22 شهریور 1393
شماره خبر: 129152

عشق دیدن روی گل، هزاران نفر را به کرج کشاند

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

عشق دیدن روی گل، هزاران نفر را به کرج کشاند


در طول سال های گذشته تا به اکنون، هیچ جشنواره و نمایشگاهی تا این حد نتوانست مردم را دور خود جمع کند، یک مجموعه دیدنی که علاوه بر البرزنشینان، تهرانی ها را هم به کرج کشاند.
سومین جشنواره بزرگ گل و گیاه استان البرز روز شنبه هفته جاری در حالی کلید خورد که مجموعه از زیبایی گل های رنگارنگ با شاهکار هنرمندان بر روی مردم گشود و گوشه گوشه فضای نمایشگاه جاذیه خاص برای بازدیدکنندگان دارد. از ترافیک سنگین در میدان ورودی کلانشهر کرج و شهروندان گل به دست می توان حدس زد که در این نزدیکی ها گل به سبزه آراسته شده است ، گردآوری یک مجموعه بزرگ از شاهکار طبیعت و چیدمان زیبا در یک مکان مناسب چیزی نیست که هر کس به سادگی از کنار آن بگذرد. ورودی جشنواره و نمایشگاه گل ، حسابی در این هفته شلوغ بود، با نگاهی دقیق می توان دید که از پارکینگ تا شهربازی پارک شهید چمران دراین هفته از پس ، خوان پرطرفدار گل و گیاه بی بهره نبوده اند. صدها خودرو در پارکینگ بوستان متوقف است و ورودی و خروجی فضای منتهی به نمایشگاه ترافیک سنگینی می کند. غروب که می رسد، جمعیت هم آنقدر زیاد است که اگر خانواده ای کم دقتی کند ، اعضایش همدیگر را گم می کنند، به هرحال توصیف این زیبایی زبان به زبان می چرخد و مردم را دسته دسته به این مکان می کشاند. اطراف جشنواره و نمایشگاه محصور است و متصدیان صبح ها به ازای هر نفر پانصد تومان و بعد ازظهرها یکهزار تومان ورودی از بازدید کنندگان دریافت می کنند که به قول شهروندان به دیدنش می ارزد. جشنواره و نمایشگاه ، بازار کار دستفروشان را هم حسابی داغ کرده و هنرمندان سینما و تلویزیون نیز در ساعات شب بیرون از فضای نمایشگاه برای مردم برنامه اجرا می کنند. با ورود به داخل نمایشگاه ، گل های رنگارنگ با گیاهان سبز و قشنگ آنچنان زیبا و با ظرافت در نقوش هنرمندانه در هم تنیده شده اند که از همان ابتدای ورود در شلوغی جمعیت ، خانواده ها و بازدید کنندگان به مدد تلفن های همراه و دوربین های عکاسی و فیلمبرداری ثبت خاطره می کنند. هیچ مجموعه ای نیست، جمعیتی گرداگرد آن نباشد و به هرگوشه که می نگری زیبایی خاص خودش را دارد ، گل از همه رنگ و همه جای دنیا و ایران خوان نمایشگاه را رنگی کرده است. فرش بزرگ گلبافت که هر بخش آن جلوه ای زیبا دارد در وسط نمایشگاه خودنمایی می کند، حدود یکهزار مترمربع مساحت دارد و برای دیدن آن از بالادست ، سکوهای چوبی و فلزی نصب شده است. دریاچه های کوچک مصنوعی در گوشه گوشه نمایشگاه گل و گیاه با سبک هندسی خاصی ایجاد شده و جلوه هایی از مرادب ها و آب های سطحی را می توان در این مکان دید. کمی آن طرف تر زندگی کرج قدیم با ساخت نمایی از یک خانه کاه گلی ، آینه ، رادیو قدیمی و چند ابزار دوران گذشته برای بازدید کنندگان جذابیت خاصی دارد.
شرکت های آموزشی و تولید سموم و کود های کشاورزی هم نمایشگاه را فرصت مناسب برای عرضه محصولات و خدمات خود دیده اند و چند غرفه در این مکان برپا کرده اند.
وحوش هم از نمایشگاه بی بهره نیستند ، کلکسیون کل و بز کوهی در روبروی دشمن دیرینه آنها یعنی گرگ درنده ، آنقدر زیبا و دیدنی است که نمی شود به سادگی از کنار این مجموعه گذشت. پرندگان و چند میمون در داخل حصارهای فلزی این طرف و آن طرف می روند و دو گرگ با حسرت فراوان نگاهشان به خانه کل و بزهای کوهی دوخته اند.
دل کندن از این مجموعه که جمعه شب این هفته آخرین زمان فعالیت آن است برای مردم سخت و دشوار است ، لیکن برخی دست اندرکاران نمایشگاه برپایی این مجموعه بزرگ را کاری سخت و دشوار می دانند و به قول خودشان با تعطیلی آن فردایی آسوده خواهند داشت. از عشق مردم به این مجموعه دیدنی می توان حدس زد که آنها خواستار ماندگار شدن گل و گیاه در جای جای استان البرز هستند و آرزو دارند روزی تمام ایران از خشکی و کم آبی رها شود و به جای آن ، آب فراوان و گل و سبزه خودنمایی کند. از نگاه های بازدید کنندگان می توان فهمید که جشنواره و نمایشگاه بین مردم و طبیعت آشتی برقرار کرده و اثربخشی خود را داشته است ، واز خرید گل و گیاهان زینتی به این نتیجه رسید که باب مشارکت مردم در توسعه فضاهای سبز حتی در داخل خانه ها گشوده شده است . سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج برای سومین سال متوالی است که چنین جشنواره و نمایشگاه گل و گیاه برپا می کند، لیکن آنطور که برخی مردم و مسوولان می گویند جشنواره امسال دیدنی تر بود. اکنون حدود 270 بوستان کوچک و بزرگ در کلانشهر کرج وجود دارد که برای تفرج جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری آن کافی نیست . به گفته مریم قهرمانی عضو شورای اسلامی شهر کرج ، شهرداری باید از این پس در تمام پارکهای شهر کلکسیون گل و گیاه ایجاد کند تا مردم بتوانند از جلوه های این فضاها استفاده بهینه کنند. او به ایرنا گفت: نمایشگاه گل و گیاه اقدام ارزشمندی برای معرفی گونه های گیاهی به مردم است لیکن شهروندان باید شاهد چنین جلوه هایی در محدوده زندگی خود باشند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود