19 آبان 1392
شماره خبر: 109814

ترکش بی توجهی ها به جان «جامعه نابینایان»

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

ترکش بی توجهی ها به جان «جامعه نابینایان»


حدود 10 سال قبل جمعیتی به نام «جامعه نابینایان» در شهر کرج دیده به جهان گشود تا مرهمی بر دردهای جان کاه کسانی باشد که تابلوی « دنیا زیباست اما من آن را نمی بینم...» مقابل چشمان شان نصب شده است؛ جامعه ای که در گیر و دار مشکلات اقتصادی کشور و سخت تر شدن شرایط زندگی، بی توجهی ها همچون ترکشی به وجودشان نشسته است.
درِ کارگاه قالی بافی که به رویمان گشوده می شود؛ انگار دری از درهای بهشت به رویمان باز شده است؛ دخترانی روشن دل اما نجیب و با غیرت شانه به شانه یکدیگر نشسته اند و نقش زندگی را در دارِ قالی رج می زنند، شاید آنها دنیا را نمی بینند اما تماشای آنها برای بینایان چه لذت وصف ناپذیری دارد؛ یادآور آیه شریفه «فتبارک ا... احسن الخالقین» هستند. به احترام مهمانان از زمین بلند می شوند و سلام می گویند؛ حضور فاطمه اسکندری – عضو شورای اسلامی شهر- و مصطفی رضا حسینی – معاون فرهنگی شهرداری کرج- در جمع گرم و صمیمی شان، لبخندی رضایت بخش بر چهره شان نشانده و آنان را به حل مشکلات امیدوارتر ساخته است.
بهزیستی بیشتر توجه کند
عضو شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از کم کاری برخی دستگاهها از جمله بهزیستی در رسیدگی ویژه به مشکلات معلولین، اظهار داشت: کلانشهر کرج امروز نیازمند تحولات فرهنگی و اجتماعی است و در سایه این تحولات می توان دیدگاه ها نسبت به مشکلات معلولین را

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود