالت محوری می توانند نقش موثری را در خنثی سازی حربه های فرهنگی دشمن داشته باشند. وی ادامه داد: ساختار نظام و دولت از پشتیبانی مردم بوده و با احترام به آرای مردم و صیانت از آرای آنان می توان گام های سازنده ای را برای جلب رضایت عموم برداشت. ایران نژاد اضافه کرد: اعتماد عمومی مردم به عنوان یک سرمایه ملی است که قطعاً جانبداری از کاندیداهای خاص خیانت به این سرمایه مهم کشور محسوب می شود. وی اظهارداشت: هر فردی که بعنوان منتخب مردم انتخاب شود مورد تأیید بوده و همه مسئولان با همکاری با فرد منتخب باید تلاش خود را برای توسعه و آبادانی کشور کنند. فرماندار کرج تأکید کرد: خوشخبتانه شهرستان کرج با اجرای مانورهای آزمایشی توانسته است گامهای سازنده ای رادر جهت برگزاری انتخابات سالم دراین شهرستان بردارد. ایران نژاد گفت: در مانور آزمایشی 30 نفر ازمعتمدان هیأت اجرایی کرج به هیأت نظارت شورای نگهبان برای تأیید معرفی می شوند. وی ادامه داد: تمامی سیستمها و نوع تخصص های رایانه ای حوزه انتخابی کرج امروز به صورت عملیاتی و میدانی کنترل شده و بواسطه عملکرد مثبت تیم انتخابی شهرستان در این حوزه توانسته ایم به رتبه های ممتازی در سطح وزارت کشور دست یابیم.
اعمال نظارت بر روند اطلاع رسانی اخبار انتخاباتی در رسانه ها
فرماندار کرج، از اعمال نظارت دقیق بر روند اطلاع رسانی و پوشش اخبار انتخاباتی توسط کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی شهرستان کرج خبر داد و گفت: پوشش اخبار در همه رسانه ها باید هدفمند و در جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات بوده و رسانه ها باید با عدم پرداخت به حواشی و آنچه موجب تخریب برگزاری انتخاباتی سالم شود خودداری کنند. وی افزود: هرگونه فعالیت و پوشش خبری رسانه ها در جهت تبلیغ یا تخریب کاندیدهای معرفی شده، تخلف محسوب شده و مطابق دستورالعملی که متعاقباً اعلام می شود با آنها برخورد صورت خواهد گرفت. ایران نژاد تصریح کرد: همه در هر جایگاه و مسئولیتی باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده و سعی در رواج آن در بستر جامعه داشته باشند. وی افزود: امروز شاهد ضربات محسوس دشمن بر پیکره نظام اسلامی و تبلیغات سوء آنها به ویژه از طریق رسانه های بیگانه هستیم بنابراین نقش رسانه های داخلی در تبلیغات اسلامی انتخابات و تشویق مردم در حضوری با شکوه، نقشی حساس و آینده ساز بوده و رسانه ها باید اهمیت و حساسیت کار خود در برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه را درک و در راستای تحقق آن قدم بردارند. وی همچنین، از فعالیت آگاهانه کمیته امنیتی انتخابات در سطح شهرستان خبر داد و گفت: اعضای این کمیته بسیار مدبرانه در راستای شناخت و آسیب شناسی چالش های انتخابات گذشته فعالیت کرده و هرگونه جوسازی و یا ایجاد بستر فتنه و انحراف در انتخابات پیش رو را مانع خواهند شد. فرماندار کرج تصریح کرد: هرگونه تبلیغات زودهنگام و یا تلاش در جهت تخریب کاندید دیگر، توسط کمیته امنیتی انتخابات شهرستان کرج رصد و به عنوان تخلف انتخاباتی در پرونده شخص ثبت و در تعیین صلاحیت وی مؤثر خواهد بود.



منبع: کرج نیوز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود