4 اسفند 1394
شماره خبر: 159250

تردد آزادانه کامیون های سنگین و سلب آرامش و امنیت شهروندان مهرشهرکرج

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

تردد آزادانه کامیون های سنگین و سلب آرامش و امنیت شهروندان مهرشهرکرج


ممنوعیت ورود وسائط نقلیه سنگین به درون شهر با هدف ایجاد آرامش و امنیت شهروندان در ساعات روز از سوی مسئولان ذیربط تاکید شده است اما ساکنان محله زنبق بلوار ارم مهرشهرکرج از آن بی بهره مانده اند.
هدف از اجرای کوچه های طرح ترافیکی، جلوگیری از ورود کامیون ها و تریلرها به نزدیکی مناطق مسکونی است اما طی چند ماه گذشه رانندگان این وسایل موضوع را نادیده گرفته و با تردد در کوچه ها محله زنبق و کنار گذر مجتمع صدف مهرشهر ، حقوق قانونی شهروندان را زیر پا نهاده و توجهی به آن نمی کنند. یکی از ساکنان محله زنبق در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : متاسفانه از ساعات اولیه روز شاهد تردد کامیون هایی هستیم که آسایش و آرامش مردم این محله را از بین برده اند . مهدی ترکمن اضافه کرد که در بیشتر کوچه ها ی محله زنبق ، کودکان مشغول بازی هستند و تردد کامیونها از 12 متری زنبق و مجتمع مسکونی صدف ؛ خطرات بسیار جدی را متوجه خانواده ها می نماید که البته بازی کودکان و نوجوانان در این محله ، خود حکایت از نبود امکانات وافی و کافی ورزشی در این منطقه از شهر است.
محمد افشار نیز یکی از ساکنان این محله به خبرنگار ایرنا گفت : ورود کامیون ها به کوچه های 12 متری زنبق و کنار گذر مجتمع صدف خود اقدامی غیر قانونی است اما هشدارهای لازم جهت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیز در ورودی های این کوچه ها به چشم نمی خورد و در هیچ کوچه و خیابانی از این بخش، تابلوی 'ورود کامیون ممنوع' مشاهده نمی شود. وی افزود : متاسفانه یا خوشبختانه به علت وسعت خیابان ها در این بخش، رانندگان کامیون های سنگین بطور تقریباً متمرکز خیابان ها و کوچه ها را در احاطه خود درآورده و علاوه بر مسدود نمودن راه تردد دیگر ساکنان ، آسیب هایی را نیز متوجه شهروندان نموده اند. یکی دیگر از ساکنان محله زنبق مهرشهر گفت : شهروندان این محله با توجه به اهمیت این امر، چند ماه است که مشکل ورود وسائط نقلیه سنگین را به مسئولان گوشزد کرده اند ولی این مشکل تا کنون برطرف نشده است. معصومه بهنام افزود : صداهای ناشی از تردد وسائط نقلیه سنگین حتی در نیمه های شب مشکلات روحی و روانی برای ما ایجاد کرده است به طوری که برخی رانندگان، ملاحظه خواب و آرامش مردم را نمی کنند. دیگر شهروند ساکن منطقه زنبق نیز گفت: علاوه بر مشکلات ناشی از ورود وسائط نقلیه سنگین که در این کوچه ها تردد می کنند ، ما شاهدیم که برخی رانندگان ساکن این محله کامیون های خود را شب ها در کوچه وخیابان های این منطقه مسکونی پارک می کنند. تعدادی از ساکنان این محله گفتند که هر بار به همراه تنی چند از اهالی برای اعلام اعتراض خود نسبت به این وضع به شهرداری و راهنمایی و رانندگی منطقه مراجعه کرده اند، متاسفانه پاسخ درستی نگرفته و چندان توجهی برای رسیدگی به مشکلشان نداشته اند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: منطقه مهرشهر جز مناطق کامیون ممنوع نیست و اکنون تنها راه تردد خودروها بین مهرشهر با ماهدشت این مسیر است. سرهنگ همایون شریفی افزود: انتظار می رود مسئولان استان البرز یک مسیر جدید برای تردد کامیون ها در مهر شهر احداث کنند. علی ولی لو مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه 12 کرج در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: جلوگیری از تردد کامیون ها در محدوده شهری از وظایف راهنمایی و رانندگی است. وی اظهار داشت: به علت محدودیت زمین ، راهی برای احداث مسیر در مهر شهر وجود ندارد و فقط راهنمایی و رانندگی باید کامیون ها به مسیر دیگری هدایت کند. نبود جاده کمربندی در جنوب کلانشهر کرج از مشکلاتی است که ساکنان مهرشهر، محمدشهر و ماهدشت همواره نسبت به رفع آن گلایه دارند. هرچند احداث یک بزرگراه و کمربندی در امتداد بزرگراه شهید همت برای جنوب شهرستان کرج در نظرگرفته شده اما روند اجرایی این طرح به کندی پیش می رود و انتظار می رود از محل منابع استانی و ملی نسبت به ساخت سریع آن اقدام شود.
عبور آزاد راه کرج - قزوین در محدوده شهری کلانشهر کرج نیز از مواردی است که همواره برای این کلانشهر با بار سنگین ترافیکی همراه بوده است. پیش بینی می شود با احداث بزرگراه جنوبی کرج بخش عمده ترافیک به این بزرگراه منتقل و ساکنان جنوبی این کلانشهر از مشکلات ترافیکی و تردد خودروهای سنگین رهایی یابند. تردد کامیون ها از محدوده شهری بارها با تصادف های مرگبار در مناطق شهری جنوب کلانشهر کرج از جمله ماهدشت و محمد شهری همراه بوده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود