18 بهمن 1394
شماره خبر: 158201

فجر در کرج شگفتی آفرید

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

فجر در کرج شگفتی آفرید


استقبال گسترده مردم هنردوست کرج از فیلم «اژدها وارد می‌شود» این فیلم را به سانس فوق العاده رساند و این رخداد شگفتی ششمین روز از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد.
شنبه شب مصادف با ششمین روز از جشنواره فیلم فجر سه فیلم «لاک قرمز»، «نقطه کور» و «اژدها وارد می شود» در سینما پرشین کرج اکران شد. اولین فیلمی که ساعت ۱۶ روز گذشته روی پرده سینما پرشین کرج رفت «لاک قرمز» از بخش سینما حقیقت (نگاه نو) به کارگردانی سید جمال سید حاتمی بود. فیلمی که توانست ۲۰۰ نفر از شهروندان را روی صندلی های سینما پرشین کرج بنشاند.
این فیلم اولین فیلم بلند سینمایی ساخته سیدجمال سیدحاتمی است که مضمونی اجتماعی دارد و بازیگرانی چون پانته‌آ پناهی ها، پردیس احمدیه، مسعود کرامتی، بهنام تشکر و رسول نقوی به ایفای نقش پرداخته اند. در این فیلم داستان روایت دختری است که تازه به انگشتانش لاک زده و روزگار صورتش را نقاشی می کند. اما دومین فیلمی که ساعت ۱۸ شنبه شب پای شهروندان کرجی را به سالن سینما پرشین کرج کشاند فیلم «نقطه کور» به کارگردانی و نویسندگی مهدی گلستانه با بازی بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی، محسن کیایی، خاطره اسدی، مریم بوبانی، نیکی مظفری، علیرضا زمانی نسب، سید احمد محمدی، سارا ربیعی، سجاد شهرابی، یلدا نوریان، مهدی پارسا بود. این فیلم داستان مردی به نام خسرو است که ۲۳ روز بر پهنه دریا و به دور از خانواده اش گذرانده است. او با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت همراه او بوده وارد خانه اش در تهران می شود اما تمامی ذهنیت هایش عینیت یافته و قادر به مقابله با مسائل پیش آمده نیست. این فیلم نیز با اقبال خوبی از سوی کرجی ها رو به رو شد. ساعت ۲۱ شنبه شب فیلم اژدها وارد می شود به کارگردانی مانی حقیقی از بخش سیمرغ دو با استقبال کم نظیر شهروندانی مواجه شد که برای دیدن این فیلم لحظه شماری می کردند استقبال به گونه ای رقم خورد که بلیط های فروخته شده برای سانس ۲۱ بیش از ظرفیت بود و مدیریت سینما پرشین کرج مجبور به تمدید سانس مجدد در ساعت ۲۳ شد.
همایون غنی‌زاده، امیر جدیدی، احسان گودرزی، نادر فلاح، علی باقری و کیانا تجمل با بازی در این فیلم روایتی از سال های دهه ۴۰ را به تصویر می کشند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است، دوم بهمن ماه ١٣٤٣ يك شورلت ايمپالاى نارنجى رنگ از قبرستانى باستانى مى گذرد و به سمت كشتىِ به خاك نشسته اى مى راند. داخل كشتى يك زندانى تبعيدى حلق آويز شده روى ديوارهاى كشتى خاطرات روزانه اش را نوشته بوده. آيا اين نوشته ها به كارآگاه بابك حفيظى كمك خواهند كرد تا بفهمد چرا سال ها است هيچكس مرده اش را در اين قبرستان دفن نكرده؟ ابراهیم خلیل زاده مدیر سینما پرشین کرج در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: استقبال شهروندان کرجی از جشنواره فیلم فجر بی نظیر است. وی در ادامه با تاکید بر اینکه ۳۲ فیلم سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در کرج اکران خواهد شد، گفت: اولین سالی است که کرج پا به پای پایتخت فیلم های این دوره از جشنواره را اکران می کند. وی برگزاری جشنواره فیلم فجر آن هم به صورت همزمان با پایتخت را به فال نیک گرفت و گفت: از امروز یکشنبه فیلم های خواب تلخ به کارگردانی محسن امیریوسفی در سانس ۱۶، رقص خاک به کارگردانی ابوالفضل جلیلی در سانس ۱۸ و فیلم موقت به کراگردانی امیر عزیزی در سانس ۲۰ از بخش هنر و تجربه اکران می شود. خلیلی زاده در پایان گفت: استقبال شهروندان از فیلم های جشنواره فجر باعث شده است که سینما پرشین کرج اکران خارج از ساعات اعلام شده داشته باشد. مدیر سینما پرشین کرج در پایان گفت: امشب در سالن ۲۰۰ نفره پردیس سینمایی پرشین کرج مجهز به آخرین تکنولوژی های روز دنیا که نمایی برگرفته از فیلم های آپارات قدیمی دارد سه فیلم «گیتا»، «سیانور» و «دختر» اکران می شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود