25 مهر 1391
شماره خبر: 13355

پروژه های نیمه تمام ورزشی البرز را دریابیم

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

پروژه های نیمه تمام ورزشی البرز را دریابیم

البرز استان نوپایی که ظرفیت های ورزشی بسیاری را در خود جای داده است اما میزان امکانات کنونی در این استان با جمعیت بسیار بالای آن تناسب ندارد و به نظر می رسد باید با افزایش اعتبارات و همت دوباره مسئولان فکری به حال پروژه های نیمه تمام کرد.
سال از نیمه گذشت و پروژه‌های عمرانی در برخی بخش ها همچنان در حد وعده باقی مانده است، حال با مشاهده روند پیشرفت پروژه ها باید معجزه ای رخ دهد که وعده برخی از مسئولان محقق شود. مایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی های مختلف بر خلاقیت و ابتکار مدیران و همچنین مدیریت بهتر مدیران دستگاه های اجرایی استان تاکیدات فراوانی داشته اند ولی گویا این سخنرانی ها مورد توجه مدیران قرار نگرفته است. ورزش استان البرز با ورود بهروز منتقمی مدیر کل ورزش و جوانان حال و هوایی گرفت ولی پس ازمدتی به دلیل عدم همکاری سایر دستگاه ها و همچنین عدم جذب اعتبارات ورزش استان به خواب رفت. مقایسه تعداد مدال های سال جاری قهرمانان ورزشی استان البرز در مقایسه با سال های گذشته جای تامل دارد و امروز قهرمانان استان البرز به دلیل ضعف تجهیزات و امکانات ورزشی به دیگر استان ها مراجعه می کنند. در گذشته حداقل دو پیاده روی خانوادگی در طول سال در استان البرز برگزار می شد اما به دلیل عدم حمایت ها شاهد کاهش برگزاری چنین برنامه هایی دراستان هستیم. این در حالی است که تشویق جوانان به سمت ورزش و مهیا کردن زمینه اشتغال آنها سلامت یک جامعه را به ارمغان می آورد. در حال حاضر شاهده پروژه های نیمه کاره در حوزه های مختلف به ویژه ورزش استان البرز هستیم که پیشرفت فیزیکی حلزونی این پروژه ها برای رشد استان واقعاً امیدوار کننده است. به نظر می رسد تخصیص اعتبارات ملی و استانی به پروژه ها و انگیزه بخشی به مدیران کنونی تنها راه حل پیشرفت پروژه های بر زمین مانده در ورزش البرز و رونق و توسعه ورزش در این استان باشد.
جهش بزرگ استان البرز با کلنگ زنی پروژه های ورزشی
محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در سفر اسفند ماه سال گذشته به البرز در مجموعه ورزشی انقلاب کرج گفت: تا سال آینده سالن 6 هزار نفری کرج، استادیوم 5 هزار نفری ساوجبلاغ و نظر آباد، سالن جانبازان کرج، 4 سالن مختص ورزش باستانی در چهار شهرستان استان البرز با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد تومان و نیز 19 سالن چند منظوره و چند استخر سرپوشیده درقالب 38 پروژه ورزشی افتتاح خواهد شد. وزیر ورزش این وعده ها را تا پایان سال جاری داده است که سال در حال تمام شدن است بنابراین مسئولان استان به زمان در نظر گرفته شده توجه و به وعده داده شده عمل کنند.
78 پروژه ورزشی در البرز در حال پیگیری و اجرایی شدن است
مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز از اجرایی شدن 78 پروژه ورزشی در استان البرز خبر داد. بهروز منتقمی اظهار داشت: برخی از این پروژه ها تا سال آینده و برخی دیگر نیز تا پایان برنامه پنجم توسعه اجرایی و به بهره برداری خواهند رسید. وی ادامه داد: در حال حاضر میانگین پیشرفت فیزیکی 78 پروژه ورزشی استان البرز بین ده تا 90 درصد است. مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز افزود: یکی از مشکلات ما تامین بودجه به ویژه برای هیئت های ورزشی استان البرز است. منتقمی تصریح کرد: استادیوم 5 هزار نفری نظرآباد، ساوجبلاغ و 50 هزار نفری کرج از جمله پروژه های ورزشی استان هستند که برخی از آنها طی سال آینده و برخی دیگر نیز طی سه سال آینده به بهره برداری می رسد.
کمبود سالن تخصصی و فضای تمرینی اختصاصی در البرز
مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز اظهار داشت: استان البرز نیازمند سالن های تخصصی و فضای تمرینی اختصاصی است که در این زمینه استان دارای ضعف است. به هر روی مروری بر وعده های داده شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان البرز تنها رسالت رسانه ای و یادآوری به مسئولان بود تا بدانند مردم و رسانه ها همچنان چشم انتظار تحقق وعده ها هستند.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود