5 بهمن 1392
شماره خبر: 114622

معابر شهر تن پوشی از آسفالت به خود گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

معابر شهر تن پوشی از آسفالت به خود گرفت


اخذ گواهینامه فنی فرآیند تولید آسفالت از سوی وزارت راه برای نخستین بار در استان البرز، صرف حدود ۳۵۰ هزار تن آسفالت در شش ماهه نخست سال جاری، اجرای عملیات روکش آسفالت در مناطق ۱۲گانه کرج و از جمله اخباری است که بارها و بارها به چشم خوانندگان اخبار سایتها، روزنامه ها و هفته نامه های محلی شهر و استان خورده است.
اخذ گواهینامه فنی فرآیند تولید آسفالت سوی وزارت راه برای نخستین بار در استان البرز، صرف حدود ۳۵۰ هزار تن آسفالت در شش ماهه نخست سال جاری، اجرای عملیات روکش آسفالت در مناطق ۱۲گانه کرج و سایر پروژه های عمرانی سطح شهر،عملکرد مطلوب مدیریت و پرسنل سازمان عمران و نوسازی، تقدیر شهردار و عضو شورای اسلامی شهر کرج از روند مطلوب فعالیت های عمرانی در سطح شهر و برگزاری جلسات دوره ای معاونین عمران مناطق به منظور هماهنگی فعالیت های عمرانی در شهر از جمله اخباری است که در سایتهای خبری بارها و بارها به چشم خوانندگان اخبار سایتها، روزنامه ها و هفته نامه های محلی شهر و استان خورده است. در این میان با اشاره به روند صعودی میزان تولید آسفالت از طریق سازمان عمران و نوسازی و عملکرد مثبت کارخانه آسفالت آن سازمان که نشان از اراده و اهتمام مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری و فعالیت مستمر و مطلوب سازمان است. در این راستا؛ شهروندان کرجی نیز شاهد تغییر و تحول مثبت در بحث آسفالت در معابر شهر کرج هستند و با توجه به هدف شهرداری کرج در راستای تحقق ” نهضت آسفالت ” کوچه پس کوچه های کرج نیز مشمول طرح توزیع و پخش آسفالت قرار گرفته است.
روند مطلوب طرحهای عمرانی با محوریت آسفالت
با یادآوری عملکرد شهرداری در حوزه آسفالت پیش از تاسیس سازمان عمران و نوسازی و متعاقبا راه اندازی کارخانه آسفالت، می توان اینگونه برآورد کرد، که فعالیت این سازمان ضمن برداشتن هزینه مضاعف از دوش شهرداری، روند اجرای طرح های عمرانی با محوریت آسفالت را افزایش داده است. در این راستا، اقدامات حوزه آسفالت و ساماندهی معابر در سطح مناطق 12 گانه شهرداری کرج و متولیان عمران در سطح شهر، طی سال های اخیر بسیار ملموس و مشهود بوده و با سالهای قبل قابل مقایسه نیست. در این خصوص می توان میزان تولید آسفالت و توزیع آن در مناطق 12 گانه شهرداری کرج طی 9 ماهه سال جاری را در مقایسه با سال گذشته مقایسه کرد.
انجام فعالیت های عمرانی و آسفالت معابر طبق اولویت های برنامه ریزی شده
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری، شهرسازی و سیمای شهری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به وضعیت آسفالت خیابانهای سطح شهر، گفت: آسفالت معابر باید در دمای بالای 10 درجه سانتی گراد انجام شود چرا که اگر در دمای کمتر از این انجام شود، عدم کارآیی غلتک را رقم می زند. وی در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده عمرانی در حوزه آسفالت معابر، خاطرنشان کرد: با توجه به مساعد بودن هوا، عملیات لکه گیری آسفالت در شهر نیز از ساعت 11 صبح با توزیع آسفالت توسط سازمان عمران و نوسازی و از طریق مسئولان عمران مناطق آغاز می شود. این عضو شورای شهر با اشاره به استفاده از غلتک و عملیات متراکم سازی آسفالت در معابر گفت: این عملیات باید از همان ابتدای کار صورت گیرد، تا آسفالت در جای خود قرار گرفته و متراکم شود و تا زمانی که تمامی نقاط ناهموار پوشانده شود ادامه می یابد. این مسئول گفت: فعالیت های عمرانی و آسفالت معابر در کرج طبق اولویت های برنامه ریزی شده اجرا و در حال انجام است و کارخانه آسفالت سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج نیز این آمادگی را دارد که میزان آسفالت مناطق را به حد نیاز تامین کند. غلامرضایی با بیان اینکه، شهر تبلور فضایی از عملکردهای مختلف شهری است، به عملکرد شهرداری در عرصه عمرانی شهر اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی در شهر با هدف برطرف کردن نیازهای زندگی شهروندی تعریف و اجرایی می شود. عضو و رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری، شهرسازی و سیمای شهری شورای اسلامی شهر کرج، ادامه داد: بنابراین، تعریف مسئولان اجرایی برای اجرای طرح های عمرانی کلان در سطح شهر در هر دوره ای باید متکی به دانش، نیازها و خواسته‌های زندگی شهروندی باشد. این مسئول با بیان اینکه، وسعت و گستردگی کار عمرانی در کرج بالاست، گفت: با توجه به امکانات و بودجه های موجود، مدیریت شهری برای انجام اقدامات عمرانی باید بر اساس اولویت ها عمل کند.
رشد جمعیت، وسعت کار عمرانی در شهر را افزایش داده

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود