20 آبان 1394
شماره خبر: 152627

سالن ورزشی۶۰۰۰ نفری کرج در حسرت تکمیل شدن

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

سالن ورزشی۶۰۰۰ نفری کرج در حسرت تکمیل شدن


سالن شش هزار نفری کرج به عنوان بزرگ‌ترین پروژه ورزشی استان البرز در حسرت تکمیل شدن مانده است و متولیان قصه تکراری بی‌اعتباری را دلیل نیمه تمام ماندن این پروژه عنوان می‌کنند.
انجام هرگونه فعالیت ورزشی مستلزم داشتن امکانات سخت‌افزاری است و فضاهای ورزشی نیاز اول هر رشته ورزشی محسوب می‌شود. به‌واقع هر جا فضای ورزشی جدیدی احداث‌شده است به‌تبع آن حجم فعالیت‌های ورزشی فزونی یافته است و درنهایت قهرمانان و مدال‌آوران زیادی به ورزش کشور معرفی‌شده‌اند. در استان البرز نیز با توجه به عقب‌ماندگی‌های فراوان در حوزه سرانه‌های ورزشی این ضرورت احساس شده است که باید به سمت ایجاد امکان ورزشی جدید حرکت کرد و در این میان باید نیم‌نگاهی به ساخت اماکن ورزشی بزرگ با قابلیت پذیرش رویدادهای ملی و بین‌المللی هویت‌ساز حرکت کرد. شاید همین ضرورت بود که در نهایت احداث سالن ورزشی چندمنظوره و بزرگ شش هزارنفری را در اواخر دهه هشتاد در کلان‌شهر کرج کلید زد و امروز استان البرز این شانس را دارد تا با بهره‌برداری از یکی از بزرگ‌ترین اماکن ورزشی سرپوشیده خود در زمره استان‌هایی قرار گیرد که در میزبانی از ورزش‌های داخل سالن حرف برای گفتن داشته باشد. کلید احداث سالن شش هزارنفری کرج به‌عنوان یک طرح ملی از سال ۸۹ کلید خورد و پس از وقفه‌ای سه‌ساله بار دیگر به شکل جدی عملیات اجرایی آن از اواسط سال ۹۳ آغازشدکلید احداث سالن شش هزارنفری کرج به‌عنوان یک طرح ملی از سال ۸۹ کلید خورد و پس از وقفه‌ای سه‌ساله بار دیگر به شکل جدی عملیات اجرایی آن از اواسط سال ۹۳ آغازشده است. این پروژه ملی در ابتدای امسال و با تغییر پیمانکار اجرایی از سوی شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی در روند اجرا دچار تغییراتی شد و خوشبختانه چند ماهی است کار با پیمانکار جدید به شکل مطلوب‌تری در حال پیشرفت است. احداث این سالن ورزشی بزرگ و چندمنظوره در همسایگی پایتخت می‌تواند فرصت‌ گران‌بهایی را نصیب استان البرز کند موضوعی که مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز هم بر آن تأکید دارد و معتقد است احداث این فضای ورزشی فرصت‌های جدیدی برای البرز در عرصه ملی و بین‌المللی فراهم می‌کند. رضا گل محمدی اظهار کرد: با بهره‌برداری از سالن شش هزارنفری کرج قابلیت‌های میزبانی البرز از رویدادهای بین‌المللی ورزشی داخل سالن افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: البرز این قابلیت را دارد تا با بهره‌برداری از سالن شش هزارنفری کرج میزبان رویدادهای مهمی در سطح بین‌المللی باشد و به‌طور حتم نقش‌آفرینی این استان در ورزش کشور پس از افتتاح آن پررنگ‌تر از گذشته خواهد شد. گل محمدی افزود: با توجه به روند اجرایی این طرح بزرگ ملی و درصورتی‌که اعتبارات مصوب به‌موقع تزریق شود در بهمن‌ماه سال آتی شاهد افتتاح این سالن بزرگ ورزشی چندمنظوره خواهیم بود. با توجه به روند اجرایی این طرح بزرگ ملی و درصورتی‌که اعتبارات مصوب به‌موقع تزریق شود در بهمن‌ماه سال آتی شاهد افتتاح این سالن بزرگ ورزشی چندمنظوره خواهیم بودوی با بیان اینکه مجموع اعتبار اختصاص‌یافته به این طرح ملی از منابع مختلف به ۲۵ میلیارد تومان رسیده است، گفت: امیدوارم با توجه به جدیتی که وزارت ورزش و جوانان و مجموع استان به اتمام این پروژه دارند شاهد افتتاح آن در زمان مقرر باشیم. اما سالن شش هزارنفری کرج دارای چه ویژگی‌های فنی است و چه امکاناتی در دل این فضای سرپوشیده بزرگ تعبیه‌شده است. برای گرفتن پاسخ‌های خود به سراغ رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز رفتیم. روزبه زورقی در این‌ خصوص به خبرنگار مهر گفت: پروژه سالن شش هزارنفری کرج بر اساس اعلام پیمانکار ناظر فنی پروژه ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روند کار به‌خوبی پیش می‌رود. وی افزود: این فضای ورزشی سرپوشیده در وسعتی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع احداث می‌شود و در کنار سالن شش‌هزارنفری سرپوشیده آن فضاهای جانبی چون بخش اداری، سرویس‌های بهداشتی و رختکن‌ها، سالن‌های تمرینی و امکانات رفاهی برای تماشاگران تعبیه‌شده است. زورقی بابیان اینکه پیش‌ازاین چندین فضای ورزشی مشابه این سالن در شهرهای مختلف احداث‌شده است گفت: با احداث سالن شش هزارنفری کرج مجموعه انقلاب اسلامی کرج به یکی از کامل‌ترین فضاهای ورزشی کشور مبدل می‌شود و می‌تواند میزبانی مسابقات داخل سالن کشور و حتی برون‌مرزی را بر عهده گیرد. وی ادامه داد: این پروژه ورزشی به میزان قابل‌توجهی می‌تواند جایگاه البرز را در ورزش کشور ارتقا دهد و با توجه به نزدیکی به پایتخت و داشتن یک هتل مجهز در کنار خود می‌تواند بسیاری از رویدادهای بزرگ کشور را پذیرا باشد. رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به تلاش پیمانکار طرح گفت: علیرغم نارسایی‌هایی که در بحث تزریق اعتبارات وجود دارد اما پیمانکار به‌خوبی کار را پیش برده است و در حال اجرای مراحل پایانی اسکلت بتونی آن است. وی بابیان اینکه بر اساس جدول زمان‌بندی نیمه اول سال ۹۶ زمان اتمام پروژه تعریف‌ شده است گفت: در صورتی‌که اعتبار لازم و مصوب به طرح تزریق شود پیمانکار اعلام کرده می‌تواند این فضای ورزشی ملی را تا دهه فجر سال آینده تحویل دهد. وی در پایان گفت: امکانات خوب این سالن شش هزارنفری و ظرفیت قابل‌توجه آن می‌تواند البرز را در زمره استان‌های پیشگام در میزبانی‌های مهم و معتبر قرار دهد و وجه دیگری از توانایی‌های این استان را به منصه ظهور برساند.
در پایان باید گفت؛ به نظر می‌رسد ورزش البرز با حرکت این فضای ورزشی ملی به سمت تکمیل شدن در آستانه تحول بزرگی است. سال‌هاست سالن کوچک و محدود انقلاب اسلامی کرج پذیرای مسابقات داخلی ولی است و امید می‌رود با ورود سالن شش هزارنفری کرج به چرخه بهره‌برداری نقش‌آفرینی البرز در ورزش کشور شکل اثرگذارتری پیدا کند. توجه مسئولان استان به این پروژه ورزشی بزرگ و هویت‌ساز می‌تواند جایگاهی شایسته‌تر برای البرز در کشور به همراه داشته باشد و باید در تزریق اعتبارات لازم و جلوگیری از ایجاد اختلال درروند اجرایی آن‌همه خود را سهیم بدانند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود