16 شهریور 1394
شماره خبر: 148610

جشنواره تئاتر استانی البرز در ایستگاه پایانی

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

جشنواره تئاتر استانی البرز در ایستگاه پایانی


آخرین روز از برگزاری جشنواره تئاتر استانی البرز با حاشیه هایی همراه بود به طوری که بسیاری از تماشاگران را غافلگیر کرد.
صدای همهمه برخی از کارگردانان که آثارشان به جشنواره رسیده است به گوش می رسد نزدیکتر که می شوم صداها در از جنس اعتراض است. هنرمندان، برخی از مسئولان و همچنین تماشاگران در سالن منتظر آغاز اجرای نمایش هستند. هوا گرم است صدایی از پشت سرم به علامت اعتراض بلند می شود تماشاگران دو به دو ایستاده یا نشسته همه حواسشان را به اعتراض ها سپرده اند.
یکی از کارگردانان را می بینم که عصبانی در حال عبور است از وی علت اعتراض های را می پرسم و می گوید: دو ساعت دیگر اجرای نمایش آغاز می شود ولی سالن به لحاظ فنی آماده نیست.
وی که خود را رهام عسگرپور معرفی می کند، می گوید: هر جشنواره یک دبیر جشنواره دارد که وظایفش مشخص است جشنواره تئاتر استانی البرز با همه کمی ها و کاستی ها آغاز شد مسئولان وعده دادند که مشکلات را حل کنند ولی مشکلات به طور ناقص حل و فصل شد و هنوز هنرندان با کمبود امکانات دست و پنجه نرم می کنند. عسگرپور می افزاید: دبیر جشنواره تئاتر استانی البرز از روز نخست حضور نداشته و هیچکدام از اجراها را ندیده است برای نبود امکانات به هر که اعتراض می کنیم فضا را حراستی می کنند. این کارگردان البرزی در پایان به خبرنگار مهر می گوید: از قبل از شروع جشنواره به مسئولان گفته شد نور سالن مشکل دارد وعده دادند که این مشکل را حل کنند ولی این مشکل که حل نشد دیگر مشکلات نیز اضافه شد. انبوه جمعیت اعم از تماشاگران و تعدادی از کارگردانان و بازیگران در سالن اصلی تاتر شهر کرج حضور دارند که ناگهان جیغی بنفش در سالن طنین انداز می شود و پس از چند لحظه به خاموشی می گراید. یکی دیگر از کارگردانان که به علت کمبود امکانات در روز پایانی جشنواره انصراف داده است در گفتگو با مهر می گوید: طبق جدول اجراهای جشنواره دو اجرا در ساعت های ۱۵ و ۱۷ انجام می شود که اجرای دوم مختص داوران است. فرانک فروتن می افزاید: از روز اول جشنواره تعداد نورها، پلان نورها را برای اجرا مشخص کرده ایم و انتظار داریم امکانات نور مهیا باشد ولی نیست! فروتن با اشاره به اینکه دکور نمایش از صبح روز قبل از اجرا باید آماده باشد، می گوید: ساعت ۱۵ همان روز اجرا، نور را به ما تحویل داده اند و از ما انتظار دارند اجرا کنیم و این در حالی است که بازیگران فرصت نکرده اند قبل از اجرا تمرین کنند.
وی در پایان می گوید: ای کاش اگر استان ما امکانات، بودجه و برنامه ریزی ندارد جشنواره استانی برگزار نکند.
ادعاهای هنرمندان شاکی در خصوص نبود امکانات تکذیب شد
به سراغ مهدی ابدالی دبیر جشنواره استانی تئاتر البرز می رویم؛ می گوید: گروه نمایش »هفت طبقه» به کارگردانی خانم فرانک فروتن ۲۴ ساعت است که سالن را در اختیار دارد و بهانه پشت بهانه می آورد. ابدالی می افزاید: همه گروه ها از شب قبل سالن را برای زدن دکور در اختیار دارند همه ادعاهای گروه های نمایشی را در خصوص در اختیار نبودن سالن تکذیب می کنم. وی در پاسخ به این پرسش که برخی از کارگردانان مدعی هستند که دبیر جشنواره اجراهای جشنواره را ندیده است و حضور نداشته است، می افزاید: همه نمایش ها در مرحله بازبینی دیده شده است و الزامی برای حضور مجدد نیست. دبیر اجرای جشنوار تئاتر استانی البرز می گوید: مشکلات پیش آمده صورت جلسه شده است تا در کمترین زمان ممکن به آنها بررسی شود. وی در پایان خاطرنشان می کند: در سالن حافظیه ۳ اجرا برگزار شده است تا به امروز هیچ‌گروهی مشکل ایجاد نکرده است. جشنواره استانی تئاتر البرز با همه تلخ و شیرینش روز گذشته به کار خود پایان داد و قصه تکراری نبود امکانات در این استان تازه تاسیس همچنان ادامه دارد....

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود